Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@01:03:16 GMT

تسهیلات جدید برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۳۶۶

تسهیلات جدید برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی با بیان اینکه با مصوبات ابلاغی به گمرک اجازه داده شده نسبت به ترخیص درصدی از کالاهای دارای اولویت یک و دو گروه کالایی موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه یا آنهایی که به اماکن مذکور وارد می‌شوند، دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در صف تأمین ارز بانکی قرار گرفته‌اند، اقدام کند، گفت: گمرک در تعیین درصد آن، شاخص‌هایی از قبیل مأخذ کالا، اهلیت و سوابق قبلی واردکننده، ماهیت و نوع کالا و گروه بندی کالایی را ملاک عمل قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس مکاتبات انجام شده و پیشنهاداتی که ارائه و مورد پذیرش قرار گرفته است و با ابلاغ بخشنامه مربوط، از ابتدای تیر امسال، گمرکات اجرایی کشور نسبت به ترخیص ۹۰ درصد از کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیری که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در صف تأمین ارز بانکی قرار گرفته‌اند، اقدام می‌کنند.

طبق اعلام گمرک، ارونقی با اشاره به اینکه ترخیص ۹۰ درصد کالای اظهاری، صرفا برای کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر است، توضیح داد: دارا بودن ثبت سفارش بانکی و قرار گرفتن در صف تأمین ارز دو شرط اصلی برای استفاده از این تسهیلات است و به نظر می‌رسد با اجرایی شدن این فاز، روند ترخیص کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر شتاب بیشتری به خود گیرد و مقدار کمی از کالا در بنادر و گمرکات کشور دپو شود.

به گفته معاون گمرک حمل یکسره، ترخیص شبانه‌روزی و ترخیص نسیه از تسهیلات دیگری است در رابطه با ترخیص سریع کالاها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کالای اساسی گمرك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است،

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 6080189

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • واردات نامرئی خودرو
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • تأمین مالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی با استفاده از ابزارهای نوین
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم