Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:04:40 GMT

پیگیری موضوعات حقوقی حوضه زاینده رود به شکل قانونی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۳۳۱۶

پیگیری موضوعات حقوقی حوضه زاینده رود به شکل قانونی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حبیبی ظهر شنبه در نشست خبری مناسبت هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پیگیری مشکلات حقوقی کشاورزان اصفهان اظهار داشت: کارگروه ویژه حل مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود قرار است در بخش کلان موضوعات این حوضه را بررسی می‌کند که اعضای کارگروه توسط رئیس قوه قضائیه اعلام شده و در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها نیز برای پیگیری امور کشاورزان بهره ببریم، ابراز داشت: بر این اساس نشستهایی با مسئولان قضائی استان‌های حوضه زاینده رود داشته ایم تا امور مربوط به این حوضه به شکل قانونی پیگیری شود.

حکم سلب مسئولیت دو قاضی اصفهانی صادر شده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگری درباره قضات سلب صلاحیت شده در استان اصفهان گفت: حکم سلب صلاحیت دو قاضی صادر شده و پرونده چهار قاضی دیگر در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: نکته مهم در این ارتباط این است که جرم اغلب این افراد شخصی و غیرکاری بوده است و پرونده‌ها نیز مربوط به دوره‌های قبل است.

سگ گردانی ممنوع است

حبیبی در پاسخ به سوالی درباره سگ گردانی در کوچ‌ها و محله‌های اصفهان گفت: تفریح برای ردم را یک ضرورت می‌دانیم اما مواردی است که بهداشت عمومی جاعه و یا منافع کلی آن را تهدید می‌کند که قانون آن را جرم می‌داند و بر همین اساس با سگ گردانی برخورد می‌شود.

کد خبر 4953736

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا حبیبی دادگستری اصفهان قوه قضاییه سگ گردانی قضات دادگاه زاینده رود ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند ایلام استانداری سمنان آتش سوزی صنایع دستی خطبه های نماز جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می‌آید
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • پیک نیک اصفهانی‌ها کنار زاینده رود در روز حادثه!