Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروزشنبه ۳۱ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سرقت های مسلحانه 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان اعضای باند ۴ نفره سارقان مسلح این شهرستان با ۹ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان با شیوه و شگردی مشابه در محور‌های فرعی شهرستان سراوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان با حضور در صحنه‌های سرقت، به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش و پیگیری مستمر خود سارقان را که ۴ جوان ۲۰ و ۲۱ ساله بودند و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در محور‌های فرعی بخش "جالق" این شهرستان با تهدید سلاح کلاش و کلت کمری، اقدام به سرقت مسلحانه موتورسیکلت، وجه نقد و تلفن همراه شهروندان می‌کردند را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی و طی چندعملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۴ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ سرگلزائی بیان داشت: در این عملیات و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ضمن کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه که سارقان از آن‌ها در سرقت‌های خود استفاده می‌کردندمورد استفاده در سرقتها، تعداد یک قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه کلت کمری، تعدادی افشانه فلفلی و چند قبضه سلاح سرد بهمراه مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو برو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس چیزی برای کتمان نداشتند، در بازجویی‌های تکمیلی به ۹ فقره سرقت مسلحانه، شامل ۴ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و ۵ فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه در سطح شهرستان سراوان اعتراف کردند.

او  با اشاره به اینکه این سارقان اموال مسروقه را پس از سرقت به شهرستان‌های مجاور منتقل و به افراد عبوری می‌فروخته اند خاطر نشان کرد در این رابطه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های های پلیسی، از تردد بی مورد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر‌ها به خصوص در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام./ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت مسلحانه درگیری مسلحانه فقره سرقت مسلحانه شهرستان سراوان پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور کرده‌اند پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت و آنان با انجام اقدامات فنی و تحقیقات کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان های غربی شناسایی کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به‌دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان برای تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: سه نفر از متهمان اصلی دستگیرشدند که در بازجویی های تخصصی به بزه انتسابی اعتراف کردند و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید. همچنین مراقب باشند در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی أخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوند زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • اعتراف دو سارق به ۴۰ فقره سرقت از تالار و باغ ویلاهای اطراف کرج