Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک بانوان در شهرستان جاجرم این روزها به‌جای میزبانی از بانوان علاقه‌مند به تفریح و ورزش، در حصار کمبودها و بی‌توجهی‌ها قرارگرفته به‌نحوی‌که استقبال آن‌چنانی از این مجموعه نمی‌شود و هزینه‌های انجام‌شده در آن به هدر می‌رود.

خبرگزاری فارس خراسان شمالی، فاطمه معینی؛ مزیت پارک‌های ویژه زنان برای بسیاری از بانوان می‌تواند این باشد که شاید دیگر صبح‌ها با خیال آسوده از پارکی که فقط اختصاص به زنان دارد، حتی نگهبان‌ها و دربانش زن هستند، برای پیاده‌روی استفاده کنند و حتی وقتی هوا کمی تاریک می‌شود، در محیط پارک احساس ناامنی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از امکانات و تجهیزات موجود در هر شهر شاید در نگاه اول جزء ضروریات و مسائل مهم نباشد، اما با دقت بیشتر و تمرکز در آن به عمق اهمیت و اثرگذاری آن پی برده می‌شود.

یکی از این امکانات، فضای تفریحی ویژه بانوان است، جایی که زنان و دختران جوان بتوانند با راحتی و آسایش به ورزش‌ها و فعالیت‌های مفرح بپردازند حال‌آنکه دوچرخه‌سواری یا اسکیت زنان و ورزش‌های دیگر در معابر عمومی، پذیرفته نیست و با توجه به شرایط دینی و اجتماعی کشورمان، وجود فضاهای ویژه زنان، دارای کارکرد اجتماعی و مفید ارزیابی می‌شود.

اما حال روز پارک بانوان جاجرم این روزها خوشایند بانوان این شهر نیست و نیاز به امکانات بیشتری ازجمله روشنایی و وسایل ورزشی دارد.

یکی از بانوان جاجرمی با گلایه از اینکه  پارک بانوان  جاجرم نیازمند  روشنایی بیشتراست می‌گوید: بیشتر  بانوان شب‌ها بعد شام به پارک مراجعه می‌کنند  اما روشنایی مناسبی ندارد همچنین درزمینه  وسایل ورزشی هم کمبود دارد.

پور تقی می‌افزاید: در پارک بانوان احساس امنیت نمی‌کنیم، وسایل ورزشی و صندلی نیز کم است.

امینی دیگر بانوی جاجرمی نیز می‌گوید: نشاط و تفریح برای بانوان مدتی است  فراموش‌شده  به‌طوری‌که راه‌اندازی پارک بانوان که در دستورالعمل‌های اجرایی تمامی شهرستان و جزو وظایف قلمداد می‌شود.

وی ادامه می‌دهد:  برای تفریح و نشاط بایستی  هزینه کرد مانند راه‌اندازی  کافه بانوان به‌منظور خرید نوشیدنی‌ها توسط بخش خصوصی، خرید تعداد 10 عدد دوچرخه از سوی  نهاد مربوطه  برای پارک بانوان شهر جاجرم و اجاره ساعتی  در ساعات مختلف  به بانوان که هنوز  اقدامی صورت نگرفته است.

کوثری یکی دیگر از بانوان  جاجرمی  هم معتقد است:  راه‌اندازی مسابقات ورزشی خصوصاً والیبال بین دختران محلات در فضای پارک و اهدای جوایز نقدی به تیم‌ها به‌منظور انگیزه بخشی توسط دستگاه‌های مرتبط همچنین خریداری وسایل ورزشی به‌روز برای بانوان توسط کمک‌های اجتماعی و فرهنگی  آلومینا، راه اندازی و ساخت  غرفه‌های صنایع‌دستی به‌منظور ارائه هنرنمایی بانوان به‌صورت رایگان از سوی شهرداری، اهدای جزوات آموزشی در خصوص راهنمایی اشتغال‌زایی بانوان، پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و دانستنی‌های بهداشتی و مهارت‌های تربیتی و آگاهی‌های مذهبی می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی ابراز می‌دارد: اصلاً رغبتی برای  رفتن به  داخل پارک نداریم  چون تنها چهار تا دیوار کشیده‌اند که اینجا   پارک بانوان است.

شریفی دیگر شهروند جاجرمی هم می‌گوید: ما بانوان در  این شهر مشکل ورزشی فرهنگی داریم اما توجهی نمی‌شود این که مسئولین برای بانوان پارکی  اختصاص داده‌اند خوب است اما کافی نیست.

وی ادامه می‌دهد:  مشکلات بانوان تنها  ورزش نیست آموزشی و کلاس‌های مشاوره‌ای مانند  نوع برخورد و تربیت درست فرزند هم در این پارک احساس می‌شود.

 

در همین ارتباط شهردار جاجرم می‌گوید: پروژه پارک بانوان جاجرم در سال ۹۷ بااعتبار ۲۳۰ میلیون تومان افتتاح  و به بهره‌برداری رسید که ۳۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات خود شهرداری بود.

محمدمهدی پهلوان می‌افزاید: با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان مبنی بر  بسته شدن  و ممنوعیت تردد در پارک‌ها روشنایی پروژکتورها  را ضعیف کردیم تا بانوان کمتر در پارک تردد کنند.

وی می‌افزاید: در پارک بانوان جاجرم وسایل ورزشی مانند شطرنج، میز تنیس و تور والیبال نصب‌شده است در حال حاضر دستور داده‌شده به علت خسارات واردشده به تورهای والیبال، تورها تعویض و مجدداً نصب شود.

وی یادآور می‌شود: در سال ۹۷ شش دوچرخه از طرف شهرداری در پارک قرار داده شد اما به علت خسارت‌های واردشده دوچرخه‌ها جمع‌آوری شد وی با اشاره به اینکه سالن برای برگزاری هرگونه کلاس آماده است ادامه می‌دهد: بانوان می‌توانند با هماهنگی لازم برای برگزاری کلاس‌ها در سالن برای آموزش  اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بانوان زنان پارک ورزش بانوان زنان پارک ورزش پارک بانوان وسایل ورزشی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • معرفی بهترین تفریحات کیش – لیست جاهای تفریحی کیش برای بانوان با آدرس