Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@09:42:26 GMT

معاملات ETF‌های دولتی در بورس از ۴ تیر

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۳۱۷۹

معاملات ETF‌های دولتی در بورس از ۴ تیر

خبرگزاری میزان- معمارنژاد گفت: اولین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه ۴ تیر ماه قابل خرید و فروش می‌شود. تاریخ انتشار: 17:34 - 31 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۰۵۰۳ خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت اقتصاد ؛عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه واحد‌های اولین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه ۴ تیر ماه قابل خرید و فروش می‌شود، گفت: ارزش واحد‌های این صندوق بیش از دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر اقتصاد در مورد اینکه قبلا گفته شده بود واحد‌های صندوق واسطه گری مالی یکم که قرار بود از اول تیرماه وارد معامله شود، گفت: واحد‌های اولین صندوق قابل معامله بورسی دولت موسوم به صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه ۴ تیر ماه ۹۹ در بورس قابل خرید و فروش می‌شود؛ البته از فردا اول تیرماه نماد آن به نام دارایکم در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند. بیشتر بخوانید: اعلام نتایج حراج اوراق بدهی دولتی ۲۷ خردادماه معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه از چهارشنبه واحد‌های صندوق واسطه‌گری قابل معامله است هر کسی می‌خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای آن‌ها هم باید از این طریق در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحد‌های صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

ثبت نام ۳ و نیم میلیون نفر در صندوق واسطه گری مالی یکم   معمارنژاد در مورد آخرین آمار از صندوق گفت: ۳و نیم میلیون نفر برای خرید واحد‌های صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا ۶۱۰۰ میلیارد تومان واریز کرده بودند، اما از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحد‌های این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحد‌های این صندوق در بورس قابل خرید وفروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحد‌های صندوق واسطه گری مالی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد ۱۰ هزار تومانی آن به بیش از ۲۰ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بانک مرکزی واحد های صندوق واسطه گری مالی صندوق واسطه گری مالی یکم روز چهارشنبه فروش می شود قابل خرید خرید و فروش تیر ماه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای حسابرس و بازرس‌قانونی به معاملات ثنظام باز شد!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی چندی پیش خبر از انجام دو معامله مهم داد که این موضوع با واکنش مدیریت نظارت بر ناشران فرابورس رو به رو گردید و باعث توقف نماد معاملاتی این شرکت نیز شد. حال قصد داریم با بررسی پروسه این موضوع به تجزیه و تحلیل گزارش حسابرس در این‌باره بپردازیم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iq1

دیگر خبرها

  • محرک جدید بورس
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پای حسابرس و بازرس‌قانونی به معاملات ثنظام باز شد!
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز