Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@16:34:49 GMT

تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی متوقف شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۴۴۱۶

تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی متوقف شود

     

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص قیمت گوشت قرمز و دام زنده، گفت: قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز و سفید به واسطه افزایش قیمت نهاده‌ها که نرخ برخی از آنها به کیلویی 3هزار تومان رسیده افزایش داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده‌های دامی به سختی وارد کشور می‌شود و متاسفانه از سوی دیگر تولیدات داخلی نیاز بازار را تامین نمی‌کند، تصریح کرد: کمبود نهاده دامی با نرخ دولتی باعث شده تا دامداران نیاز خود را از بازار آزاد و با نرخی بالاتر از میزان تعیین شده توسط بخش دولتی تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه سبوس و ذرت اختصاص داده شده به دامداران توسط بخش دولتی و وزارت جهاد کشاورزی نیاز یک روز دامداران در ماه را تامین می‌کند، اضافه کرد: دامداران برای تامین نیاز 29 روز دیگر دام‌های خود نهاده‌های وارداتی را از بازار و با نرخ بالایی تهیه می‌کنند و همین موضوع نرخ تمام شده را افزایش می‌دهد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه کاهش هزینه تمام شده دامداران بازار گوشت قرمز را تنظیم و از زیان مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: دولت باید نهاده دامی مورد نیاز بازار را با ارز آزاد تامین و مابه‌التفاوت آن را برای حمایت از مصرف‌کنندگان با استفاده از روش‌های مختلف در اختیار آنها قرار دهد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز اختصاص یافته به واردات نهاده‌ها باید تک نرخی باشد، گفت: ارز دولتی نباید به منظور واردات نهاده‌های دامی هزینه شود، از سوی دیگر باید اجازه واقعی شدن قیمت‌ها را صادر کنند، قیمت 70 هزار تومانی خرید گوشت قرمز از دامداران متناسب با هزینه تمام شده آنها نیست./

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری‌فرد گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور جهادی و شبانه‌روزی در بندر امام خمینی، بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در همه مراحل تخلیه، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌کنند.

وی افزود: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایش‌های لازم، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

عسکری فرد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ترخیص شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: با انجام این حجم از واردات نهاده‌های دامی به کشور از بندر امام خمینی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، رشد تولید فرآورده‌های دامی، آرامش در بازار مصرف، امنیت غذایی و افزایش اشتغال در این زمینه بیشتر فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه