Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@19:30:38 GMT

افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۳۲۵۹

به گزارش تسنیم، اکبر افتخاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ردیف اعتباری این موضوع از سال 92 به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده و متولی پرداخت این صندوق است، این کمک هزینه همه ساله براساس ضرایب مصوب هیئت دولت افزایش یافته و برای سال جاری نیز در ابتدا 15 درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از آنجایی که براساس تبصره چهار ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری که طبق آن مقرر شده «کمک هزینه عائله مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش می‌یابد» و امسال اعتبارات فصل دهم این قانون در مورد شاغلین با افزایش 50 درصدی روبرو بوده، به تبع درباره بازنشستگان نیز مصداق داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری افزود: برهمین اساس، طی هفته‌های اخیر این مساله در کمیته ویژه همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری که با حضور نمایندگان صندوق، تعدادی از روسای کانون‌های بازنشستگی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، این موضوع مطرح و در نهایت با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، موافقت شد تا 50 درصد افزایش ضریب کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد برای بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اعتبار مشخصی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این امر اختصاص یافته است، گفت: با تلاش صندوق بازنشستگی و ارائه مستندات قانونی لازم و موافقت سازمان برنامه و خزانه کل کشور قرار شده تا حق عائله مندی و اولاد با افزایش‌های قانونی که عنوان شد، از ابتدای فروردین 99 محاسبه و با حقوق تیرماه به حساب عزیزان بازنشسته واریز شود.

افتخاری یادآور شد: این کمک هزینه و افزایش‌های 50 درصدی ناشی از این تصمیم صرفاً برای بازنشستگان و وظیفه بگیرانی است که براساس ضوابط اجرایی بودجه سنواتی، اعتبار بودجه‌ای آنها به این صندوق محول شده و تاکنون توسط این صندوق پرداخت می‌شده است؛ بنابراین، دستگاه هایی که اعتبار اختصاصی دارند کماکان پرداخت عائله مندی و حق اولاد آن ها به عهده دستگاه ذیربط خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: این صندوق در قالب کمیته ویژه حقوق بازنشستگان کشوری و در نشست‌های متعددی که با حضور تعدادی از روسای کانون‌های بازنشستگی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان و بهبود حقوق این عزیزان را در دستور کار قرار داده که درحال حاضر بحث افزایش عائله مندی و حق اولاد مطابق با افزایش شاغلان به نتیجه رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه عائله مندی کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

کد خبر 6082406 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد