Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس جودکی» عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آتش‌سوزی درمنظقه «لته‌در»  هفتاد قله اراک  رخ داد که با تلاش محیط بانان به‌طور کامل مهار شد و از گسترش آتش به سایر مناطق جلوگیری شد.
وی بیان کرد: علت بروز این آتش‌سوزی مشخص نیست و مراحل علت‌یابی آن در دست بررسی است اما آسیب زیادی به منطقه وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: آتش‌سوزی در اراضی و مناطق حفاظت شده ذخایر گیاهی و جانوری را از بین می‌برد و نبود پوشش گیاهی و درختچه‌ها در این مناطق باعث ایجاد سیل در هنگام بارندگی ها و فرسایش آبی و خاکی می‌شود.
جودکی عنوان کرد: علت بیشتر آتش‌سوزی‌ها انسانی است و انتظار است مردم از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها خودداری کنند و توصیه‌های ایمنی  را به کار بندند.

منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک دارای حدود ۹۷ هزار هکتار وسعت و اولوند خمین هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است.
استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران