Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@14:37:56 GMT

باغ زیتون در منطقه ۱۶ احیا می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۴۳۸۲

باغ زیتون در منطقه ۱۶ احیا می شود

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک همکاری میان این سازمان و شهرداری منطقه ۱۶ به منظور بهره برداری از ظرفیت های پارک میثاق و احیای باغ زیتون در ضلع جنوب شرقی این پارک در جهت توانمندسازی اجتماعی محلی، خاطرنشان کرد: پروژه احیای باغ زیتون با حسن نظر شهرداری منطقه ۱۶ شروع شده و به نظر می رسد نمونه مشابهی در شهرداری نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پس از استماع گزارشی که از سوی دفتر توسعه محله ای باغ آذری ارائه شد، با بیان که در پروژه احیای باغ زیتون در منطقه ۱۶ ضروری است ویژگی طبیعی و ارگانیک بودن محیط حفظ شود بر ضرورت مداخله حداقل به منظور حفظ کاراکتر اصلی و ویژگی های طبیعی این باغ تأکید کرد.

علی اکبری نکاتی را در خصوص چگونگی کفسازی پروژه، استفاده از سازه های موقت، نورپردازی و ... متذکر شد و عنوان کرد: مفهوم این باغ که باغی کشاورزی است، با باغ ایرانی که در آن عناصری مانند معماری و کوشک به چشم می خورد و جایگاه تفریحی و فراغتی دارد کاملاً متفاوت بوده و به همین دلیل ضروری است، اقدامات اجرایی با محوریت اداره فضای سبز منطقه انجام شود و استفاده از عناصر مصنوع در آن به حداقل برسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به موضوع توانمند سازی اجتماعات محلی با استفاده از ظرفیت های باغ زیتون در این منطقه، متذکر شد: مهمترین هنر در بحث توانمند سازی، حفظ و پایداری آن است، لذا ضروری است چشم اندازی که برای این هدف تعریف شده، طوری به مرحله اجرا برسد که قائل به شخص نبوده و در مدت های متمادی و موقعیت های مختلف کارکرد خود را حفظ کرده و باغی فعال باشد.

علی اکبری در ادامه به تجارب موفق استفاده از فضاهای کشاورزی برای جذب گردشگری و ... در سایر کشورها اشاره کرد و بر اهمیت مطالعه تطبیقی در این رابطه تأکید نمود.

پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ نیز در این جلسه از زحمات سازمان نوسازی شهر تهران و دفاتر توسعه محله ای این سازمان برای اجرای پروژه هایی در مقیاس محله در مناطق جنوبی به ویژه منطقه ۱۶ تقدیر و تشکر کرد و گفت: این پروژه ها در ارتقای میزان رضایتمندی شهروندان بسیار اثرگذار بوده و امیدواریم عملیات اجرایی پروژه احیای باغ زیتون نیز با حمایت سازمان نوسازی بطور کامل استارت خورده و آغاز شود.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان این که عرصه زیتون کاری با مساحت تقریبی ۶۵۰۰ مترمربع در پارک میثاق، پیشتر عرصه ای بود که رفتار عرصه جنگلی در حوزه نگهداری از آن اعمال می شد، تصریح کرد: از زمانی که قرار شد این عرصه احیا و تبدیل به باغ زیتون شود عملیات به زراعی و نگهداشت آن تغییر پیدا کرد و آمادگی دارد که از این به بعد به عنوان باغ زیتون به آن پرداخته شود.

پور نصر عنوان کرد: این پروژه یکی از پروژه های منحصر به فرد در سطح شهر تهران در حوزه کشاورزی شهری و مشارکت است که می تواند باعث شود فرهنگ کشاورزی شهری در شهر تهران ساری و جاری گردد.

به گفته شهردار منطقه ۱۶، پروژه احیای باغ زیتون می تواند با جذب گردشگر و افزایش جمعیت پذیری، موجب ارتقاء امنیت محدوده در پارک میثاق شود.

پورنصر با اشاره به شرایط اقتصادی در محدوده باغ آذری، خاطرنشان کرد: پروژه احیای باغ زیتون می تواند بستر مناسبی را برای زنانی که در چرخه اقتصاد خانواده کمک می کنند و نیازمند این هستند که بتوانند محلی برای کسب درآمد داشته باشند فراهم سازد تا در این مجموعه مشغول به کار شوند و مشارکت داشته باشند.

شهردار منطقه ۱۶ تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما در رابطه با اجرای این پروژه به عنوان پروژه دوستدار طبیعت این است که هیچ ناسازگاری با طبیعت نداشته باشد و استفاده از مصنوعات فلزی، چدنی و مصنوعات غیرطبیعی در آن به حداقل برسد.

پورنصر در خاتمه سخنان خود در این جلسه پیشنهاد کرد که موضوعات مرتبط به چرخه تولید، کاشت و سایر فرآیندهای محصولات مرتبط با زیتون می تواند در کنار این مجموعه عرضه شود و ابراز امیدواری نمود که بهره برداری از این باغ بتواند باعث جذب گردشگر از مناطق و شهرهای دیگر در این محدوده گردد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهر تهران پروژه احیای باغ زیتون شهردار منطقه ۱۶ باغ زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم تملک شد

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: طی دو سال گذشته، حدود ۲۵۰ ملک در منطقه هفت تملک شده است که در تاریخ شهرداری بی‌سابقه بود.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: برای منطقه هفت شهرداری قم پروژه‌های متعدد تملکی از جمله فاز پنج عمار یاسر، ساماندهی قبرستان نو و میدان مطهری پیگیری می‌شود.

وی افزود: تملک بازارچه میوه و تره بار میدان مطهری در مسیر ساماندهی وضعیت این میدان از اتفاقاتی بود که انجام شد و با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار پیشرفت خوبی داشت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اهمیت میدان مطهری از دیدگاه‌های مختلف در ساختار کالبدی شهر قم خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند فاز پنج عمار یاسر، قبرستان نو و بسط شرقی حرم مطهر از مهم‌ترین اتفاقات عمرانی شهر قم در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند که منطقه هفت برای تملک آنها تلاش می‌کند.

رمضانی اضافه کرد: طی دو سال گذشته حدود ۲۵۰ ملک در منطقه هفت تملک شده است که در تاریخ شهرداری بی سابقه بود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم در خصوص پروژه فاز پنج عمار یاسر گفت: ۱۰۰ خریداری ۱۱۰ ملک و پس از آن ساماندهی وضعیت کالبدی بلوار با ۶ هزار متر سیما سازی و پیاده رو سازی مسیر از اتفاقاتی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شود.

رمضانی با اشاره به امتداد این پروژه تا خیابان رسالت و پس از آن میدان سپاه گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ برای این بخش از پروژه اقدامات خوبی انجام شود.

کد خبر 746974

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم تملک شد
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر