Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار مهر، موسی خلیل اللهی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی، قضات سالمی دارد و از این بابت شهره است اما اگر تخلفی هم بین این افراد مشاهده کنیم، کوچک‌ترین اغماضی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو پرونده امنیتی در استان داریم که در حال بررسی است، گفت: همچنین یک پرونده ارز در استان در حال بررسی است که در این رابطه یک نفر بازداشت شده و پرونده در حال طی مراحل قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی الهی در ادامه با اشاره‌ای به روند دستگیری‌های اخیر در شورای شهر و شهرداری تبریز گفت: شهرداری یک مجموعه بزرگ با فعالیت‌های متنوع است که اکثریت کارکنان و مدیران مجموعه افراد صادق و سالمی هستند اما نمی‌توان گفت اصلاً امکان هیچ تخلفی در این مجموعه وجود ندارد.

وی افزود: در خصوص قضایای اخیر، تشخیص بازپرس احضار یک فرد بوده که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. امکان هرگونه تغییر و تبدیل در پرونده‌های قضائی وجود داشته و در این مورد نیز پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه تصمیم نهایی در خصوص این پرونده صادر نشده، گفت: قطعاً پرونده‌های قضائی زمانبر بوده و نمی‌توان در مدت کوتاه در خصوص آن، نتیجه‌ای گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده پزشک تبریزی گفت: دیوان عالی کشور چند ایراد به پرونده وارد کرده بودند که همکاران ما بار دیگر این پرونده را با دقت بررسی کرده و به دیوان ارجاع داده که نتایج دیوان عالی کشور اعلام نشده است.

خلیل الهی همچنین در خصوص پرونده سکینه محمدی نیز گفت: این فرد مشمول عفو شده و مجازاتش هم تبدیل شده اما حالا به علت دیگری در زندان است.

رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به سوالی در خصوص تخلفات زیست محیطی صورت گرفته در استان گفت: معدن طلای اندریان باید از چندین نظر همچون مسائل زیست محیطی و تخلفات انجام شده بررسی شود که پیگیری لازم در این خصوص در حال انجام بوده که تا چند ماه آینده، جزئیاتی از این پرونده اعلام شده و مشخص می‌شود چه کسانی در آن، دخیل بوده‌اند.

وی حفظ منافع عامه را جزو اولویت‌های مهم دادگستری دانسته و گفت: در خصوص موضوع کاوه سودا نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

خلیل الهی در ادامه با اشاره‌ای به حوادث چند ماه پیش در زندان تبریز گفت: با شیوع کرونا، اضطرابی در زندان تبریز ایجاد شده بود که موجب اعتراضات محدودی شده بود که این ماجرا در کمتر از ۲۰ دقیقه ختم به خیر شد. البته همان روز مانوری در زندان انجام شده بود که صدای تیراندازی‌های هوایی نیز مربوط به همین مانور بود.

کد خبر 4953577

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی تخلفات مالی شورای شهر تبریز آلودگی زیست محیطی پرونده قضایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند ایلام استانداری سمنان آتش سوزی صنایع دستی خطبه های نماز جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد