Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید صرفاً نگاه‌ها به سمت دولت باشد بلکه در این زمینه باید پروتکل های جدید ایجاد کنیم و مردم را در کاستن از میزان فقر وارد عرصه کنیم.

دکتر «سارا فلاحی» در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام ، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فقر و محرومیت کشور متأثر از ساختار غلط و بیمار اقتصاد کشورمان است که باعث شده فرهنگ کار و تلاش در کشور تضعیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات فقر مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و دستگاههای خاصی را هم نمی توان عامل آن دانست، گفت:  امیدواریم وضعیت اقتصادی کشورمان به سمتی برود که شاهد کاستن از جمعیت نیازمندان و مددجویان کمیته امداد باشیم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که مشکل عمده مسکن نیازمندان این استان مربوط به زمین است امیدواریم برای رفع این مهم با کمک دستگاههای مختلف چاره اندیشی شود.

فلاحی با بیان اینکه عدم توجه کافی به استان ایلام در سال‌های گذشته و همچنین ضعف مطالبه گری باعث شده که استان ایلام همچنان در محرومیت نگاه داشته شود، ادامه داد: چون بخش زیادی از ذخایر نفت و گاز کشور در استان ایلام وجود دارد از لحاظ  قانونی باید سهم مشخصی از درآمدهای نفت و گاز صرف  توسعه استان و کمک به فقرا و نیازمندان استان شود .

وی تاکید کرد: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید صرفاً نگاهها به سمت دولت باشد بلکه در این زمینه باید پروتکل های جدید ایجاد کنیم  و مردم را در  کاستن از میزان فقر وارد عرصه کنیم.

« قنبر موسی‌نژاد» مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ، نیز در این دیدار اظهار کرد: در زمینه خدمت‌رسانی به محرومان و مددجویان نیازمند این هستیم که برخی قوانین و موانع دست و پاگیر فرا رو ،  از  میان برداشته شوند و برخی قوانین جدید نیز در  راستای گره گشایی از  مشکلات محرومان وضع شود و ما از نمایندگان استان  در این زمینه انتظار کمک داریم.

وی تصریح کرد: بیش از 1000 خانواده از جمعیت معاودین در استان ایلام نیازمند حمایت و کمک هستند که به دلیل وجود موانع قانونی و نبود سازو کارهای مشخص، کمیته امداد نمی تواند به صورت قانونی به این خانواده ها کمک کند که در این زمینه درخواست داریم نمایندگان استان در مجلس این مهم را پیگیری کنند.

وی گفت: دستور العمل‌های سخت و دست و پاگیر مربوط به ضمانت بانکی یکی از مشکلات و موانع مربوط به ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان است که در این زمینه هم انتظار داریم راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شده و ابلاغ شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: انتظار داریم بخشی از درآمد نفت و گاز مربوط به ذخایر این استان برای کمک به نیازمندان و مددجویان اختصاص داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی منطقه ایلام کمیته امداد استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سعید مولایی سرپرست کمیته امداد امام خمینی  بستان آباد گفت: این جهیزیه ها شامل یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، لوازم آشپزخانه، گاز و جاروبرقی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان بود که با کمک خیران شهرستان  جمع آوری و بین نوعروسان تحت پوشش این کمیته در این شهرستان اهداء شد.

وی افزود: شهرستان بستان آباد پیشرو در کار‌های خیر در استان است به طوری که در ماه مبارک رمضان امسال بسته های معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان بین نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

 

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه