Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:18:55 GMT

اصناف از ایجاد قدرت نامحدود دولت جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۹۷۹۲

اصناف از ایجاد قدرت نامحدود دولت جلوگیری می‌کند

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: ایجاد تشکل‌هایی مثل اصناف به نمایندگی از مردم مطالبه‌گری می‌کند و باعث می‌شود که دولت‌ها، قدرت خود را نامحدود تصور نکنند.

احمد حسین‌زادگان در مراسم گرامی‌داشت روز ملی اصناف در اتاق اصناف بابل با بیان اینکه موضوع نگاه‌های منطقه‌ای، استان مازندران را عقب انداخته است، اظهار کرد: به مردم بابل بابت انتخاب دو نماینده عاقل تبریک عرض می‌کنم؛ در این مدت کوتاه نماینده‌های بابل، پیگیری‌های جدی داشتند، وقتی دو نماینده بابل با هم تماس می‌گیرند، ما به این موضوع غبطه می‌خوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تعامل نزدیک دو نماینده بابل در نتیجه‌گیری مطالبات شهرستانی موثر است.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: فرماندار بابل در موضوع سیل، کرونا و دیگر مسائل شهرستانی تلاش زیادی بصورت شبانه‌روزی داشتند و با وجود دو نماینده موثر و همراه، دوره خوبی از لحاظ مدیریتی در شهرستان بابل ایجاد شده است.

استاندار مازندران در ادامه به روز ملی اصناف اشاره کرد و افزود: اصناف، در تمام مراحل پای کار آمدند، باید گفت فلسفه وجودی ایجاد تشکل‌های غیردولتی، پیگیری حقوق عقب‌افتاده مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی اصناف نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: ایجاد تشکل‌هایی مثل اصناف به نمایندگی از مردم مطالبه‌گری می‌کند و باعث می‌شود که دولت‌ها، قدرت خود را نامحدود تصور نکنند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه در بحث شهرک صنفی، شهرستان بابل جزو پیشتازان است، افزود: امیدواریم همدلی و وفاقی که در شرایط بسیار سخت تحریمی و اقتصادی در استان ایجاد شده است، اتفاقات خوبی را برای استان مازندران رقم بزند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بحث آب شرب شهرهای گروه الف کارهای بزرگی شده است، افزود: در حوزه ورزش نیز ظرفیت‌های خوبی در استان داریم، فاز دوم ورزشگاه هفت‌تیر در حال اجرا است.

وی درخصوص تیم دسته‌ یکی رایکا بابل نیز گفت: تیم رایکا پابرجا است و ما نیز سعی کردیم از علاقه جوانان بابلی حمایت کنیم.

استاندار مازندران با دعوت از همه اقشار و جریانات سیاسی به کلان‌نگری مسائل استانی، گفت: به فکر مازندران یکپارچه هستیم و انتظار داریم در این امر تمام جریانات و اقشار مردم پای کار بیایند.

در بحث اخذ مالیات از اصناف بابل، سلیقه‌ای عمل می‌شود

مهدی سعادتی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای‌ اسلامی نیز با بیان اینکه اقتصاد، اشتغال، مسایل فرهنگی و عدالت از جمله مسائلی هستند که مجلس باید در این دوره پیگیری کند، خاطرنشان کرد: گرایش ما مسائل ملی و استانی است و نگاه بخشی به مسائل نداریم.

وی با اشاره به مشکلات کم‌آبی شهرستان بابل، افزود: ۵۰ میلیارد تومان بابت حل مشکل آب شهرهای گروه الف تخصیص پیدا کرد و بزودی ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز اضافه خواهد شد که امیدواریم مشکل آب این شهرها حل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای‌ اسلامی خاطرنشان کرد: در حل مشکلات پسماند و فاضلاب بابل مشکلات جدی وجود دارد.

سعادتی با بیان اینکه کم‌کاری‌های دیگر دستگاه‌ها در موضوع اشتغال بر دوش اصناف است، تصریح کرد: در بحث مالیات، در شهرستان بابل یک مقدار سلیقه‌ای عمل می‌شود؛ در این چندماه، بازاریان ضربه‌های سنگینی خورده‌اند، خواسته ما از دولت این است که به بابل با توجه به جایگاه خاص آن، توجه جدی کند.

وی در پایان گفت: اراده محکمی در حمایت از بازار داریم؛ در نظر داریم با همکار خودم هر سه ماه یک بار با بازاریان نشست بگذاریم.

کشاورزی و درمان، پایه اقتصاد در بابل

قربانعلی ولی‌زاده‌بورا، فرماندار ویژه بابل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بازار و تجارت شهرستان بابل به عنوان نماد استان مازندران از سبقه بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اقتصاد شهرستان بابل اکنون بر پایه اقتصاد کشاورزی و درمان است.

وی با اشاره به ساماندهی ۵۴ اتحادیه و افتتاح برج اصناف در سال ۹۸ در بابل، گفت: بحث احداث شهرک‌های صنفی شهرستان بابل را به‌جهت ساماندهی اصناف را در دست اجرا داریم و اولین کلنگ آن، شهرک صنفی خواروبار و بنک‌داران بوده که سال گذشته با حضور وزیر صمت به زمین زده شد.

شهرک پزشکان در بابل ایجاد می‌شود

ولی‌زاده با بیان اینکه صحبت‌هایی با نظام‌پزشکی نیز برای ایجاد شهرک پزشکان داشته‌ایم، افزود: این شهرک به‌منظور استقرار یکپارچه پزشکان در یک منطقه حائز اهمیت است که امیدواریم بزودی وارد فاز اجرا شود.

فرماندار ویژه بابل با بیان اینکه اولین شهرستانی بودیم که ستاد مردمی مبارزه با کرونا شهرستان بابل را تشکیل دادیم، افزود: در این راستا ۸ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط مردم بابل برای کمک به بیمارستان‌های شهرستان جمع‌آوری شد.

وی در پایان گفت: ۵۱ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان واریز شد.

اصناف نبض اقتصاد کشور را در دست دارد

حسین لعلی، رییس اتاق اصناف بابل در مراسم روز ملی اصناف با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مدنی در هر کشوری اصناف است، افزود: اصناف با نظارت بر قیمت بازار، به زعم بسیاری از کارشناسان نبض بازار و اقتصاد کشور را در دست دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد جمعیت معادل ۲۳ میلیون نفر رابطه مستقیم با اصناف دارند، خاطرنشان کرد: دولت با کمک بخش خصوصی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید.

لعلی با تاکید بر اینکه جمعیت کشورمان جوان و بخش اعظمی از آن‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند، تصریح کرد: با حمایت اصناف و ورود جوانان تحصیل کرده به حوزه اشتغال، می‌توانیم مشکل بیکاری را حل کنیم.

تورم اصناف را فلج کرده است

وی با بیان اینکه از تکرار مکررات خسته‌ایم، افزود: تورم بازار اصناف را تقریبا فلج کرده است، از نمایندگان تقاضا داریم تا در موضوع مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده موانع موجود را تسهیل کنند، در ایام کرونا، بسیاری از شهرستان‌ها نتوانستند حتی به اندازه نیمی از کمک‌های بازاریان بابل، کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اصناف استاندار مازندران میلیارد تومان شهرستان بابل دو نماینده مردم بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرماندار شهرستان چناران با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تحولی بزرگ در حوزه روستایی بوجود خواهد آورد، گفت: ضرورت دارد تا بخشداران و دهیاران با همکاری بنیاد مسکن نسبت به تامین زمین با الحاق به بافت و یا بازنگری طرح هادی اقدام نمایند.

محسن مه آبادی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، خانه دار شدن جوانان نقش بسزایی در رونق اقتصادی کسب و کار و همچنین اشتغالزایی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران تاکید کرد: بخشداران با مشارکت دهیاران و همراهی بنیاد مسکن نسبت به ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت زمین و اعطای تسهیلات مسکن روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله و تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نقش بسزایی در تامین مسکن و مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهد داشت که این مهم به جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وقوع سیل در مازندران با آمل و بابل و سوادکوه چه کرد؟
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب