Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهراب احمدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: در پی گزارش واصله از پاسگاه انتظامی روستای سوته مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی و احداث جاده در اراضی ملی، نیرو‌ها به محل عزیمت و تخریب تصرفات را نقشه برداری کردند.

او افزود: در این جاده سازی غیر مجاز علاوه بر تخریب مراتع و در نتیجه آن تخریب خاک سطحی و زیرسطحی گسترده، تعدادی درخت زالزالک نیز قطع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به اینکه متخلفان به کمک نیرو‌های انتظامی شناسایی شده و صورت جلسه‌ای در این خصوص تنظیم شده است، اضافه کرد: بیل مکانیکی نیز بر اساس دستور قضایی توقیف و به محوطه پاسگاه منتقل گردید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با تاکید بر اینکه با متخلفانی که اراضی ملی را تصرف و تخریب می‌کنند قطعا با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود، یادآور شد: پس از تکمیل پرونده این متخلفان، مراتب به دادگستری ارجاع خواهد شد.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز نیز گفت: افزایش تعداد خودرو‌های شخصی و امکان حضور در طبیعت توسط مالکان این خودروها، نبود فرهنگ تفریح در طبیعت بدون صدمه و آسیب به آن و عدم رعایت اصول روشن کردن آتش در طبیعت، همه و همه باعث شد تفریح عده ایی از همشهریان به بلای جان طبیعت تبدیل شود.

پیمان صاحبی با بیان اینکه متاسفانه آتش سوزی در مراتع سقز آغاز شده است، افزود: دیروز تعدادی از گردشگران به قصد تفریح اقدام به روشن کردن آتش کردند که با توجه به وزش باد و عدم رعایت اصول ایمنی، حریق به مراتع روستای کچل منگان سرایت کرد.

او اضافه کرد: این آتش سوزی علاوه بر ایجاد خسارت در سطح وسیعی از مراتع باعث نابودی تعدادی زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه نیز شد.

صاحبی اظهار داشت: به محض اینکه از آتش سوزی این منطقه خبر دار شدیم، تیم اطفای حریق به همراه نیرو‌های کشیک این اداره به محل عزیمت و با کمک همیاران طبیعت آتش سوزی اطفا شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی ساخت و ساز غیرمجاز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با دستور قضایی و تخریب ۲۹ مورد از اراضی زراعی و باغی شهرستان پردیس، بیش از ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محرم قاسم نژاد در حاشیه تخریب و آزادسازی اراضی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دستور دادستان در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی و به استناد ماده 2 قانون کاربری اراضی 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای ترقیان و سنجریان در بخش جاجرود و روستای گلخندان در بخش بومهن تخریب و آزادسازی شد.

وی افزود: با اقدامات پیشگیرانه، جهاد کشاورزی در چند مرحله قبل از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اخطار صادر شده بود و درنهایت با اعلام و دیوارنویسی به متخلفان جهت تخریب اقدام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس یادآور شد: 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، فنس کشی بنا و ویلا بود و با اخذ دستور فضایی تخریب و به حالت اولیه خود باز گشت.

قاسم نژاد در ادامه تصریح کرد: در حین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با 4 حلقه چاه آب غیرمجاز برخورد کردیم که با هماهنگی منابع امور آب شهرستان پردیس فعالیت چاه‌ها متوقف و مسدود شد.

جلوگیری از تخریب 16هکتار اراضی جنگلی نوشهر

وی تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در سال 1402 و در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعداد 335 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز را تخریب و بیش از 57 هکتار از اراضی کشاورزی پردیس آزادسازی و به حالت اولیه خود باز گشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت خرید زمین‌های زراعی و باغی قبل از هر اقدامی از بخشداری و جهاد کشاورزی استعلام لازم و آگاهی از ملک مورد خریداری داشته باشند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • چرای دام‌ها در دل طبیعت بهاری روستای تازه کند بخش موران + فیلم
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه