Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود مشکلات و مسائل موجود در استان همدان، استاندار محترم باید ضمن پذیرش انتقادات در حوزه های مختلف به عملکرد های خود و مدیرانش از راهکار های کارشناسانه در حوزه های مسکن، مدیریت شهری و ایجاد اشتغال استقبال کند تا نه قیمت مسکن نجومی باشد و نه پروژه ها چندین سال به طول انجامد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تقریبا ۲ سالی است که سکانداری استان در دستان سید سعید شاهرخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی که پیش از این معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی محمد ناصر نیکبخت، استاندارسابق همدان بود اینک بعد از ۲ سال با قرار گرفتن در جایگاه مدیریت ارشد استان کارنامه ای دارد که می توان با نگاه به آن نقاط قوت و  ضعف را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و در این وجیزه ما صرفا به اشکالات و انتقادات وارده به استاندار اشاره خواهیم کرد و البته شاهرخی ثمرات خوبی برای استان و تلاش های فراوانی برای ارتقا اقتصاد و فرهنگ استان داشته است.

به هر حال هر مدیری در جایگاه های مختلف عملکرد های مثبت و منفی دارد اما چیزی که باعث کمتر شدن نقاط ضعف و کاستی ها می شود مدیریت صحیح، در میدان بودن، عملکرد انقلابی، اشراف داشتن به مسائل و مشکلات استان، دوری از سطحی نگری و ارائه آمارهای غیر واقعی از عملکرد ها، دوری از کمی نگری به موضوعات و مسائل است که کاستی ها و ضعف ها را کمتر می کند.

شاهرخی که تقریبا ۲ سالی است در جایگاه مدیر ارشد استان ظاهر شده عملکردی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی دارد که برای ادامه بهتر مسیر و داشتن افقی دور تر و بلند مدت تر باید این کارنامه مورد بررسی قرار گیرد.

شاهرخی که در همه جلسات و اخباری که از وی منتشر می شود بر جذب سرمایه گذار تاکید می کند اما همچنان خروجی ملموسی از جذب سرمایه و ورود سرمایه گذار به استان دیده نمی شود.

افزایش بیکاری در استان که سال گذشته نیز آمار ارائه شده توسط استاندار از بیکاری و استغال، محل سوالی جدی اصحاب رسانه، و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت همچنان یکی از معضلات اصلی استان همدان است.

با نگاه اجمالی به هر خانواده ای می توان یک جوان بیکار تحصیل کرده را مشاهده کرد اما آمار های استان چنین چیزی را نشان نمی دهند و براساس تعارفی که از کار و نوع کار وجود دارد استاندار هایی را معیار قرار می دهند که چندان با وضعیت بیکاری و اشتغال استان منطبق نیست و مسئولان استان به هر انتقادی که نسبت به آمار ها می شود با بیان اینکه در ارائه آمار ها استان نقشی ندارد و مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی ارائه آمار محسوب می شود، انتقادات را به دور از نگاه علمی می دانند و بعضا نیز برچسب سیاسی بودن، انتقادات کارشناسان را وارد نمی دانند.

در حوزه گرانی اقلام و کالاهای مصرفی خانوار، بر اساس آمار ها و مشاهدات میدانی در استان همدان، می توان گفت همدان جزو استان های دارای تورم بالا است و این نشان می دهد که نه تنها در حوزه های بیکاری، اشتغال و سرمایه گذاری استان در حالت سرگیجه قرار دارد بلکه وضعیت بازار و کالا ها و نظارت بر آن در هاله ای از ابهام است.

تعطیلی بنگاه های تولیدی، عدم همکاری بانک ها با تولید کننده ها و عدم تسهیل وام دهی بانک ها به زوج های جوان تنها بخشی از این مشکلات حوزه اقتصادی است.

اما مهمترین انتقادات و مطالبه گروه های مختلف مردم از استاندار مربوط به حوزه مسکن و ملک بود که اخیرا به دلایل افزایش بی ضابطه و خارج از چارچوب مورد انتقاد جدی مردم قرار گرفت.

بر اساس ارزیابی ها استان همدان نیز یکی از گران ترین استان ها در میان ۳۱ استان از نظر قیمت املاک است و این افزایش افسار گسیخته مسکن باعث شد که صدای استاندار نیز در بیاید و به مدیران و مدیریت شهری انتقاد کند.

هر چند آقای استاندارمدیریت شهری را به باد انتقاد گرفت و به دلیل ناتوانی در مدیرت قیمت مسکن گفت: اگر نمی توانید خودمان ورود کنیم اما همچنان قیمت مسکن روز به روز بیشتر از قبل بالا می رود.

به گفته کارشناسان قیمت متراژ مسکن در همدان با تهران برابری می کند و این در حالی است که نه اشتغال و نه درآمد مردم استان و شهر همدان با مردم تهران یکسان نیست.

علی ایحال آمار ها هر حرفی را بزنند اما به قول رئیس دولت تدبیر و امید معیار اصلی تورم جیب مردم است.

در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز عملکرد مدیر ارشد استان چندان چنگی به دل نمی زند و از خرابی آسفالت کوچه و خیابان تا نبود و خرابی پل های هوایی، از میزان طلاق و کاهش ازدواج تا پیری جمعیت همدان تنها بخشی از مشکلات در حوزه اجتماعی است.
پل های همیشه ناتمام در سطح شهر و پروژه های نیمه کاره ای که چندین سال است به دلایل مختلف و البته واهی در مکان های پر رفت و آمد برای مردم درد سر درست کرده و شهر را نابسامان کرده است، همگی نشان از یک بی تهعدی، بی نظارتی، بی تدبیری دارد چرا که درشهر هایی نظیر اصفهان پروژه های بسیاری در کمترین زمان به نتیجه و به بهره برداری می رسند.

از بی ضابطه بودن کارفرمایان در کارگاه ها و اجحاف در حق کارگر تا عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران قراردادی، ساخت و ساز های غیر مجاز و عدم نظارت بر بازارتوسط سازمان های عریض و طویل از جمله مشکلات در حوزه اشتغال و اجتماع است.

در سایه بی عملی و بی تدبیری مدیران استان در حوزه های اجرایی و مدیریت شهری، حاشیه نشینی گسترش یافته و با افزایش اعتیاد، مواجهه شده ایم.

هر چند کرونا یک ویروس منحوس بود اما در این شرایط، بود و نبود برخی ادارات و مراکزبه دلیل نوع فعالیت و عملکردشان محل سوال بود که آیا این مرکز فرهنگی و یا فلان اداره اگر مجودیت داشته باشد یا نداشته باشد چه اتفاقی می افتد!؟
آیا عملکرد و نوع فعالیت این نهادها به گونه ای بود که در صورت تعطیلی خللی در کار مردم ایجاد گردد؟

با وجود مشکلات و مسائل موجود در استان استاندار محترم باید ضمن پذیرش انتقادات در حوزه های مختلف به عملکرد های خود و مدیرانش از راهکار های کارشناسانه در حوزه های مسکن، مدیریت شهری و ایجاد اشتغال استقبال کند تا نه قیمت مسکن نجومی باشد و نه پروژه ها چندین سال به طول انجامد.

به هر حال وضعیت استان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار قابل تامل است و کارنامه ۲ ساله شاهرخی با این وضعیت استان بیشتر باید مورد موشکافی و بررسی قرار گیرد تا ضمن ارئه راهکار های کارشناسانه در حوزه های مختلف افقی روشن در انتظار آینده استان دارالمومنین باشد.

امیر حسین حسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیریت شهری استان همدان قیمت مسکن عملکرد ها پروژه ها آمار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان

داوود پناهی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: مهمترین اهداف انجمن اتیسم همدان این است بچه‌ها را در سنین پایین بتوانیم شناسایی کنیم چون زمان در درمان بچه‌های اتیسم نقش کلیدی دارد و بهترین زمان برای تشخیص بچه‌های اتیسم بین یک تا دوسالگی است و زمان طلایی درمان اتیسم ۲ تا ۷ سالگی است.

وی افزود: بچه‌های اتیسم به صورت مادام العمر نیاز به نگهداری دارند و درک درستی از اتفاقات پیرامون خود و درک درستی از خطر ندارند و هر چه بزرگ‌تر می‌شوند مشکلات آنها بزرگ‌تر خواهد شد.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان با اشاره به اینکه از خانواده‌های اتیسم در ایران حمایتی صورت نمی‌گیرد و حمایت ها فقط به انجمن اتیسم برمی‌گردد و این انجمن در حد توان خود می‌تواند کمک کند خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری کودکان اتیسم در استان همدان بسیار نیاز است و حمایت تمام مسئولان را در این زمینه می‌طلبیم.

پناهی نژاد یادآور شد: ۴۱۵ بچه در انجمن اتیسم پرونده دارند و این آمار متعلق به کسانی است که به انجمن اتیسم مراجعه کرده اند ولی آمار بیشتر از این تعداد است.

وی با بیان اینکه آمار جهانی می‌گوید از هر ۳۶ تولد یک کودک به اختلال اتیسم مبتلا است ولی در ایران از ۵۶ تولد یک کودک مبتلا به اختلال اتیسم است و نسبت اتیسم در دختر و پسر یک به ۴ است و این آمار را به جمعیت استان همدان حساب کنیم ما بالای ۲ هزار بچه اتیسم داریم که فعلاً شناسایی نشده است یا خانواده‌ها اطلاع ندارند که فرزندان اتیسم دارند.

وی ادامه داد: انجمن اتیسم تنها پایگاه جامع برای حمایت و درمان از کودکان اتیسم در همدان است و مسئولان باید ضرورت ایجاد توانبخشی و نگهداری از کودکان اتیسم را درک کنند و در این زمینه خیرین می‌توانند کمک بسزایی داشته باشند.

کد خبر 6081646

دیگر خبرها

  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست