Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف مالی به ارزش یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان در شعبه ۱۶۶ مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف مشهد خبر داد. تاریخ انتشار: 14:42 - 31 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۰۴۱۶

محمود رفسنجانی، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با میزان از ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف مالی به ارزش یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان در شعبه ۱۶۶ مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف مشهد خبر داد و ضمن اشاره به اهتمام گسترده شورا‌های حل اختلاف در اصلاح ذات البین و تبلور اراده شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی بر نهادینه کردن و گسترش صلح و سازش، بیان کرد: یک پرونده با ارزش یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان در شعبه ۱۶۶ شورای حل اختلاف مشهد با تلاش اعضای این شعبه و با اصلاح ذات البین مختومه شد و طرفین در پی ارشادات اعضای شعبه با گذشت از برخی مطالبات خود و اهدای مهلت عادله از سوی خواهان به تسریع این امر کمک شایانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی ضمن قدردانی از اعضای شعبه ۱۶۶ شورای حل اختلاف مشهد اظهار کرد: رسالت شورا‌های حل اختلاف نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و آمار‌ها بیان گر این موضوع است که این نهاد در انجام رسالت خود موفق بوده است.   بیشتر بخوانید: مصالحه زوج جوان با تلاش اعضای شعبه ۲ شورای حل اختلاف فریمان ورود شورای حل اختلاف کاشمر مانع از طرح اختلاف پرونده یک میلیاردی در دادگاه شد وی بیان کرد: تلاش در جهت نهادینه کردن فرهنگ سازش در جامعه موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی و به تبع آن کاهش زندانیان است و در قانون جدید شورا‌های حل اختلاف تلاش قانونگذار در جهت تمهید ساز و کار‌های تسریع روند سازش و رسیدگی به پرونده‌ها خواهد بود که همت و سعی اعضای شورا‌های حل اختلاف در تحقق این رسالت قابل توجه است.

رفسنجانی در پایان گفت: طبق قانون سقف صلاحیت پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف بیست میلیون تومان است که در سال ۹۸ در مجموع تعداد ۱۹۱ پرونده با خواسته‌های بالغ بر سقف صلاحیت شورای حل اختلاف به شعب مشهد ارجاع و منتهی به صدور گزارش اصلاحی شده و مجموع مبالغ این پرونده‌ها بیش از ۲۷۰ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری خراسان رضوی شورای حل اختلاف صلح و سازش شورای حل اختلاف مشهد شورا های حل اختلاف میلیون تومان خراسان رضوی یک میلیارد یک پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به تعیین تکلیف و انحلال شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر گفت: شورای حل اختلاف وزارت کشور با برگزاری جلسه با انحلال شورای نسیم‌شهر موافقت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بهارستان، عبدالله نوحی در جمع خبرنگاران با اشاره به از حد نصاب افتادن شورای نسیم‌شهر گفت: با دستگیری برخی از اعضای شورای اسلامی نسیم شهر به علت تخلفات صورت گرفته، شورا از اکثریت خارج شده و در سه ماه گذشته نیز جلسه‌ای برگزار نکرده است.

وی افزود: به دلیل رسمیت نیافتن جلسات و از حد نصاب خارج شدن شورا، موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر در هفته‌های گذشته در استانداری تهران مطرح شد و اعضای هیئت حل اختلاف استانداری رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر دادند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در شورا و شهرداری نسیم شهر/ 7 نفر دستگیر شدند

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از ارسال این رأی به هیئت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور، روز گذشته، رأی مورد تأیید هیئت حل اختلاف مرکزی وزارت کشور قرار گرفت و در صورت ابلاغ رسمی، استاندار تهران به عنوان قائم مقام جایگزین شورا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول