Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@14:37:55 GMT

لزوم توانمندسازی جوانان در بحث اشتغال

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۳۹۱

لزوم توانمندسازی جوانان در بحث اشتغال

امام جمعه همدان خواستار توانمندسازی جوانان در بحث اشتغال شد و گفت: در استان ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی و صنایع دستی داریم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مجمع جوانان استان همدان، اظهار داشت: در شرایط فعلی یکی از مشکلات که با آن روبرو هستیم، ایجاد خلا و بحران هویتی در جوانان است که نیازمند مراقبت جدی در این زمینه می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجمع جوانان استان باید در مسیر حفظ هویت اسلامی، دینی و ملی جوانان حرکت کند تا دچار بحران و خلا در این زمینه نشویم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جوانی که به مشکل هویتی دچار نشود، می‌تواند هم محرک جامعه باشد و هم متحرک، ابراز کرد: انتظاری که از یک جوان وجود دارد این است که خودش متحرک باشد و منتظر دیگران برای حل مشکلاتش نباشد و لذا به این دلیل است که ایستایی و توقف در قاموس جوان بی‌معنا است.

وی با بیان اینکه در تحقق گام دوم انقلاب جوانان نقش اصلی را برعهده دارند، مطرح کرد: جوانان برای قدم گذاشتن در این مسیر نیازمند دو مولفه مهم، معنویت و اخلاق هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر این دو خصوصیت نباشد فعالیت‌های اجتماعی ما نیز عقیم خواهد ماند و نتیجه آن برخی مسئولان می‌شوند که در اوایل انقلاب دم از عدالت و انقلابی گری می‌زدند اما امروز آن کارایی را ندارند.

وی لازمه اثرگذاری در جامعه را داشتن اخلاق و معنویت دانست و گفت: دو مسئله مهمی که باید مجمع جوانان به صورت جدی به آن توجه کند، بحث اشتغال و ازدواج جوانان است که باید هم در کانون توجه مسئولان و هم جوانان باشد.

آیت الله شعبانی خواستار توانمندسازی جوانان در بحث اشتغال شد و بیان کرد: در استان ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی و صنایع دستی داریم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

وی یکی از مشکلات در بحث اشتغال جوانان را، تعریف کار به عنوان پشت میز نشستن و کار اداری عنوان کرد و گفت: اگر توانمند سازی و نگاه واقعی به کار در بین جوانان ایجاد شود و توقعات به سمت کارهای اداری نرود، تا حدودی می‌توان موفق بود، البته مجمع جوانان باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشد و برای آن برنامه ریزی کند.

امام جمعه همدان در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال یکی از اعضا مجمع جوانان در خصوص برگزاری کنسرت، ابراز کرد: اگر کنسرت با ضوابط قانونی اجرا شود مشکلی وجود ندارد، چرا که همه ما باید پایبند به قانون باشیم و آن را رعایت کنیم اما سوال اینجا است که کنسرت‌ها تا چه اندازه می‌توانند نشاط اجتماعی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: جوانی که با مشکلات مالی مواجه است آیا می‌تواند در کنسرت‌هایی که با بلیط آنچنانی برگزار می‌شود شرکت کند؟
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برگزاری کنسرت لزوما نشاط اجتماعی برای عموم جوانان را ایجاد نمی‌کند، مطرح کرد: این گذاره که برگزاری کنسرت نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند، گذاره غلطی است چرا که تنها قشر خاصی از این مراسم استفاده می‌کنند، بنابراین باید با ارائه طرح‌ها و راهکارهایی به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی برای عموم جوانان باشیم و ما نیز از اینگونه برنامه ها حمایت می کنیم.

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان اشتغال همدان کشاورزی بحث اشتغال نشاط اجتماعی مجمع جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب، گفت: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه ریزی و هدف‌گذاری شده است.

وی، در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • از سفال تا پالوده لالجین، شهر شماره یک استان همدان
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای