Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر، در خصوص رسیدگی به پرونده اغتشاشات آبان ۹۸ تصریح کرد: پرونده اغتشاشات سال ۹۸ در دادگاه‌های مربوطه ارسال شده است و در محاکمی که برای این پرونده‌ها تشکیل شده تعیین تکلیف شده‌اند.

وی یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین شیوع‌هایی که در دادستانی مد نظر بوده است نگاه مطالبه گرانه بوده و با توجه به اینکه یکی از وظایف قوه قضائیه احقاق حقوق عامه مردم بوده نگاه جدی و ورود به این بخش داشته تا بتواند بخشی از حقوق عامه را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان شیراز در خصوص پرونده سیل شیراز نیز عنوان کرد: پرونده سیل شیراز در سال ۹۸ به گونه‌ای بررسی شده است که نگاه آسیب شناسی در این پرونده هم ملاک بوده است و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته شده شاهد هستیم که با افزایش بارندگی در سال جاری آب گرفتگی در معابر شهر شیراز صورت نگرفت و معابر شهر شیراز به صورت جد لایروبی شده و مشکلات موجود در مسیر برطرف شده است

آسیابی تصریح کرد: موجودی پرونده‌های دادگستری واقعی شده و سعی شده تا با بروز رسانی پرونده‌های قضائی شاهد سرعت در رسیدگی به پرونده‌های موجود در دستگاه قضائی باشیم این در حالی است که میانگین پرونده‌های موجود در مجامع قضائی شهر شیراز بالغ بر ۱۴۰ پرونده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که دادستانی شیراز در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی دارد احیا و بازگردانی واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه تولید در راستای تحقق شعار سال بوده است و در آخرین پرونده‌ای که در دادستانی شیراز مورد بررسی قرار گرفته است پرونده شرکت زیمنس بوده که قرار است این شرکت بعد از نزدیک به هشت سال مشکلات مربوط به آنان برطرف گردد.

کد خبر 4953542

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دادستانی شیراز قوه قضاییه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند ایلام آتش سوزی صنایع دستی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود

به گزارش پارس نیوز ، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده 102 برنامه 5ساله هفتم که به تأیید شورای نگهبان رسید، ستادکل نیروهای مسلح در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین 14 ماه  (با احتساب مدت آموزشی و  نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند.

وی به کاهش مدت سربازی به 14 ماه طبق این قانون خبر داد و گفت:  مدت خدمت سربازی حداکثر 14 ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب‌وهوایی متغیر است و در شرایط بد آب‌وهوایی در مناطق مرزی مدت خدمت سربازی به 9 ماه با آموزشی کاهش یافته است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های  اجرایی این طرح  باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (1403) اجرایی شود.

ابوترابی در توضیح بخش دیگری از این قانون، گفت: این مصوبه به تعیین تکلیف مشمولان غایب توسط ستادکل نیروهای مسلح و نیز دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، تأکید کرده است؛ همچنین طبق این مصوبه مشمولان بالای 35 سالِ دارای 2 فرزند یا بیشتر، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • محکومیت ۲۲ میلیارد ریالی واحد صنفی متقلب در شیراز
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند
  • تعیین تکلیف چهره‌ی دروازه کازرون عملیاتی شود
  • درخواست عضو شورای شهر برای تعیین تکلیف دروازه کازرون و دائره‌المعارف چند زبانه شیراز
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی
  • دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود