Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ثبت‌نام خارج از محدوده سکونت از ابتدای مرداد انجام می‌شود که آن هم به شرط داشتن ظرفیت این مدارس انجام می‌شود و خانواده‌ها بهتر است برای کاهش ترددها و رفت و آمدها به ثبت نام در محل سکونت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهین جوانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح امروز (شنبه)، اظهار کرد: در خصوص پایه اول ابتدایی همانطور که در فضای واقعی مدارس را ارزیابی می‌کردیم در آموزش مجازی هم نظارت، راهنمایی و ارزیابی‌ها به قوت خود باقی است و راهبران آموزشی ما در فضای شبکه شاد برای این ارزیابی‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید وضعیت‌های خاصی برای شرایط مختلف شیوع کرونا تدوین شده است، افزود: حضور دانش آموزان به صورت انفرادی یا حتی در گروه‌های کوچک هم مطرح است تا در پایه ابتدایی اطمینان حاصل کنیم که دانش آموزان به شایستگی لازم درسی دست یافته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ورودی کلاس اول ابتدایی ۸۸ هزار دانش‌آموز خواهد بود که با افزایش دو درصدی در این پایه روبرو خواهیم بود، همچنین در پایه ششم ۷۳ هزار نفر ثبت نامی خواهیم داشت که تلاش کردیم ثبت نام‌ها در فضایی امن و آرام برای خانواده‌ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به تبصره‌های موجود در لزوم اخذ مجوز پیش دبستانی‌ها از آموزش و پرورش، گفت: امسال این امر محقق شد که مجوز لازم دوره پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش صادر شود و همه وظایف این حوزه به این اداره کل محول شده است.

همچنین در ادامه نشست غلامحسن سخایی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول و کلاس هفتم شش ناحیه شهر اصفهان و احتمالاً شاهین‌شهر سامانه erp طراحی شده است و این سامانه تنها برای این دو پایه تحصیلی طراحی شده است.

وی در خصوص این سامانه، افزود: این سامانه با هماهنگی اداره پست و بر اساس گشت‌های پستی طراحی شده است که کد پستی‌های وارد شده به سامانه می‌تواند نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت برای ثبت نام را مشخص کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: ثبت‌نام خارج از محدوده سکونت از ابتدای مردادماه انجام می‌شود که آن هم به شرط داشتن ظرفیت این مدارس انجام می‌شود و خانواده‌ها بهتر است برای کاهش ترددها و رفت و آمدها به ثبت نام در محل سکونت اقدام کنند.

کد خبر 429602

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش اصفهان مدارس دانش آموزان شیوع کرونا مهرماه آغاز سال تحصیلی جدید ثبت نام آموزش مجازی مدارس دولتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش و پرورش استان اصفهان انجام می شود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین محدوده ۱۵۰ روستا در استان اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از تعیین محدوده بیش از ۱۵۰ روستای استان اصفهان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، غلامرضا اسماعیلی در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح حساب 100 توسط امام(ره) اظهار داشت: در 21 فرودین فرودین ماه سال 1358 حضرت امام(ره) حسابی را به نام خودشان افتتاح و از مردم جامعه و افراد دغدغه‌مند در حوزه مسکن محرومین، وجوهاتی را به این حساب واریز کنند و به دنبال آموزش دستور تاسیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر می‌شود و به همین مناسبت از آن زمان تاکنون از 21 تا 31 فرودین ماه به نام دهه حساب 100 حضرت امام نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در زمان پیروزی انقلاب پیش از بسیاری از ارگان‌های دیگر تاسیس شده و این امر نشان می‌دهد که در آن دوران مسئله مسکن با مشکل روبه‌رو بوده و مردم از نظر کیفیت سکونت شرایط خوبی نداشته‌اند.

مدیر کل سازمان بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های این بنیاد انقلابی در حوزه مسکن به دو دسته روستایی و شهری تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات عمرانی در سطح روستاها از جمله طرح و زیرسازی معابر، جوب، جدول، پیاده‌روسازی در حوزه عمران روستایی در سطح استان دنبال می‌شود و به منظور قانونمند ساختن اقدامات این حوزه، برای هر روستا طرح هادی تهیه می‌کنیم و کلیه اعتبارات و مواردی که در سطح روستاها در امور عمرانی انجام می‌شود، باید توسط این طرح و با برنامه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه همه روستاهای استان اصفهان دارای طرح هادی هستند، بیان کرد: هیچ روستایی وجود ندارد که ما ندانیم در کدام منطقه باید مدرسه یا مسکن بسازیم و یا معابر آن چه عرضی دارند و به چه نوع باید پیاده‌روسازی شود.

در بخش دیگری از این جلسه محمود فقیه‌نیا معاون عمرانی سازمان بنیاد مسکن استان پایه و اساس توسعه کشور را وابسته به عنوان و توسعه روستاها دانسته و گفت: توسعه کشور بدون توسعه روستاها محقق نخواهد شد.

بیش از 150 روستای استان تعیین محدوده شدند

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 935 روستای بالای بیست خانوار داریم که طرح‌های هادی همه این روستاها تهیه شده، افزود: همچنین در استان اصفهان دو هزار و 562 روستای زیر بیست خانوار داریم که از این میزان 356 روستا دارای جمعیت هستند و از این تعداد 152 روستا تعیین محدوده کردیم و تکلیف طرح هادی آنها مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه صدور اسناد اماکن روستایی در روستاها و شهرهایی با جمعیت کنار از 25 هزار نفر یکی از وظایف اصلی بنیاد مسکن است، تصریح کرد: در این زمینه ما از طرف سازمان راه و شهرسازی نمایندگی داریم و با همکاری اداره ثبت اسناد، سندها را صادر می‌کنیم.

فقیه‌‌نیا با بیان اینکه هزینه طرح‌های هادی از طریق اعتبارات ملی و استانی و همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن استان تأمین می‌شود، گفت: در روستاها برای پایین آوردن قیمت مسکن، برخی از اراضی ملی تحت اختیار سازمان منابع طبیعی پس از قرار گرفتن در طرح هادی، به بنیاد مسکن واگذار شده و پس از تفکیک به مردم واگذار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نهضت ملی روستاها از جمله موضوعاتی است که سال گذشته به بنیاد مسکن واگذار شد، گفت: ما نهضت ملی روستاها را از سال گذشته شروع کردیم و در این مدت هزار و 833 هکتار زمین در 169 روستا شناسایی شده است که از این میزان برای 803 هکتار در 87 روستا در شورای مسکن استان مصوبه گرفتیم و همچنین کمیته تسریع بنیاد مسکن نیز برای 733 هکتار در 51 روستا مصوبات صادر کرده است و در این راستا 17 هزار و 232 پلاک را در سامانه راه و شهرسازی ثبت کرده‌ایم و  یک‌سوم تا یک‌دوم این زمین‌ها را در اختیار روستاهای زمین تملک شده می‌گذاریم و ثبت‌نام آن آغاز شده و زمین در قالب پروژه 99 ساله واگذار می‌شود.

آسفالت بیش از 300 روستا در سال گذشته

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آسفالت روستاها اشاره کرده و ادامه داد: سال گذشته نوزده هزار و 897 تن قیر در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته شده که این پروژه از طریق اعتبارات ملی، استانی و همچنین اعتبارات داخلی خود بنیاد مسکن تأمین اعتبار و اجرا کردیم و در این راستا سال گذشته دو میلیون 984 هزار متر مربع در 348 روستا آسفالت شد‌.

به گفته این مقام مسئول بین سال‌های 1394 تا 1402 صد و بیست و سه هزار و 793 تن به استان اصفهان تخصیص یافته و در این مدت 18 میلیون و 568 هزار 950 مترمربع در 793 روستا در قالب دو هزار و 135 پروژه اجرای آسفالت انجام شده است‌‌.

ساخت و اجرای 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد

در ادامه محمد اصفهانی معاونت مسکن شهری سازمان بنیاد مسکن با بیان اینکه فعالیت‌های این ارگان در حوزه مسکن شهری شامل دو جبهه می‌شود؛ گفت: تعدادی از پروژه‌های بنیاد مسکن تکلیفی بوده و توسط دولت‌های مختلف به بنیاد مسکن تکلیف می‌شود از جمله پروژه مسکن مهر که در این پروژه 27 هزار واحد مسکونی را تکمیل و به متقاضیان تحویل دادیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن 15 هزار واحد در دست اقدام داریم که برخی از آنها توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود و برخی از این واحدها زیرمجموعه گروه‌ساخت محسوب شده و توسط خود مردم ساخته می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خاطرنشان کرد:در پروژه بنیادساخت هشت هزار و 95  واحد در دست احداث داریم که این واحدها در قالب 36 پروژه در شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود و میانگین پیشرفت آنها در کل استان 48 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین در پروژه‌های گروه ساخت، هفت هزار و 4 واحد زمین به مردم تحویل شده که به صورت واحدهای یک، دو و سه طبقه در قالب پنج هزار و 173 پروژه مجزا در سطح استان ساخته می‌شود.

اصفهانی در ادامه گفت: معاونت مسکن شهری علاوه بر موارد فوق، روی زمین‌های متعلق به بنیاد مسکن در حال ساخت پروژه است و در این راستا ساخت دو هزار 102 واحد در قالب 61 پروژه مجزا در برنامه بودجه سال جدید پیش‌بینی شده است. همچنین برخی از این پروژه‌ها در بودجه سال 1402 بوده که هنوز به اتمام نرسیده و شامل دو هزار و 591 واحد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیتار مسکن مجموعا در حال ساخت 4 هزار و 693 واحد در اراضی متعلق به خودش است.

اصفهانی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در جهت آماده‌سازی اراضی در پروژه نهضت ملی مسکن پرداخته و گفت: در این زمینه آماده‌سازی 28 سایت با مساحتی معادل 278 هکتار با بنیاد است.

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • تعیین محدوده ۱۵۰ روستا در استان اصفهان
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند