Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نیازمند جلب اعتماد عمومی است و این مهم محقق نخواهد شد مگر با کمک  رسانه‌ها.

وی در بخش دیگری از سخنانش عملکرد دستگاه قضایی استان کرمانشاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته در حوزه دادسراها از حیث عملکردی در رتبه سی‌ویکم کشور قرار داشتیم و در حال حاضر به رتبه دوم رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در حوزه دادگاه‌های عمومی و انقلاب در جایگاه پنجم، در حوزه اجرای احکام در رده اول و در محاکم تجدیدظر در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.

پرویزتوسلی‌زاده در ادامه مهمترین موضوعاتی که دستور کار دستگاه قضایی  استان قرار گرفته است، کاهش موجودی پرونده های محاکم بوده است و این یکی از مهمترین موضوعاتی است که دنبال کرده و سعی می‌کنیم این آمار را در تمام جهات به حد قابل قبولی کاهش دهیم.

وی در ادامه به آمار پرونده های وارده در محاکم قضایی اشاره کرد و گفت: در پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۲۸۵ هزار و ۳۲۵ پرونده به دادگستری‌های استان وارد و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه پرونده‌های وارده به اجرای احکام مدنی را ۱۷ هزار و ۶۰۹ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد پرونده  ۲۴ هزار و ۱۲۶ پرونده نیز در این حوزه مختومه شده‌اند و در اجرای احکام کیفری نیز ۲۸ هزار و ۳۳۶ پرونده وارد و ۲۷ هزار و ۵۹۲ پرونده مختومه شده است.

وی، کاهش جمعیت کیفری را از دیگر اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان اعلام و اظهار کرد: بهترین راه حل برای تحقق این موضوع این است که قضات اعتقادی به مجازات و بازداشت نداشته باشند که قضات استان توجیه شده‌اند و آمار هم نشان از کاهش این موضوع دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازداشتی در استان داشته ایم که اغلب آنها آزاد شدند، لذا با توجه به مسائلی که برای افراد در این زمینه پیش می‌آید تصمیم به کاهش جمعیت کیفری استان داشتیم .

پرویز توسلی زاده در ادامه به آمار بالای مراجعات مردمی به دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون نفر معادل تقریباً دوبرابر جمعیت استان کرمانشاه به دادگستری‌های استان مراجعه کردند که باید تمهیداتی بعمل آوریم تا این مراجعات کاهش یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در بخشی از سخنانش یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضا جهت کاهش مراجعات را راه ندازی سامانا گویا بیان و تصریح کرد: سامانه گویای ۳۸۲۱۱۱۷۰ جهت کاهش مراجعات و مرتفع کردن مشکلات مردم استان در دادگستری کرمانشاه راه ندازی شده است.

وی همچنین پیگیری موضوع سازش را از دیگر موضوعات مهمی دادگستری استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: تمام پرونده‌های در حوزه استان را مدیریت می‌کنیم تا اختلافات کم‌اهمیت منجر به وقوع جرم بزرگی نشود.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در خاتمه به پرونده تخریب منزل پیرزن کرمانشاهی که منجر به مرگ وی شد اشاره کرد وگفت: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز وظیفه شهرداری است، لذا عوامل شهرداری کرمانشاه می‌توانستند به نحو شایسته تری این حکم را اجرا کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه دستگاه قضایی قاچاق مفاسد اقتصادی دادگستری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه دستگاه قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگوی خبری هفته گفت: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری با اشاره به اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد.


وی گفت: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمدا در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

   

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی