Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن بنا دارد در طی مدتی که در این سمت حضور دارد، درباره بازبینی قانون اساسی این کشور همه‌پرسی برگزار کند.

این خبر را شبکه تلویزیونی اچ‌ان‌کی امروز -‌یکشنبه- اعلام کرد.

وی در این زمینه گفت: «یک سال و سه ماه دیگر در این سمت حضور خواهد داشت و می‌خواهم در این مدت همه‌پرسی دربره قانون اساسی برگزار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی به دنبال افزودن متممی به قانون اساسی درباره «نیروهای دفاع از خود» ارتش ژاپن است تا شفافیت حقوقی برای این مسئله ایجاد شود.

بند ۹ قانون اساسی پساجنگ دوم جهانی ژاپن، با قطعیت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارتش این کشور را محدود می‌کند، اگرچه آبه چندین سال است که به دنبال بررسی مجدد آن و افزودن متممی به این بند است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ژاپن شینزو آبه همه پرسی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اختلافات میان مقامات صهیونیست بر سر سربازی حریدی‌ها

منابع خبری از گسترش اختلافات میان مقامات صهیونیست بر سر خدمت سربازی حریدی‌ها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «بنی گانتس» یکی از وزرای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی مخالفت خود با قانون اصلاح شده در مورد سربازی تندروهای صهیونیست را اعلام کرد.

به نقل از الجزیره، بنی‌گانتس تهدید کرده است که در صورت اجرای قانون خدمت سربازی حریدی‌ها، از کابینه اضطراری کنار خواهد کشید.

منابع خبری گزارش دادند که بر اساس این قانون حریدی‌های صهیونیست از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

حریدی‌ها یک گروه یهودی افراطی ارتدوکس هستند که به بهانه پرداختن به مطالعه تورات، خدمت نظامی انجام نمی‌دهند. حریدی‌ها برای حفظ این نظام آموزشی مذهبی از کابینه پول دریافت می‌کنند.

«یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز گفت قانون خدمت سربازی توهین به ارتش است و وزرای کابینه در این مساله دست دارند.

پیش از این «ایتسخاک یوسف» خاخام ارشد اراضی اشغالی گفت: «قبیله لیفی از خدمت در ارتش معاف هستند و تحت هیچ شرایطی و صرف نظر از وضعیت کنونی در ارتش خدمت نخواهند کرد. اگر ما را مجبور به خدمت نظامی کنند همگی به خارج از اسرائیل می‌رویم».

این در حالی است که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از مسؤولان کابینه که به فکر معافیت کامل حریدی‌ها از خدمت در ارتش هستند، انتقاد کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ، بنی گانتس عضو کابینه جنگ، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و چند مسؤول دیگر علیه احزاب حریدی هستند.

۶۶ هزار تن از حریدی‌ها طی سال میلادی گذشته از خدمت نظامی معاف شدند. این تعداد در سایه جنگ رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف بی‌سابقه بوده است.

از سال ۲۰۱۷ مسؤولان رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند به قانونی توافقی درباره خدمت نظامی حریدی‌ها دست یابند.

سال ۲۰۱۵ دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت نظامی را به دلیل لطمه زدن به اصل برابری لغو کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • زخمی شدن 22 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • آیا در قانون اساسی پیروان ادیان شناخته نشده، حق تحصیل و استخدام ندارند؟/ آیا گزینش در قانون اساسی وجود دارد؟
  • ایران سلاح به کرانه باختری ارسال می‌کند | تل‌آویو یکی از این محموله‌ها را توقیف کرده است
  • گسترش اختلافات میان مقامات صهیونیست بر سر سربازی حریدی‌ها
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه