Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتخاری از نهایی شدن افزایش ۵۰ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو افتخاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ردیف اعتباری این موضوع از سال ۹۲ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده و متولی پرداخت این صندوق است، این کمک هزینه همه ساله بر اساس ضرایب مصوب هیأت دولت افزایش یافته و برای سال جاری نیز در ابتدا ۱۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس تبصره چهار ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری که طبق آن مقرر شده «کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش‌ می‌یابد» و امسال اعتبارات فصل دهم این قانون در مورد شاغلین با افزایش ۵۰ درصدی روبرو بوده، به تبع درباره بازنشستگان نیز مصداق داشت.

افتخاری اظهار داشت: بر همین اساس، طی هفته‌های اخیر این مساله در کمیته ویژه همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری که با حضور نمایندگان صندوق،  تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، این موضوع مطرح و در نهایت با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، موافقت شد تا ۵۰ درصد افزایش ضریب کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اعتبار مشخصی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این امر اختصاص یافته است، گفت: با تلاش صندوق بازنشستگی و ارائه مستندات قانونی لازم و موافقت سازمان برنامه و خزانه کل کشور قرار شده تا حق عائله‌مندی و اولاد با افزایش‌های قانونی که عنوان شد، از ابتدای فروردین ۹۹ محاسبه و در تیرماه به حساب عزیزان بازنشسته واریز شود.

افتخاری یادآور شد: این کمک هزینه و افزایش‌های ۵۰ درصدی ناشی از این تصمیم صرفاً برای بازنشستگان و وظیفه بگیرانی است که بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سنواتی، اعتبار بودجه‌ای آن‌ها به این صندوق محول شده و تاکنون توسط این صندوق پرداخت‌ می‌شده است؛ بنابراین، دستگاه‌هایی که اعتبار اختصاصی دارند کماکان پرداخت عائله‌مندی و حق اولاد آن‌ها به عهده دستگاه ذیربط خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: این صندوق در قالب کمیته ویژه حقوق بازنشستگان کشوری و در نشست‌های متعددی که با حضور تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان و بهبود حقوق این عزیزان را در دستور کار قرار داده که در حال حاضر بحث افزایش عائله‌مندی و حق اولاد مطابق با افزایش شاغلان به نتیجه رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازنشستگی پرداخت حقوق سازمان برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی عائله مندی و حق کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر: 1225429 برچسب‌ها بیماری اس ام ای

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج