Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ اعطای کارت اعتباری به مشمولین سهام عدالت از جمله تصمیماتی است که بعد از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی رئیس جمهور و اعلام رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد تا در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار گیرد.

با توجه به این تصمیم اتخاذ شده مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، بصورت اعتباری خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این طرح در نظر گرفته شده مشمولان سهام عدالت تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند اما همچنان زمان دقیق اعطای این کارت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که در این زمینه «حسین فهیمی» درباره زمان اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت گفت: به پشتوانه دارایی سهام عدالت در این طرح به افراد کارت اعتباری تعلق می‌گیرد، اکنون فقط موضوع اعطای کارت اعتباری برای این افراد مطرح و کلیات آن مورد موافقت صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه مشمولین سهام عدالت فعلا به بانک‌ها برای دریافت کارت اعتباری مراجعه نکنند، افزود: این موضوع زودتر از موعد مقرر مطرح شد تا افرادی که قصد فروش سهام خود را دارند با آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند، در حالی که ممکن بود اگر این خبر دیرتر اعلام می‌شد منافع افرادی که به دنبال فروش سهام خود بودندبا لطمه وارد می‌شد.

فهیمی به ابلاغ کلیات دستور اعطای کارت اعتباری از سوی رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی موافقت خود را با این موضوع به بانک‌ها اعلام کرده است و اکنون فقط به دنبال ایجاد یک رویه واحد برای دریافت کارت بانکی هستیم.

سخنگوی سهام عدالت خاطرنشان کرد: مشمولین سهام عدالت باید منتظر باشند تا در اطلاعیه بعدی نحوه مراجعه به بانک و دریافت کارت اعتباری را به اطلاع این افراد برسانیم.

وی به افرادی که اقدام به فروش سهام عدالت خود کرده‌اند اشاره کرد و افزود: افرادی که سهام خود را به فروش رسانده‌اند دیگر جزو افرادی نیستند که می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت نداریم

‌وی به جاماندگان سهام عدالت و افرادی که به دنبال دریافت سهام عدالت هستند تاکید کرد و گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای این افراد نداریم، اقداماتی که اکنون در بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده برای مشمولین این طرح است و اکنون برای کسانی که جزو مشمولین طرح نیستند هیچ برنامه‌ای نداریم.

وی به مزیت‌های سهام عدالت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سهام عدالت جزو دارایی بلندمدت محسوب می‌شود می‌تواند برای سهامداران عایدی مستمر را به همراه داشته باشد که این عایدی ناشی از افزایش قیمتی است که سهامداران به دست می‌آورند.

فهیمی افزود: سود سهامی که سالانه براساس تصمیم‌گیری مجمع به سهامداران داده می‌شود، امکان حضور در مجمع و همچنین مشارکت فرد به عنوان ناظر و دارنده حق رای در تصمیم‌گیری‌ها از جمله مزایایی است که دارنده سهام عدالت می تواند از آن استفاده کند.

سخنگوی سهام عدالت خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌هایی که به سهامداران به عنوان حق تقدم داده می‌شود و نیز برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای اعطای کارت اعتباری به پشتوانه دارایی سهام عدالت از جمله منافعی است که مشمول دارندگان سهام عدالت می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت اعطای کارت اعتباری مشمولان سهام عدالت دریافت کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!