Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع میدانی،‌ نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن توانستند پادگان نیروهای ویژه وابسته به دولت مستعفی یمن را که یکی از بزرگترین پادگان‌ها در سقطری است، به کنترل خود درآورند.

فرماندهی نیروهای شورای انتقالی جنوب نیز اعلام کرد: ما پادگان نیروهای ویژه را به کنترل خود درآوردیم و اداره خودمختار در سقطری را به اجرا درخواهیم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»صالح سُمیع» استاندار المحویت یمن  وابسته به دولت مستعفی «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهوری فراری این کشور نیز در صفحه توئیتر خود به ولیعهد ابوظبی هشدار داد و گفت روزی می‌رسد که «محمد بن‌ زاید» به خاطر پا گذاشتن به سقطری‌ پشیمان خواهد شد و خواهد گریست.

این مسئول یمنی از ولیعهد ابوظبی خواست که از گذشته درس بگیرد و از سقطری بیرون برود.  

وی در توئیتی دیگر نوشت: سقطری در گذشته و امروز و در آینده بخشی از خاک جمهوری یمن بوده و خواهد بود و حضور بیگانه در آن به طور مستقیم یا غیرمستقیم  باعث مشروعیتش در خاک یمن نمی‌شود.

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی در استان سقطری واقع در جنوب یمن بار دیگر به نیروهای مورد حمایت عربستان حمله کردند.

نیروهای وابسته به امارات پس از تصرف ساختمان اداره امن سقطری در شهر حدیبو مرکز این استان،‌ مقر دولت محلی این منطقه را به اشغال خود درآوردند.

دولت مستعفی یمن این اقدام نیروهای شورای انتقالی جنوب و حمله به غیرنظامیان را تجاوز وحشیانه و کودتا علیه خود توصیف کرد.

در همین راستا،‌ «عیسی بن یاقوت» رییس رؤسای قبایل استان سقطری واقع در جنوب یمن روز جمعه خواستار اخراج ائتلاف سعودی از یمن شد.

وی افزود: ائتلاف سعودی اماراتی برای انجام نقشه ها و خواسته های خود به یمن آمدند و نه برای حمایت دولت یمن(عبد ربه منصور هادی).

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

در هفته‌های گذشته مناطق جنوبی یمن از جمله جزیره سقطری بارها صحنه اعتراض به شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات متحده عربی بود.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند.

این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است و در این جنگ هزاران یمنی کشته یا زخمی یا آواره شده‌اند.

حملات این ائتلاف در سایه سکوت محافل بین‌المللی به یمن همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب شورای انتقالی جنوب جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس