Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سینما طی چهار ماه گذشته حواشی متعددی را تجربه کرده است، معیشت سینماگران با چالش‌های فراوانی روبرو بوده و از طرفی بسیاری از سالن‌های سینما به مرز ورشکستگی رسیده اند، حال باید دید وضعیت نگران کننده سینما تا چه زمانی به همین منوال ادامه می‌یابد. تاریخ انتشار: 11:55 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۶۳۸

خبرگزاری میزان - پس از نزدیک به چهار ماه تعطیلی سینما‌ها با اعلام خبر بازگشایی سالن‌های سینما از تاریخ یکم تیر ماه اکثریت دوست داران و علاقمندان به این هنر امیدوار به بازگشت به دوران پیش از کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در ایام قرنطینه خانگی سینما ماشین و اکران آنلاین سعی در زنده نگه داشتن سینما کردند اما بدون شک تماشای فیلم در سالن سینما تفاوت‌های فراوانی برای فیلمساز و همین طور مخاطب سینما خواهد داشت. 

هر چند برخی نیز بازگشایی سینما‌ها را کمی شتاب زده دانستند و امید چندانی به موفقیت سینما بعد از دوران کرونا نداشتند، اکثریت منتقدین به بازگشایی علاوه بر عدم اشاره به ممکن نبودن رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی، این بازگشایی‌ها را بی‌برنامه دانستند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اما سینما به هر نحو باید به بقای خود ادامه دهد و بازگشایی سینما‌ها بالاخره باید اتفاق می‌افتاد، با اعلام خبر بازگشایی سینما‌ها از تاریخ یکم تیر ماه از همان ابتدا دو فیلم «خوب بد جلف ۲» و «شنای پروانه» به عنوان گزینه‌های اصلی اکران معرفی شدند.

این دو فیلم تبلیغات ابتدایی خود برای اکران پس از بازگشایی سینما‌ها را آغاز کردند، البته در کنار این دو اثر قرار بود که آثار سینمایی اسفند ماه سال گذشته هم به چرخه اکران باز گردند، همه چیز برای شروعی پر التهاب آماده بود، اما به یکباره بار دیگر حواشی به چرخه اکران برگشت.

طی دو روز متوالی صاحبان دو فیلم «خوب بد جلف ۲» و همچنین «شنای پروانه» به دلیل نبود تبلیغات محیطی و تلویزیونی مناسب که پیش از این وعده‌هایی نسبت به آن دریافت کرده بودند از چرخه اکران سینما‌ها بعد از بازگشایی انصراف دادند.

انصراف این دو فیلم حواشی فراوانی را به وجود آورد، هر دو اثر حداقل شش ماه از اکران محروم شدند، اما سازندگان اعتقاد داشتند که بدون تبلیغات اکران در شش ماه آینده برایشان کم ریسک‌تر خواهد بود، حال نخستین روز از تیر ماه فرا رسیده است.

شب گذشته سازمان سینمایی به صورت رسمی از بازگشایی سینما‌ها خبر داد و اعلام کرد که به سرعت دو فیلم جدید جایگزین دو اثر اصلی چرخه اکران قرار می‌گیرند، اما آنچه مسلم است آن که مشخصا سینما در همان ابتدای راه بازگشایی با شکست بزرگی روبرو شده است.

شاید این نکته را نتوان از سر گذراند که طی چهار ماه تعطیلی شاید مسئولین فرهنگی و سینمایی می‌توانستند برنامه ریزی بهتر و منسجم تری را نسبت به سینمای پساکرونا انجام دهند، اما عدم برنامه ریزی دقیق و درست باعث شد تا چرخ سینمای بعد از کرونا در همان گام اول پنچر شود.

نکته عجیب در این میان تشکیل نشدن جلسه شورای صنفی نمایش به عنوان مسئول اصلی چرخه اکران در سینما‌ها است، این شورا به طور معمول مسئولیت ارائه مجوز به آثار برای اکران را بر عهده دارد، اما همانطور که در قبال انتخاب دو فیلم شنای پروانه و خوب بد جلف تصمیم گیر نبود در قبال جایگزین‌های اکران هم همچنان هیچ برنامه‌ای ندارد.

سینما طی چهار ماه گذشته حواشی متعددی را تجربه کرده است، بسیاری از عوامل سینما با مشکلات فراوانی روبرو شده اند، معیشت سینماگران با چالش‌های فراوانی روبرو بوده و از طرفی بسیاری از سالن‌های سینما به مرز ورشکستگی رسیده اند، حال باید دید وضعیت نگران کننده سینما تا چه زمانی به همین منوال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران بازگشایی سینما ها چرخه اکران چهار ماه دو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن

ششمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مانند روز‌های قبل میزبان چهره‌های سیاسی، فرهنگی و قرآنی بود. هرچند گمانه‌زنی شده بود که احتمال حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور هست، اما بعد اعلام شد که معاون ایشان یعنی میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور به نمایشگاه قرآن می‌آیند.

حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم بعد از افطار با خانواده خود به نمایشگاه قرآن آمد و در اولین غرفه در بخش خوشنویسی شرکت کرد و تصمیم گرفت بعد از سال‌ها قلم به دست گیرد و خوشنویسی کند. هرچند در انتها نمره‌ای که از مسئول خوشنویسی دریافت کرد، صفر بود! 

رسایی هم مانند دیگر مهمانان بخش هوش مصنوعی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جالب توجه دانست و گفت: امسال برای من بخش هوش مصنوعی و تحرکات و فعالیت‌هایی که در این زمینه به نمایش گذاشته شده بود جالب بود و استفاده کردم. نمایشگاه قرآن یکی از جاذبه‌های ماه مبارک رمضان است، که در بهار قرآن مردم را جذب خود می‌کند و هر سال می‌تواند فعالیت‌های مختلف قرآنی را به مردم اطلاع‌رسانی کند.

مهران رجبی، بازیگر و مجری تلویزیون هم مهمان دیگر نمایشگاه قرآن بود. هرچند که در مصاحبه‌اش اعلام کرد کاش مشهور نبود و می‌توانست بخش‌های مختلف نمایشگاه را ببیند، اما در انتها با یک ماسک و یک کلاه خودش را از نظر‌ها پنهان کرد، تا کسی او را نشناسد و بتواند با خیال راحت به بازدید از نمایشگاه ادامه دهد. 

روز گذشته برای اولین‌بار اعلام شد که انیمیشن سینمایی «بی پلاک» با موضوع شهید ابراهیم هادی در بخش نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور عوامل اکران خواهد شد.

برپایی نشست با موضوع شعار سال ۱۴۰۳ با حضور محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد صادق شهبازی، فعال سیاسی و اجتماعی در غرفه اندیشگاه حیات، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی نهج‌البلاغه با موضوع «شرح اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نهج‌البلاغه» با حضور آیت‌الله احمد بهشتی، استاد حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری در غرفه نهج‌البلاغه، کتاب حکومت و ... از دیگر نشست‌های ششمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • اولین اکران تلویزیونی «کارو» مریلا زارعی