Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@21:36:49 GMT

آتش‌سوزی در سه منطقه شهرستان پاسارگاد مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۳۵۲۹

آتش‌سوزی در سه منطقه شهرستان پاسارگاد مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: نخستین آتش‌سوزی دیروز (جمعه) در منطقه چاهبید و آبراه عمری از توابع این شهرستان به وقوع پیوست که این حریق با کمک نیروهای امدادی، بخشداری، بسیج و مردم محلی به طور کامل مهار شد.
حسن خسروانیان افزود: علت این آتش‌سوزی، بی احتیاطی گردشگران و بهره‌برداران در استفاده از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه نامبرده، اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی بیان کرد: مشارکت شوراهای اسلامی مبارک آباد، ابوالوردی، دهنو و کردشول، آتش‌نشانی شهرداری منطقه مادر سلیمان، نیروی انتظامی، قرقبانان، گروه‌های مردم نهاد، نیروهای شرکت تعاونی بهره برداران منابع طبیعی و عشایر مستقر در محل موجب شد تا این آتش‌سوزی در کمترین فاصله زمانی به طور کامل کنترل و مهار شود.

خسروانیان، با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ، از بهره‌برداران و گردشگران خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه‌های طبیعی، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مهار آتش سوزی در محدوده اراضی ملی شهرستان پاسارگاد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد همچنین بیان داشت: آتش‌سوزی دیگری نیز روز سی‌ام خرداد ۹۹ در منابع طبیعی محدوده بالادست ضلع جنوبی منازل سازمانی مرکز آموزش جهاد کشاورزی منطقه علی‌آباد کمین و حریم جاده آسفالته شیراز - اصفهان واقع در حوزه این شهرستان به وقوع پیوست که این حریق نیز با کمک نیروهای مستقر در مرکز آموزش کشاورزی علی‌آباد کمین در همان ساعات اولیه مهار شد.
به گفته خسروانیان بر اثر این آتش‌سوزی حدود ۲۰۰ متر مربع از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شد.

وی اضافه کرد: ساعاتی پس از این عملیات اطفای حریق، آتش‌سوزی دیگری در محور شیراز - اصفهان و در حریم جاده آسفالته مابین مسیر راه‌آهن و اتوبان شعله ور شد که این حریق نیز با هماهنگی‌های لازم با بخشدار مرکزی و آتش‌نشانی شهرداری سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) و نیروی انتظامی این شهرستان در کمترین فاصله زمانی، به طور کامل مهار شد اما در این حادثه حدود ۱۰۰متر مربع پوشش گیاهی حاشیه جاده در آتش سوخت.

خسروانیان ادامه داد: علت این ۲ آتش‌سوزی نیز بی احتیاطی گردشگران و رانندگان عبوری اعلام شده است.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها شیراز پاسارگاد منابع طبیعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز پاسارگاد منابع طبیعی فارس شیراز پاسارگاد منابع طبیعی فارس شهرستان پاسارگاد منابع طبیعی آتش سوزی مهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش