Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در برنامه گفت وگو شبکه استانی بوشهر افزود: با توجه به روند افزایش شیوع ویروس کووید ۱۹ در این استان و قرمز شدن چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دشتستان و کنگان انتظار می‌رود مردم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: ویروس کووید ۱۹ ناشناخته، مبهم و مرموز است و در گام نخست تصور می‌شد در فاصله ۱ تا ۲ ماه برطرف شود اما براساس نظر سازمان بهداشت جهانی تا زمان کشف واکسن و درمان قطعی باید با روشی مراقبت با این بیماری زندگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند تاکید کرد: هرچند گروه‌های آسیب‌پذیر در بیماری کرونا در معرض خطر بیشتر هستند اما نباید سایر گروه‌ها نسبت به این بیماری بی توجه باشند در همین ارتباط هرگونه کوتاهی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پرداخت هزینه‌های سنگینی را برای مردم استان بوشهر به دنبال دارد.

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دستورالعمل‌های بهداشتی و بهداشت فردی به عنوان شاه کلید مبارزه با ویروس کرونا است و همراهی و همکاری مردم در این بخش ضروری است زیرا انتقال دهنده این بیماری خود فرد است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر افزایش یافته‌است گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از این هفته مسیرهای منتهی به پارک‌ها و سواحل استان بوشهر بسته می‌شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر در موج اول انتشار ویروس کرونا از وضعیت خوبی در قطع انتقال زنجیره انتقال برخوردار بود و کمترین بیماری در استان بوشهر گزارش شد اما پس از بازگشایی دوباره مراکز گوناگون و برطرف کردن محدودیت‌ها با بی توجهی برخی افراد زمینه افزایش ابتلا به ویروس کرونا در این استان فراهم شد اما به طور یقین با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان به نقطه اول بازگشت.

استاندار بوشهر گفت: در عرصه مقابله با بیماری کرونا همه بخش‌ها از جمله اصناف، بانک‌ها، بازار، اداره‌ها، شرکت‌ها و صنایع همکاری قابل توجهی داشته‌اند که سبب مدیریت بیماری شد.

وی اضافه کرد: براساس بازدید انجام شده از اداره‌های استان بیش از ۷۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از ماسک استفاده می‌کنند و با وجود همراهی مردم و بازاریان اما با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی، شبکه‌های بهداشت و قوه قضائیه برخورد جدی می‌شود.

گراوند اظهار داشت: تا ۱۷ خرداد روند بیماری و بستری به صورتی بود که تصمیم گرفته شد بیمارستان خلیج فارس بازگشایی شود اما در روزهای گذشته وضعیت بیماری به گونه‌ای پیش رفت که در این تصمیم تجدید نظر شد.

وی ادامه داد تا قبل از ۱۷ خرداد مجموع بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کمتر از ۵۰۰ نفر و بستری‌های مشکوک به کرونا و حاد تنفسی ۷۵ نفر بود اما امروز این آمار با شتاب عجیبی به چهار هزار و ۴۲۲ نفر مبتلا، ۲۰۰ نفر بستری، ۸۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا، ۱۱۲ نفر مشکوک، ۳۴ نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۸ نفر بیمار بد و شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۴۵ نفر رسیده‌است.

گراوند با اشاره به راه‌اندازی یک واحد تولیدی با ظرفیت تولید یک میلیون ماسک در روز در جنوب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مشکلی در زمینه تامین وسایل حفاظت فردی وجود ندارد و تلاش می‌شود تولید ماسک در این استان فراهم تر و با قیمت پائین در اختیار مردم قرار بگیرد.

استاندار بوشهر افزود: برای حمایت دولت از واحدهای اقتصادی و صنفی آسیب پذیر از کرونا ۴۷۸ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر تخصیص یافت و این به معنی حمایت دولت از کسب و کارهای آسیب دیده در این شرایط است.

وی تاکید کرد: مردم بدانند برخی دورهمی‌ها در این شرایط سلامت مردم را تهدید می‌کند و باید در این شرایط از برگزاری هر تجمع غیر ضروری خودداری کرد.

گراوند در باره تامین آب مورد نیاز مردم در تابستان گفت: هر چند اقدام‌هایی برای تامین آب پایدار انجام شده اما با توجه به افزایش میزان مصرف بویژه در شرایط کنونی برای مصارف بهداشتی صرفه جویی و مدیریت مصرف از اصولی است که باید مد نظر مردم قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در شهر بوشهر افزایش ظرفیت آب شیرین کن ۱۰ هزار مترمکعبی به ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب و وعده مسئولان شرکت مپنا برای بهره‌برداری از آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر تا پایان سال از جمله اقدم‌های انجام شده در این زمینه است.

گراوند ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها و تولید ۶۰ تا ۶۵ هزار مترمکعب آب در این زمینه در شهر بوشهر به ثبات می رسیم و این میزان آب می‌تواند به استان کمک قابل توجهی کند.

وی بیان کرد: بیشترین مشکل استان بوشهر باغ ویلاها است که در شهرهای گناوه و تنگستان و برخی انشعاب‌های غیر مجاز در عسلویه است که اینها اقدام به احداث استخر و ایجاد باغ‌هایی کرده که نیاز به تامین آب دارند و از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند که مشکلاتی را برای استان به وجود آورده‌است.

استاندار بوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا برای قطع انشعاب‌های غیر مجاز اقدام لازم صورت گرفته‌است و با اجرای این اقدام به طور تقریبی مشکل آب مردم تنگستان تا حدودی برطرف شود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر در زمینه قطع انشعاب آب باغ ویلاها و بناهای غیر مجاز پای کار است زیرا با تحقق این مهم بخشی از مشکل استان برطرف می‌شود.

گراوند گفت: تلاش شده مشکل روستاهای ساحلی شهرستان تنگستان با کمک منابع دهیاری‌ها و تخصیص ۱۵ میلیارد تومان از طرف استان برای اصلاح خط اصلی و شبکه آبرسانی اقدام و مشکل تامین آب ۱۰ تا ۱۵ روستای موجود در این منطقه برای همیشه برطرف شود.

برچسب‌ها کرونا بوشهر آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بوشهر آب و فاضلاب کرونا بوشهر آب و فاضلاب دستورالعمل های بهداشتی استاندار بوشهر ویروس کرونا دستورالعمل ها استان بوشهر تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده سه شنبه شب در نشست کارگروه جوانی جمعیت با تقدیر از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری در مسیر پیشرفت در حرکت است و عملیات اخیر سپاه نیز اقتدار نظام اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا بخشید.

استاندار بوشهر افزود: روز به روز اتفاقات جدیدی در منطقه و جهان رقم می‌خورد و برتری نظام اسلامی بر رژیم صهیونیستی و آمریکا، بیشتر آشکار می‌شود.

محمدی زاده در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه تصریح کرد: باید مسائل اساسی که منجر به افزایش و کاهش فرزند آوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیم.

وی اضافه کرد: فرمانداران و ثبت احوال و امور بانوان استانداری بوشهر در این زمینه آمارگیری کنند و دانشگاه خلیج فارس نیز کار علمی و دانش بنیان در این عرصه از طریق پژوهش‌های دانشگاهی انجام دهد.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان در بحث تسهیلات ازدواج و فرزند آوری باید به صد در صد تخصیص و پرداخت برسند، گفت: انتظار داریم که از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهند.

استاندار بوشهر خواستار اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان شد و ابراز داشت: زنان روستایی که از سال ۹۶، فرزند سوم خود را متولد کرده، از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده و صحیح انجام شود.

وی افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزند آوری در شهرستان‌های ده گانه انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزند آوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

کد خبر 6080425

دیگر خبرها

  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود