Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: با همه تعاونی‌های مسکن و معامله گران اراضی کشاورزی خارج محدوده شهر به‌طور جد برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام جو صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن که در سالن باهنر استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه خرید و فروش اراضی خارج از محدوده، غیر مجاز اعلام شده و مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در رابطه با تعاونی‌های مسکن اداره متبوعه خود اطلاع کافی داشته باشند افزود: علاوه بر تعاونی‌های مسکن، بنگاه‌های املاک نیز نباید در خرید و فروش اراضی خارج از محدوده وارد معامله شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عده‌ای در تفکیک زمین‌های خارج از محدوده نام طرح گردشگری گذاشته‌اند اظهار کرد: طبق استعلام صورت گرفته از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری هیچ یک از زمین‌های خریداری شده از کشاورزان کاربری گردشگری ندارند و هرگونه تغییر کاربری در خارج از محدوده شهر امکان نداشته و در کمیسیون ماده ۵ با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه سودجویی از محل خرید و فروش زمین‌های غیرقانونی در اردبیل غیر قابل قبول است، گفت: باید برای پیشگیری از تفکیک و خرید و فروش اراضی درجه یک کشاورزی و خارج

بهنام جو تاکید کرد: اعضای کمیسیون ماده پنج باید در رابطه با مجوز زمین‌های خارج از محدوده نهایت دقت را داشته باشند که در حق مردم اجحاف نشود.

وی بیان داشت: بعد از تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل، میزان زمین‌های با کاربری مسکونی داخل محدوده مشخص می‌شود و کارکنانی که تا به‌حال از مزایای طرح مسکن برخوردار نبوده و شرایط این فرایند را داشته باشند با متمرکز کردن تعاونی‌های مسکن می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل از مسؤولان ذیربط خواست بصورت شفاف جهت تنویر افکار عمومی و صیانت از اراضی ملی و زمین‌های مرغوب کشاورزی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

در این جلسه همچنین رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: نباید با ملاحظه‌کاری و مماشات با متخلفان برخورد کنیم بلکه هر کس در راستای به‌هم زدن جو عمومی و درآمدزایی از راه غیرقانونی برخورد جدی داشته باشیم.

ناصر عتباتی در رابطه با ثبت زمین‌های قرار دادی و خارج از محدوده گفت: اداره کل ثبت اسناد باید به تمام شعبات ثبتی خود ابلاغ کند، هیچ یک از اراضی کشاورزی تفکیک شده تعاونی‌های مسکن را که برای تامین مسکن کارکنان ادارات و خرید و فروش توسط آنها انجام می‌شود، ثبت نکنند.

وی افزود: با ورود به‌موقع می‌توان از عواقب این موارد پیشگیری کرد که البته تاکنون هیچ تعاونی موفق به تغییر کاربری اراضی نشده است.

برخورد جدی با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی

ناصر عتباتی در ادامه  اظهار کرد: توافقات شفاهی تعاونی با کشاورز و افراد وجاهت قانونی ندارد و در صورت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در قالب تعاونی‌های مسکن برخورد جدی انجام می‌شود.

رئیس دادگستری استان اردبیل ادامه داد: نظارت اداره کل تعاون بر عملکرد تعاونی‌ها باید به‌صورت مستمر باشد و با توجیه هیأت مدیره تعاونی‌ها مانع از سودجویی افراد در بحث خرید و فروش زمین باشند و صیانت از اراضی مرغوب وظیفه همه دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری کشاورزی اردبیل مسکن اردبیل زمین زراعی کشاورزی گردشگری مسکن تعاونی های مسکن خارج از محدوده تغییر کاربری خرید و فروش برخورد جدی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور