Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا امیری پاک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه با بیان اینکه برداشت محصول هندوانه در شهرستان ارزوییه از اوایل خرداد ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد، گفت: از هر هکتار مزارع هندوانه به طور متوسط ۳۰ تن هندوانه برداشت می‌شود.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، بیش از ۱۳۵ هزار تن محصول برداشت و برای صادرات به استان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور حمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری پاک  افزود:  برداشت هندوانه در شهرستان ارزوئیه برای بیش از ۴ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی فصلی شده است.

او عنوان کرد: هر کیلوگرم هندوانه در محل مزرعه از کشاورز به قیمت هزار و ۴۰۰ تا دو هزار تومان خریداری می‌شود که در مقایسه با پارسال قیمت افزایش یافته و رضایتمندی کشاورزان را به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه گفت: سطح زیر کشت هندوانه در سال زراعی امسال ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این سطح حدود هزار هکتار به صورت نشایی کشت و ۲ هزار از مزارع به شیوه نوار تیپ آبیاری شدند.

محصول هندوانه ارزوئیه به دلیل دارا بودن اقلیم مناسب و پتانسیل مستعد، دارای طعمی بی نظیر و بسیار شیرین، گوارا  و دلچسب  است. 

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت محصول جهادکشاورزی صادرات کالا اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با اعلام اینکه در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود یک هزار هکتار گیاه روغنی دیم کاملینا و یک هزار و پنج هکتار کلزا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از زمینهای زیر کشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی برداشت و تحویل مراکز خرید شود.
«محمدخزایی» اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.
خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد