Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه سازمان بهزیستی کشور، علی آزمون با اشاره به ارائه خدمات ۲۲ گانه در مراکز مثبت زندگی افزود: دلیلی وجود ندارد که سازمانی برای خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه به چند بخش تقسیم شود تا مراجعین مجبور باشند برای رفع مشکل در بخشهای مختلف سر گردان شوند؛ بنابراین یکی از وظایف  تاسیس مراکز مثبت زندگی، پایان دادن به سردرگمی مراجعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نکات مثبت راه اندازی مراکز مثبت زندگی الکترونیکی کردن فعالیت ها و کمک به کاهش ترددهای غیر ضروری افراد دارای معلولیت به مراکز و ادارات بهزیستی است؛  الکترونیکی کردن خدمات به این معناست که هر کسی در محل سکونت خود می تواند به خدمات دسترسی پیدا کند. آنگونه که در دستورالعمل مراکز مثبت زندگی هم آمده،  قرار است فعالیت این مراکز، محله محور باشد بنابراین ایجاد چنین مراکزی تردد مراجعین از جمله معلولین به ادارات بهزیستی شهرستان و استان در سراسر کشور را کاهش خواهد داد.

مدیر عامل کانون کلینیک‌های مددکاری اضافه کرد: در اینصورت مراجعان می توانند مشکلات و خواسته های خود را در مراکز مثبت زندگی که در محل زندگی آنها تاسیس شده، مطرح و بر طرف کنند.  وجود چنین مراکزی را می توان با پلیس به اضافه ۱۰ یا دفاتر پیشخوان دولت مقایسه کرد. البته برخی‌ها، این مراکز را به عنوان دفاتر پیشخوان بهزیستی تعبیر می کنند البته در این مراکز، خدمات تخصصی انجام نمی شود اما در مراکز مثبت زندگی، خدمات تخصصی مددکاری صورت می‌گیرد.

آزمون تاکید کرد: بدون شک یکی از اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی، ارائه خدمات مناسب و یکسان به جامعه هدف است. از سوی دیگر با توجه به اینکه سطح نظارت در مراکز مثبت زندکی در سه سطح شهرستان،  استان و کشور خواهد بود بنابراین این امر باعث برنامه ریزی بهتر در سازمان بهزیستی کشور به منظور ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.

وی گفت: با گسترش و تاسیس مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات به صورت محله محور و آشنا شدن مردم با اینگونه خدمات و در دسترس بودن آن برای تمام افراد جامعه چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت، همچنین نظارت سیستماتیک بر نحوه ارائه خدمات، ایجاد این مراکز باعث استقبال مردم و بخش خصوصی می شود. از سوی دیگر مطمئنا موجب کاهش تصدی گری دولت هم خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  صدور مجوز برای تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸، ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال -سال ۱۳۹۹- در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، پیش از این گفته بود که در مرحله نخست، دو هزار و ۳۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در دو هزار و ۳۰۰ محله در سطح کشور شکل می‌گیرد.  

برچسب‌ها مددکاری اجتماعی مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددکاری اجتماعی مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور مددکاری اجتماعی مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور سازمان بهزیستی کشور مراکز مثبت زندگی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد

امتداد - معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 2250 میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در روز سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ – در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.
دکتر اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ  ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی