Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، رضوان حکیم‌زاده در گفتگو با ایسنا در پی اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه، درباره جزئیات این بازگشایی در دوره ابتدایی اظهار کرد: هنوز جزئیات و برنامه‌های تنظیمی قطعی نشده است که بتوانیم آن را اعلام کنیم؛ پس از قطعی شدن برنامه‌ها و سناریوهای مطرح شده، حتما موارد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های ما برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده تفاوت دوره ابتدایی با دوره‌های دیگر لحاظ می‌شود حتی تفاوت دوره اول ابتدایی با دوره دوم ابتدایی را در نظر می‌گیریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این، شرایط مدارس از حیث تعداد و تراکم جمعیت دانش آموزی و همچنین موضوعات درسی جزو فاکتورهایی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند.

حکیم‌زاده با اشاره به مدل ترکیبی آموزش حضوری و مجازی به صورت توامان، درباره لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز گفت: احتمالات مختلفی مطرح و ممکن است اگر به زمان بیشتری برای آموزش نیاز باشد و دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کنیم، لازم است از ظرفیت پنجشنبه‌ها هم استفاده کنیم.

وی افزود: چارچوب کلی برنامه بازگشایی مدارس تهیه شده است و سعی می‌کنیم زمانی اطلاع رسانی را انجام دهیم که تصویر دقیقی از اوضاع در دست داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بازگشایی مدارس ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان