Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد سیفی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اعلام فراخوان جشنواره «صریر انتظار» از فروردین ماه امسال تاکنون در مجموع ۷۰ اثر در چهار بخش ثلث، نستعلیق، نسخ و شکسته نستعلیق به دبیرخانه جشنواره رسید، اظهار داشت: از این تعداد ۴۰ اثر در بخش‌های مختلف به مرحله رقابتی و نمایشگاه جشنواره راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آثار جشنواره توسط ستار ساکی، نورالدین کرمی و رسول میراحمدی از اساتید خوشنویسی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری لرستان تصریح کرد: برگزیدگان جشنواره در مراسمی طی چند روز آینده اعلام و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

سیفی اضافه کرد: همچنین از آثار رسیده به بخش رقابتی جشنواره نمایشگاهی در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان برپا خواهد شد.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار حوزه فرهنگ اسلامی ایرانی و کمک به انتشار گسترده در این عرصه را از اهداف جشنواره ذکر کرد و اظهار داشت: همچنین سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام از آموزه‌های سیره علمی و عملی اهل بیت (ع)، آیات و احادیث و روایات در مورد امام زمان (عج)، اشعار و دلنوشته های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ مهدوی، آیات قران کریم و اشعار امام راحل (ره) را از محورهای فراخوان جشنواره بود.

کد خبر 4953936

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری لرستان خوشنویسی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان بیرجند آتش سوزی ایلام خطبه های نماز جمعه یاسوج صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.
دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

مهدی بابایی مجرد

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آن‌ها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود، تقدیر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور