Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اسنادی که در زمان اصلاحات اراضی به کشاورزان و مالکین داده شده است فاقد حدود و ثغور هستند و این یکی از مشکلات ماست.

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های منابع طبیعی استان همکاری با کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی و کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی استان در این راستا بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شیبدار به مردم واگذار شده و این مهم در راستای تولید اشتغال بوده است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: منابع طبیعی استان آمادگی لازم برای همکاری با مردم و کشاورزان برای تامین نهاده‌ها، تسهیلات و واگذاری اراضی را دارد.

نجفی در ادامه با اشاره به اینکه برای ممیزی اراضی ملی و مستثنیات گفت: در بحث مالکیت مردم و ‌اراضی ملی در تمام استان ممیزی انجام شده و هیچ پلاکی نداریم که این مهم را نداشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: یک سری اراضی داریم که تحت عناوین اراضی ملی بوده و حاکمیت آن برعهده دولت و سازمان جنگل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در قانون پنج وظیفه اصلی داریم  که شامل حفاظت،  اصلاح،  احیا،  توسعه و بهره براری از اراضی است، افزود: حدود و ثغور  تمام اراضی ملی  و مستثنیات در استان مشخص است.

نجفی عنوان کرد: حس طمع‌ورزی و سودجویی در استان سبب شده که افرادی همه ساله مبادرت به تصرف انفال و اراضی ملی کنند و باید جلوی این موضوع را بگیریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اسنادی که در زمان اصلاحات اراضی به کشاورزان و مالکین داده شده است فاقد حدود و ثغور هستند و این یکی از مشکلات ماست.

وی تصریح کرد: در صورت تعرض کشاورزان به منابع ملی و مستثنیات از طریق تشکیل پرونده در دستگاه قضایی با آنان برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اراضي ملي حدود و ثغور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟