Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی در سالگرد ساقط شدن پهپاد آمریکایی به دست نیروهای ایرانی، به دستاوردهای نظامی ایران در برابر آمریکا پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تحت عنوان «یک سال بعد از واقعه پهپاد آمریکایی؛ تهران در دریا پیشروی می کند» نوشت: یک سال از ساقط شدن پهپاد آمریکایی به دست نیروهای پدافند هوایی ایران بر فراز آبهای خلیج فارس بعد از ورود به حریم هوایی ایران می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال قبل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز با سامانه سوم خرداد شد.

بیشتر بخوانید: روایتی از یافتن لاشه‌های «پهپاد آمریکایی» پهپاد متجاوز MQ-۴C آمریکایی چگونه ساقط شد؟

در ادامه این گزارش نوشته شده است: آمریکا زمانی که متوجه شد این پهپاد با استفاده از یک سیستم ایرانی با نام سوم خرداد ساقط شده بسیار ناامید شد. روز گذشته تهران تصاویر بیشتری از تجهیزات نظامی خود را در برابر دوربین ها قرار داد اما زمان این اقدام بسیار مهم است که همزمان با سالگرد ساقط شدن پهپاد آمریکایی انجام شده است. این سیستم بر روی تجهیزات دریایی سپاه پاسداران قرار گرفته که به معنی ورود استراتژی دفاعی ایران به معادلات جدید در برابر نیروی هوایی آمریکا است و باعث می شود هر عنصر هوایی مهاجم در برابر یک خط دفاعی بسیار پیشرفته قرار بگیرد.

در این گزارش آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانایی کشف و هدف قرار دادن هرگونه نفوذ هوایی احتمالی از سوی دریای هند در جنوب و خلیج فارس در جنوب غرب را دارد. سخن گفتن از نیروی دریایی به عنوان یک قدرت استراتژیک مدرن همانطور که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند باعث شد ارتش و سپاه پاسداران برای دستیابی به این هدف تلاش کنند. از همین رو ایران شروع به ارسال ناوهای جنگی از طریق کانال سوئز کرد. ارسال بار نفتی به سوریه و حرکت به سمت ونزوئلا و توقیف نفتکش متجاوز از دستاوردهای دریایی ایران است.

در این گزارش آمده است: تهران تلاش می کند انحصار تصمیم گیری های منطقه ای را از دست آمریکا خارج کند و ما شاهد عقب نشینی پی در پی آمریکا در برابر ایران در سطوح استراتژیک هستیم که باعث می شود ایران موضع خود را به عنوان یک رقیب قدرتمند در برابر آمریکا تقویت کند. ممکن است ایران در سطوح اقتصادی به دلیل تحریم های آمریکایی دچار خسارتهایی شده باشد اما اقدامات پنهان ایران علیه سیاستهای آمریکا در کاخ سفید به چشم دیگری دیده می شود و آمریکا هنوز نتوانسته به سیلی های پی در پی ایران پاسخ دهد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ایران ایالات متحده آمریکا پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ونزوئلا آمریکا سامانه سوم خرداد هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنگه هرمز پهپاد آمریکایی سپاه پاسداران ساقط شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  با حضور نمایندگان نظامی ۲۲ کشور از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع در بغداد افتتاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یر این نمایشگاه صد و دوازده شرکت تجهیزات نظامی بین المللی حضور دارند.
حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی امسال کاملا مشهود بود بویژه اینکه ایران برای نخستین بار از پهپاد رزمی مهاجر شش رونمائی کرد که مورد توجه اکثر شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه بود.
در این نمایشگاه صنایع الکترونیک ایران در حوزه‌های جنگ الکترونیک و سامانه‌های مقابله با پهپاد و سامانه‌های مرزبانی و دوربین‌های حرارتی نیز شرکت کرده است

 

 


شات لیست
سپهبد تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی کل قوای عراق
نفر دوم محمد الشمری - عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق
نفر سوم سرلشگر عبدالسلام ابراهیم وابسته نظامی اردن در عراق
----

دیگر خبرها

  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • آرتتا باشد زیبا است، مورینیو باشد اتوبوس دوطبقه!‏
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • عصر پهپاد‌ها در معادلات جهانی جنگ
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده‌ها علنی صحبت نکنید
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید
  • دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید