Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت امروز با حضور اعضا در دفتر شورا برگزار شد. رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: متأسفانه بازار از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا آسیب‌های فراوانی دیده است.

اسماعیل حاجی پور در ادامه به برخی بد اخلاقی و بزرگنمایی‌های صورت گرفته درباره اشتباه لفظی یکی از اعضای شورای در جلسه هفته گذشته، گفت: باید در چنین مواردی هم پوشانی داشته باشیم و بزرگنمایی چنین موضوعاتی زیبا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی سه پروژه روگذر شهرداری رشت در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور فرمانده قرارگاه خاتم، افزود: این پروژه‌ها توسط قرارگاه سازندگی خاتم اجرا می‌شود.

حاجی پور با بیان اینکه آغاز پروژه و طرح نمی‌تواند مشکلات مردم حل کند بلکه این پروژه‌ها باید تکمیل و بهره برداری شود تا مردم از مزایا آن بهره مند شوند. پیشرفت هر پروژه برای ما اهمیت دارد مسئولان اجرای این پروژه‌ها باید مشکل و موانع را اطلاع رسانی کنند.

هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان درباره وضعیت دو تیم گیلانی پاسخ دهند

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود و داماش و با تأکید بر لزوم نظارت بر چگونگی هزینه کرد این مبلغ، اظهار کرد: هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ضعف‌های مدیریتی در حوزه ورزش جوانان و هیئت فوتبال در وضعیت این دو تیم نقش داشته است، افزود: اگر سو مدیریت وجود ندارد مسئولان این بخش‌های باید پاسخگو باشند.

ذاکری به افزایش خشونت خانگی علیه زنان در هفته‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: حوادث سبب جریحه دار شدن افکار عمومی استان شده لذا بهزیستی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد متأسفانه در حوزه اطلاع رسانی و آموزش ضعف‌هایی وجود دارد.

وی همچنین به موضوع کودکان کار اشاره و با بیان اینکه کمک‌ها نباید به گونه‌ای باشد که سبب ادامه دادن حضور کودکان در خیابان شود، تأکید کرد: کمک به این کودکان باید از سوی سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها انجام شود.

اجرای طرح دوچرخه شهری

در ادامه این نشست رئیس هیئت دوچرخه سواری گیلان با اشاره به اجرای طرح با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته امروز به سمت استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی حرکت کرده‌اند، گفت: با توجه به محدودیت خیابان‌ها در شهر رشت امکان اختصاص یک لاین مجزا برای استفاده از دوچرخه وجود ندارد.

سید ایمان دلیل حیرتی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه اقدام بسیار مناسبی است، افزود: می‌توانیم از ظرفیت چند شرکت برای تهیه دوچرخه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری رشت باید در حوزه حمل و نقل دوچرخه شهری توجه بیشتری داشته باشند، گفت: هیئت دوچرخه سواری استان گیلان نیز آمادگی لازم برای همکاری با شورای شهر در ارائه راهکارها و ایده‌های فنی دارد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری گیلان با بیان اینکه این موضوع یکی از مطالبات دوستداران استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل شهری است، افزود: انتظار ما این است که شهرداری به عنوان سرمایه‌گذار وارد این شهر شود می‌توانیم از ظرفیت منطقه آزاد برای واردات دوچرخه با هزینه کمتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده شهرداری می‌تواند با حدود ۴ میلیارد تومان ۳۰۰۰ دوچرخه مورد استفاده کنیم.

کد خبر 4953872

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل حاجی پور شورای شهر رشت پروژه عمرانی حمل و نقل ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان بیرجند آتش سوزی ایلام یاسوج صنایع دستی خطبه های نماز جمعه شورای شهر شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت گفت: مدیران حوزه شهری تمام توان خود را برای تسهیل در امور شهروندان رشت، پویایی این شهر، محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک و توسعه شهری به کار ببرند.

وی با بیان اینکه باید خدماتی شایسته به مردم رشت، شهری که معروفیت جهانی دارد ارائه کرد، افزود: مسئولان این شهر مباحث فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را در انجام وظایف خود درنظر بگیرند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همدلی اعضای شورای اسلامی شهر زمینه اجرای خدمات بزرگی را در شهر فراهم می‌کند، گفت: اجرای طرح‌هایی مانند طرح میثاق از سوی مدیریت شهری باعث ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی افزود: برای توسعه همه جانبه شهر رشت باید از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان برای ارائه طرح‌ها و فکر‌های نوین بیش از گذشته استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در همه‌ی شهر‌های گیلان گفت: مدیریت پسماند و بهسازی لندفیل سراوان به عنوان یکی از اهداف دولت آقای رئیسی در گیلان باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌ها و اعتبارات ملی استفاده شود تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

استاندار گیلان نقش تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه‌های کنترل پسماند در این استان دانست و افزود: باید با اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی، تفکیک زباله از مبدا در بین مردم و به ویژه روستائیان نهادینه کرد تا تولید زباله در گیلان کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اجرا و تکمیل فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر رشت، افزود: ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می‌کند.

استاندار گیلان همدلی و هماهنگی همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و دیگر مسئولان شهرداری را در توسعه شهر رشت بسیار موثر دانست و گفت: باید در شان مردم رشت، به آنان در زمینه‌های مختلف خدمات رسانی کرد.

در این نشست همچنین شهردار رشت، رئیس شورای اسلامی شهر و هریک از حاضران ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت‌های حوزه شهری، بر همدلی مدیران شهری برای رشد همه جانبه و پویایی شهر رشت و افزایش رضایتمندی مردم تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی
  • پروژه عمرانی بهسازی و ساماندهی میدان شهید قندی در منطقه 7 ادامه دارد