Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، یدالله موحد بیان کرد: مقابله جدی، فراگیر و لاینقطع با مفاسد درون سازمانی و برون سازمانی از اقدامات دستگاه قضاست که در یک سال و نیم اخیر احکام بسیار مهمی نیز در این رابطه صادر شده است. ۹ مورد حکم اعدام اخلالگران در نظام اقتصادی از جمله این موارد است که بعضاً اجرا شده یا در حال اجراست، ۴ مورد حبس ابد، ۴۴ مورد حبس بیش از ۳۰ تا ۴۰ سال، ۱۱۶ مورد انفصال از خدمت و … از دیگر موارد در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در سطح استان کرمان در سال ۹۸، ۳۴۴ نفر از بابت ارتکاب جرایم اقتصادی، ارتشا، اختلاس، پولشویی، قاچاق کالا و ارز، تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی و … وارد زندان‌های استان شدند. از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۵۹ نفر به دلیل ارتکاب این جرایم وارد زندان شدند.

حضور ۱۴۴ نفر در زندان‌ها به دلیل مفاسد اقتصادی

موحد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۴ نفر به اتهام جرایم مربوط به فساد اقتصادی در زندان به سر می‌برند که در حال گذراندن دوره محکومیت خود بوده یا تحت قرار بازداشت موقت هستند و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است. از آن جمله می‌توان به پرونده اخلال در نظام پولی و بانکی در شهرستان سیرجان که در حال رسیدگی است، اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در آبان سال ۹۸ یک باند با برنامه‌ریزی و اقدامات پیچیده قصد داشت از طریق اینترنتی به سیستم بانکی نفوذ و ۱۵ میلیارد تومان به نفع خود جابه‌جا کنند که در حین ارتکاب جرم توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.

موحد ادامه داد: در خصوص این پرونده ۸ نفر در کرمان زندانی هستند ضمن اینکه مشخص شد این افراد در تهران نیز فعالیت‌هایی داشتند که در این راستا ۶ متهم تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفتند و موفق نشدند که این وجوه را از اموال دولتی خارج کنند.

وی یادآور شد: در رابطه با پرونده فساد شهرداری سیرجان نیز ۱۵ متهم داشتیم که در جریان آن ۲ نفر تبرئه شدند و بقیه به تناسب جرمشان محکومیت‌های قابل توجهی از جمله حبس، انفصال دائم یا موقت از خدمت، شلاق و … دریافت کردند و تمامی وجوه برگشت داده شد.

جزئیات پرونده فساد اقتصادی مدیرکل غله استان

رئیس کل دادگستری استان گفت: در رابطه با این پرونده مدیر کل و یکی از معاونان وی به همراه چند نفر از کسانی که در این باند ارتشا دخیل بودند، دستگیر شدند.

موحد ادامه داد: در حال حاضر مدیر کل و معاون با قرار بازداشت موقت در بازداشت به سر می‌برند. این افراد نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در مراحل مختلف به عنوان رشوه جابه‌جا کردند که امکان افزایش این عدد وجود دارد.

وی بیان کرد: رئیس یکی از شعب بانک سپه در کرمان نیز مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده ضمن اینکه ضمانت‌نامه بانکی نیز صادر و وجوه از بانک خارج شده است اما پرونده تسهیلات وجود ندارد که در حال حاضر مدیر بانک بازداشت و بقیه متهمان با قرار وثیقه آزاد هستند.

موحد گفت: پرونده شهرداری ارزوئیه اخیراً تشکیل شده و شهردار و یک کارشناس شهرداری به همراه یکی از اعضای شورای شهر در حین ارتکاب جرم توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند و با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: این پرونده متعلق به سال‌های گذشته است که اخیراً توسط سازمان بازرسی کل کشور کشف شده و متهم پرونده به دادگاه احضار و مدتی در بازداشت بوده که با قرار وثیقه آزاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: پرونده شهرداری رودبار جنوب، شهرداری فاریاب، شهرداری نجف شهر سیرجان نیز از نمونه‌های دیگر است؛ همچنین رسیدگی به پرونده بیمه دانا در خصوص جعل و خیانت در امانت به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بوده است که در این راستا متهم با همکاری ۲ نفر دیگر وجوه شرکت کرمان موتور را به نفع خود برداشته و تحویل نمایندگی بیمه نداده بودند همچنین پرونده مربوط به شرکت توزیع برق شمال استان نیز در دست بررسی و تحقیق است.

موحد تصریح کرد: در سال ۹۸ شورای حفظ حقوق بیت‌المال ۲۴۷ مصوبه با رویکرد صیانت از اموال عمومی، انفال و دارایی‌های دولت و نیز نظارت بر دستگاه حفظ حقوق بیت‌المال داشته ضمن اینکه مقابله با توسعه حاشیه‌نشینی و گسترش شهر، زمین‌خواری، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و صیانت از بستر رودخانه و منابع آبی زیر زمینی استان را در دستور کار خود داشته است.

اداره تصفیه و امور ورشکستگی راه‌اندازی می‌شود

وی گفت: در حوزه اراضی ۷۵۹ هکتار اراضی دولت در سطح استان در سال 98 به دولت برگردانده شده همچنین از تغییر کاربری ۱۵۵ هکتار اراضی مزروعی جلوگیری شد.

موحد افزود: طی سال 98، ۷۳۷ حکم قضایی در رابطه با مصلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز صادر شد. همچنین ۲۳۰ مورد آزادسازی حریم و بستر رودخانه با هماهنگی دستگاه قضایی اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش‌های تولیدی در سال ۹۸ تقریباً ۱۳۵ پرونده در دستگاه قضایی استان تشکیل و رسیدگی شده که اگر این رسیدگی‌ها نبود نزدیک به 8 هزار کارگر و نخبه کار خود را از دست می‌دادند. در این خصوص یکی از 5 استان برتر کشور شدیم ضمن اینکه به زودی اداره تصفیه و امور ورشکستگی در استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

جزئیات پرونده قتل «ریحانه عامری»

رئیس کل دادگستری کرمان گفت:در زمینه پرونده قتل «ریحانه عامری» باید بگویم این پدر و دختر به مدت 7 سال به دلیل اختلافات خانوادگی با یکدیگر مشاجره داشتند که در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شایعات در خصوص اینکه وی بر اثر ضربه تبر و به خاطر مسائل ناموسی کشته شده کذب است و صحت ندارد ضمن اینکه باید اطلاع رسانی درباره این چنین وقایعی منطبق با نیازها و شرایط جامعه باشد لذا انتظار از رسانه‌ها این است که افکار عمومی را هدایت کنند.

کد خبر 523579 برچسب‌ها وزارت دادگستری استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دادگستری استان کرمان رئیس کل دادگستری استان استان کرمان سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از بازدید‌های میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای بررسی و حل مسائل واحد‌های تولیدی و پروژه‌های مهم خبر داد. 

 در دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۳ که ظهر دوشنبه ۳ اردیبهشت و با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان برگزار شد در خصوص مشکل ۱۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری شد. 

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، همه با هدف و نگاه به ارتقای تولید و تداوم اشتغال است. 

وی ادامه داد: بیشترین تولید و توسعه را در واحد‌های کوچک و مردمی می‌توانیم داشته باشیم که به عنوان راهبرد امسال ما قرار دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از بازدید‌های میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای بررسی و حل مسائل واحد‌های تولیدی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم