Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: داستان نرخ‌گذاری باشگاه‌های ورزشی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هر ساله با حاشیه‌های زیادی همراه است که در نهایت نیز باشگاه‌داران از نرخی که مصوب می‌شود رضایت ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا شاهد تخلفات زیادی در این زمینه باشیم.

یکی از مشکلات اصلی در نرخ‌گذاری خدمات باشگاه‌های ورزشی همدان عدم درجه‌بندی باشگاه‌ها است تا جایی که این موضوع باعث به وجود آمدن معضلات بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم درجه‌بندی باشگاه با نسخه بومی شهر

به اعتقاد کارشناسان این عرصه گام نخست برای حل معضل نرخ‌گذاری باشگاه‌های ورزشی در همدان باید درجه‌بندی باشگاه با نسخه بومی این شهر باشد چراکه در استان‌های دیگر نظیر تهران و اصفهان درجه‌بندی ها با شاخص‌های آن استان‌ها انجام شده و این الگوها در همدان قابل اجرا نیست.

باید شاخص خاصی در همدان اجرا شود تا در درجه‌بندی باشگاه‌ها عدالت مناسب برقرار شود کما اینکه اگر این درجه‌بندی باشگاه‌های ورزشی در همدان اعمال شود به طور قطع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نرخ خدمات باشگاهی که از وسایل ورزشی و آموزشی درجه یک، مکان مناسب و سایر امکانات رفاهی در کنار مربی درجه یک استفاده می‌کند به طور قطع باید با باشگاه‌داری که امکانات ضعیف‌تری ارائه می‌دهد متفاوت باشد اما عدم این تفاوت باعث شده تا شاهد تخلفات بسیاری در زمینه گرفتن شهریه‌هایی بیشتر از نرخ مصوب باشیم.

صد البته در نرخ‌گذاری‌ها همانطور که منافع باشگاه‌داران باید در نظر گرفته شود حفظ حقوق مصرف کننده نیز از نکاتی است که کمیته نرخ‌گذاری باید آن را در نظر بگیرد و خارج از توان عرف جامعه این نرخ‌گذاری نباید انجام شود.

آنچه در بررسی‌ها به دست آمده اینکه هر ساله این نرخ‌گذاری‌ها جنبه سمبلیک و نمایشی دارد و اغلب یه این نرخ‌ها عمل نمی‌شود و اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی و ناظر بر این تخلفات چشم‌پوشی می‌کند و یا اصلاً نظارتی بر اجرای قانون نرخ مصوب انجام نمی‌دهد.

هر ساله خانواده‌های همدانی در فصل تابستان از وضعیت باشگاه‌های ورزشی گلایه دارند و عنوان می‌کنند هر باشگاه ورزشی برای خود نرخ مصوبی دارد و هیچ گونه نظارتی بر باشگاه‌های ورزشی وجود ندارد.

امسال نیز ویروس کرونا باعث شده تا باشگاه‌داران بیشتر به سمت برگزاری کلاس‌های خصوصی بروند که این نوع برگزاری کلاس نیز به هیچ وجه نرخ قانونی ندارد و در سانس‌های عمومی نیز محدودیت‌های در تعداد ورزشکاران ایجاد شده و باید باشگاه‌داران مواد ضدعفونی کننده و ماسک را در اختیار ورزشکاران قرار دهند که همین مسائل باعث شده تا شاهد تخلفات بیشتر در عدم دریافت شهریه قانونی باشیم.

دخل و خرج باشگاه‌داران همدانی با هم نمی‌خواند

یکی از باشگاه‌داران همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هزینه‌های جاری باشگاه‌ها اظهار کرد: اکثر قریب به اتفاق باشگاه‌داران همدان مستأجر هستند و در نقاط مختلف شهر اجاره می‌دهند.

احمدی افزود: در کنار این اجاره‌های سنگین هزینه‌های مربی، منشی، آب، برق، گاز و نگهداری لوازم باشگاه را در نظر بگیرید که به طور میانگین ماهیانه یک باشگاه معمولی در منطقه متوسط شهر با اجاره بها حداقل ۹ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه جاری دارد.

این باشگاه‌دار همدانی با بیان اینکه دخل و خرج باشگاه‌داران با هم نمی‌خواند، گفت: نرخ شهریه‌ها در همدان بسیار پایین است و جوابگوی دخل و خرج باشگاه‌ها نیست و ادامه این روند منجر به تعطیلی باشگاه‌های شهر خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: امسال هم شاهد تعطیلی چندین ماهه فعالیت‌های ورزشی بودیم و از طرف دیگر تمامی هزینه‌های ما از جمله اجاره بها چندین برابر شده و باید بازنگری اساسی در نرخ‌گذاری‌ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم درجه‌بندی باشگاه‌ها در همدان بیان کرد: یک باشگاه ورزشی به طور مثال در شهرک مدنی همدان ماهیانه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کند و باشگاه دیگر در سعیدیه، بلوار بعثت و نقاط دیگر شهر به طور میانگین بالای ۱۰ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنند و باید در شهریه‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

این باشگاه‌دار همدانی عنوان کرد: امکاناتی که باشگاه‌ها ارائه می‌دهند نیز با یکدیگر بسیار متفاوت بوده واز این نظر باید یک خط کش و معیاری برای درجه‌بندی باشگاه‌ها در همدان وجود داشته باشد.

نظارتی بر باشگاه‌های ورزشی همدان وجود ندارد

یکی از شهروندان همدانی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نبود نظارت بر باشگاه‌های ورزشی همدان اظهار کرد: متأسفانه به طور قطع می‌گویم به هیچ وجه نظارتی بر باشگاه‌های ورزشی همدان وجود ندارد و هیچکس به تخلفات باشگاه‌های استان رسیدگی نمی‌کند و هر ساله این معضل وجود دارد.

علیرضا مختاری افزود: نظارتی بر اجرای نرخ مصوب باشگاه‌ها در همدان وجود ندارد و هر باشگاه با معیار خود هر مبلغی که بخواهد به عنوان شهریه دریافت می‌کند ما کاری به پایین یا غیرمتعارف بودن نرخ‌گذاری نداریم اما وقتی نرخی تصویب شد باید از آن تبعیت کرد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها باید مستمر باشد، بیان کرد: هر ۳ ماه یک بار سرکشی به باشگاه‌ها که نظارت نیست بلکه باید نظارت‌ها مداوم و روزانه و حداقل ماهیانه چندین مرتبه باشد ولی اداره کل ورزش و جوانان استان از این نظر کوتاهی می‌کند.

در حالی که گفته می‌شود باید نرخ‌نامه مصوب در ورودی باشگاه‌ها نصب شود و عدم نصب نرخ تخلف است اما هیچ باشگاهی زیر بار این موضوع نمی‌رود مختاری خاطرنشان کرد: در حالی که گفته می‌شود باید نرخ‌نامه مصوب در ورودی باشگاه‌ها نصب شود و عدم نصب نرخ تخلف است اما هیچ باشگاهی زیر بار این موضوع نمی‌رود همچنین باشگاه‌های دولتی و هیئت‌های ورزشی نباید پول نقد دریافت کنند که در این زمینه نیز تخلف می‌شود.

این شهروند همدان با بیان اینکه تیغ قانون در زمینه برخورد با متخلفان برنده نیست، گفت: نباید به یک تذکر کتبی بسنده شود و باید باشگاه‌داران از قانون ترس داشته باشند تا حقوق شهروندان ضایع نشود.

وی افزود: امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان استان همدان حفظ حقوق شهروندان و ورزشکاران را نیز از اولویت‌های خود قرار دهد.

باشگاه‌های ورزشی همدان به زودی درجه‌بندی می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون مشکل عنوان شده با اشاره به موضوع نرخ‌گذاری باشگاه‌های ورزشی در همدان اظهار کرد: نداشتن معیار مناسب در حوزه باشگاه‌های ورزشی همدان چالش‌های زیادی را برای نرخ‌گذاری ایجاد کرده و این موضوع به یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبدیل شده است.

محسن جهانشیر افزود: چندین ماه است که به دنبال ساماندهی و آمایش باشگاه‌های ورزشی استان همدان هستیم در حال حاضر ۳۸۰ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی در استان همدان فعالیت می‌کنند که نیازمند یک بازنگری و آمایش هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل شود، گفت: ما از تمامی باشگاه‌های ورزشی در همدان خواسته‌ایم تا اطلاعات باشگاه‌های خود را در یک خود اظهاری به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تحویل دهند تا بتوانیم تصمیمات لازم را در رابطه با شاخص درجه‌بندی باشگاه‌ها اعمال کنیم.

جهانشیر عنوان کرد: ما شاخص‌هایی که در چندین استان دیگر اعمال شده را بررسی کردیم اما برخی قابلیت اجرایی در همدان را ندارد بنابراین نیاز به نسخه بومی شده داریم به طور مثال استان تهران باشگاه‌های ورزشی را از یک ستاره تا پنج ستاره تقسیم کرده که بر اساس این شاخص‌ها بهترین باشگاه همدان حتی نمره ۳ ستاره را هم دریافت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه به زودی شاخص درجه‌بندی باشگاه‌های ورزشی در همدان را ارائه خواهیم داد، بیان کرد: ما باید بر اساس شاخص‌های خودمان درجه‌بندی باشگاه‌ها را انجام دهیم؛ اکثر باشگاه‌های ورزشی در همدان زیربنای زیر ۲۰۰ متر مربع دارند و باید بر اساس متراژ و سرمایه‌گذاری باشگاه‌دار این درجه‌بندی صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: قرارگیری باشگاه در شمال و جنوب شهر، مقدار اجاره بهای پرداختی و امکاناتی که به ورزشکاران ارائه می‌دهند در این شاخص در نظر گرفته خواهد شد.

جهانشیر با بیان اینکه از حقوق ورزشکاران هم دفاع خواهد شد، گفت: در کمیته نرخ‌گذاری نماینده حقوق شهروندی از حقوق مصرف کننده حمایت می‌کند و ما هم به دنبال این نیستیم که نرخ پیشنهادی ما به کمیته نرخ‌گذاری مخالف منافع مردم باشد.

وی افزود: همانطور که حقوق باشگاه‌داران را در نظر خواهیم گرفت به طور قطع از مصرف کننده و ورزشکاران نیز حمایت خواهیم کرد.

در شرح خدمات باشگاه‌ها باید حداقل‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا در نظر گرفته شود مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به موضوع بیماری کرونا بیان کرد: باید بپذیریم که باید با ویروس کرونا زندگی کنیم و چاره دیگری نداریم و نمی‌توان تمام فعالیت‌ها را تعطیل کرد و در شرح خدمات باشگاه‌ها باید حداقل‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا در نظر گرفته شود.

جهانشیر اضافه کرد: حوزه ورزش باشگاه یکی از پرتنش‌ترین حوزه‌ها برای کانون انتشار ویروس کرونا بوده اما باید خود را متقاعد کنیم که برای داشتن جامعه سالم به ورزش کردن هم نیاز است و باید با رعایت تمامی جوانب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورزش کنیم.

در پایان گفتنی است؛ هر ساله‌ها معضل تخلفات باشگاه‌های ورزشی همدان یک سریال ادامه‌دار است که پایانی ندارد از نرخ‌گذاری باشگاه‌های ورزشی، دریافت شهریه‌های نا متعارف، عدم نصب نرخ‌نامه در باشگاه‌ها، دریافت پول نقد در باشگاه‌های دولتی، تردد و سگ‌گردانی در باشگاه‌های ورزشی، مسئله حجاب و پوشش مربیان زن و ورزشکاران، پخش موزیک‌های خلاف عرف و بسیاری از تخلفات دیگر که باید به آنها به صورت جدی رسیدگی شود.

کد خبر 4953262

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان همدان نرخ تورم ورزش ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان آتش سوزی بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی کل ورزش و جوانان استان همدان باشگاه های ورزشی در همدان باشگاه های ورزشی همدان اداره کل ورزش و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان بر باشگاه های ورزشی خدمات باشگاه ویروس کرونا همدان وجود باشگاه دار وجود ندارد طور قطع نرخ مصوب شهریه ها خواهد شد شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات لیگ باشگاهای سپک تاکرا کشور با حضور سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دورنخست مسابقات لیگ باشگاه‌های سپک تاکرا کشور به میزبانی استان کردستان با حضورنصراله پریچهره سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی و سهراب آزاد ریاست محترم انجمن سپک تاکرا، عباس حاجیلورئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان همدان، چیاکونظری رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان کردستان، امید شیری رئیس کمیته داوران انجمن سپک تاکرای ایران، محمدیوسفی ورضا رستمی اعضای کمیته فنی آغاز شد.
در این دوره از لیگ که در بخش دبل باحضور۱۳تیم ازسراسرکشور برگزار می‌شود تیم‌های عبدی مراغه، شهباز طلایی زنجان، قطران فربد اراک، شاهین عدالت زنجان، قهرمان گیلان، پژهان کرمانشاه، آراد سنندج، کیان همدان، جویای حقیقت کرمانشاه، سرخ پوشان همدان، پیشرو تمدن هگمتانه همدان، علم و ورزش گلبهار، فرهاد خوزستان زیر نظر سازمان لیگ انجمن سپک تاکرای ایران به رقابت خواهند پرداخت.
دکترحسین رشیدی به عنوان رییس سازمان لیگ سپک تاکرا کشورو وحید عزتی مسئول برگزاری دوره نخست لیگ سپک تاکرا می‌باشد.
گفتنی است لیگ سپک تاکرا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و در پایان باشگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.
گفتنی است در حاشیه مراسم افتتاحیه، سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی با ملی پوشان و اردونشینان تیم ملی سپک تاکرا دیدار کرد ضمن اینکه به رسم یادبود توسط رییس انجمن یک توپ سپک تاکرا به ایشان اهدا شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897565

دیگر خبرها

  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف
  • شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور 
  • آغاز مسابقات لیگ باشگاهای سپک تاکرا کشور با حضور سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی