Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت یک ماه از آغاز پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله (ETF) نماد این صندوق به نام «دارایکم» از امروز (یکم تیرماه) در بورس باز می‌شود و افراد قادر به مشاهده ارزش آن را در پرتفوی خود هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی مردم به بازار سرمایه باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واگذاری از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) انجام شد و فرصتی بی‌نظیر را برای ورود مردم به منظور سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر را فراهم کرد.

پذیره‌نویسی این صندوق‌ها برای افراد دارای کد بورسی از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و اشخاص فاقد کد بورسی از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب از ۱۴ اردیبهشت آغاز و تا ابتدای خرداد ماه ادامه داشت.

بهره‌مندی کلیه ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی از جمله مزیت‌های این واگذاری بود که براساس تصمیمات اتخاذ شده سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی دارای کد ملی دو میلیون تومان تعیین شده بود.

 پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی بدون محدودیت سنی امکان‌پذیر بود اما اشخاص حقوقی قادر به شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق‌ها  نبودند.

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به امکاناتی که دولت متقاضیان این صندوق در نظر گرفته بود اما استقبال چندان خوبی از سوی مردم برای این صندوق‌ها صورت نگرفت که قریب به اکثر کارشناسان علت این موضوع را ناآشنایی مردم با این صندوق‌ها و عدم آموزش و آشنایی مردم با این صندوق‌ها اعلام کردند.

هفته گذشته فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی از دو برابر شدن ارزش این صندوق‌ها خبر داد و اعلام کرد حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واحدها و یونیت‌های نخستین صندوق ETF را خریداری کردند.

وی همچنین گفت که تا دو ماه آینده دومین صندوق ETF در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

حال بعد از گذشت یک ماه از پذیره نویسی، نماد این صندوق به نام دارایکم از امروز (یکم تیرماه) در بورس باز می‌شود و افراد قادر به مشاهده ارزش آن را در پرتفو خود هستند و این نماد از روز چهارشنبه (۴ تیر) در بورس قابل خرید وفروش خواهد بود، بنابراین با توجه به قابل معامله شدن واحدهای این صندوق  افرادی که به دنبال معامله این صندوق ها هستند در ابتدا باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس نماد ای تی اف سرمایه گذاری صندوق ها پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳