Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@23:13:47 GMT

چرا کولر خودرو باد گرم می‌زند؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۱۵۸۸

چرا کولر خودرو باد گرم می‌زند؟

کولر خودرو یکی از حیاتی‌ترین امکانات خودرو در فصل تابستان است که گاهی اوقات به درستی کار نمی‌کند و باد آن چندان خنک نیست.

به گزارش شریان نیوز،کولر خودرو در فصل تابستان یکی از بهترین گزینه‌ها و امکانات یک خودرو به شمار می‌رود. گاهی هنگامی که از کولر استفاده می‌کنیم متوجه می‌شویم که هوای ورودی به اتاق به اندازه کافی خنک نیست و آن طور که باید هوای اتاق را خنک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد:

 

*رانندگی با دور موتور بالا
یکی از دلایل گرم شدن باد سیستم تهویه رانندگی پر گاز با دور موتور بالا است. بسیاری از خودرو‌ها دارای مکانیزمی هستند که هنگامی که پا را تا انتها بر روی پدال فشار می‌دهید، موجب از کار افتادگی موقت کولر می‌شود. این امر بیشتر در دنده‌های سبک‌تر (دنده ۳ به بعد) رخ می‌دهد که برای شتاب گیری خودرو مجبور می‌شویم تا پا را تا انتهای بر روی پدال گاز فشار دهیم.

*کثیف بودن کنداستور کولر
کنداستور یکی از قطعات سیستم کولر است. هنگامی که گاز کولر تبدیل به مایع می‌شود، در رادیاتور بیش از نیمی از گرمای خود را از دست می‌دهد تا هنگام ورود به قسمت کم فشار گرمای محیط را گرفته و تبدیل به گاز شود. کثیف بودن کندانسور کولر اتومبیل باعث گرم شدن و اختلال در عملکرد کولر و همچنین بالا رفتن آمپر آب خودرو در سرعت‌های پایین و ترافیک می‌شود. بنابر این بهتر است هر سال با شروع فصل گرما کنداسور کولر خودرو خود را تمیز کنید.

*کثیف بودن اپراتور داخل اتاق
یکی از دلایل گرم بودن باد کولر، کثیف بودن اپراتور اتاق است. به دلیل این که هوا به صورت دائم در تمامی فصول از آن عبور می‌کند، کثیف شده و لایه‌ای از خاک بر روی آن می‌نشیند. تمیز کردن این قسمت هر چند وقت یک باز ضروری است. همچنین کثیف بودن آن ممکن از باعث ایجاد بوی بد هنگام استفاده از کولر در اتاق شود.

*خرابی ترموستات اتاق
اکثر خودرو‌ها دارای یک ترموستات درون اتاقشان هستند که دمای هوای اتاق را لحظه به لحظه می‌سنجد و در صورتی که دما به صفر درجه رسیده باشد، کمپرسور کولر را قطع می‌کند. در صورت خرابی این سنسور، ممکن است باد کولر شما گرم بشود.

*خرابی دریچه‌های کولر و بخاری
خرابی یا تنظیم نبودن دریچه‌های کنترل سرما و گرمای سیستم کولر و بخاری باعث مخلوط شدن هوای گرم و سرد و در نتیجه کاهش سرمای کولر در تابستان و همچنین گرمای بخاری در زمستان می‌شود. این اشکال معمولا بعد از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر متخصص بوجود می‌آید.

منبع: خودروکار

منبع: شریان

کلیدواژه: کولر خودرو کثیف بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موکت مناسب برای اتاق خواب شما چیست؟

کفپوش اتاق خواب شما مهم است. این آخرین چیزی است که پاهای شما قبل از خوردن به کف و رفتن در رختخواب در شب لمس می‌کنند، و این اولین چیزی است که وقتی از خواب بیدار می‌شوید و هر روز صبح تخت خود را ترک می‌کنید، احساس می‌کنند.

به همین دلیل، مواد بهتری برای کفپوش بیشتر از موکت برای اتاق خواب مناسب هستند . این نرم، مخملی، گرم زیر پا، و تسکین دهنده در لمس است.

مزایا و معایب موکت در اتاق خواب

مزایا

کاهش صدا: یکی از مزایای نصب موکت در اتاق خواب این است که می تواند فضا را در برابر صدای ناخواسته محیط عایق کند. هرچه موکت ضخیم‌تر باشد، صدای کمتری از طبقه پایین و به آرامش اتاق خواب شما منتقل می‌شود.

نرم: کف اتاق خواب شما اولین چیزی است که پاهای برهنه شما هر روز صبح لمس می کند و آخرین چیزی است که قبل از لیز خوردن از کفش و پا گذاشتن به رختخواب هر شب لمس می کند. موکت دارای حس نرم و بالشتکی است که آن را در کاربردهای اتاق خواب بسیار تسکین می دهد.

نگهداری: جدای از برخورد با لکه ها ، تنها مراقبت منظمی که موکت نیاز دارد، جاروبرقی منظم است.

منفی

جایگزینی: در فضای کم تردد مانند اتاق خواب یک موکت می تواند سال ها دوام بیاورد. با این حال، در نهایت، شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از سایش و پارگی می‌کند و از شما می‌خواهد که مواد را به‌روزرسانی کنید.

لکه ها: بسته به نوع موکت، ممکن است نگران انواع لکه های ناشی از کثیفی، مایعات رنگی و سایر عوامل باشید. روش‌های مختلفی برای از بین بردن هر نوع لکه وجود دارد، اما مهمترین چیز این است که فوراً عامل را پاک کنید و در اسرع وقت شروع به درمان کنید. بسته به سرعت تلاش شما، لکه ممکن است رنگی در موکت باقی بگذارد.

محیط زیست: بیشتر موکت ها از نفت، یک منبع تجدید ناپذیر تولید می شوند. موکت طبیعی و تجدیدپذیر شامل موادی مانند پشم، جوت است.

سموم: یکی دیگر از نگرانی های محیطی این است که برخی از موکت ها می توانند گرد و غبار یا کپک ها را در رشته های خود به دام بیندازند و باعث انتشار سموم مضر در هوا شوند. برای جبران این امر، می توانید موکت خود را با یک ماده تکمیل کننده موکت غیر سمی اسپری کنید.

پرز موکت اتاق خواب

پرز موکت نتراشیده: موکت زمانی ساخته می‌شود که حلقه‌هایی از پارچه از طریق حصیر کشیده شود تا الیاف روی سطح ایجاد شود. هنگامی که کل حلقه بدون برش رها می شود، به آن موکت پرز بلند" می گویند. مزیت این نوع موکت این است که دارای دوام بالا، مقاوم در برابر لکه و نگهداری آسان است. اشکال این است که می تواند کمتر نرم باشد و پس از آن پره های موکت را برش داده و در اتاق خواب راحتی کمتری داشته باشد.

برش پرز موکت: هنگامی که حلقه مورد استفاده برای ساخت موکت بریده می شود، رشته های تکی از خود باقی می ماند که سطح مخملی مواد را تشکیل می دهند. زاویه ای که حلقه در آن بریده می شود و نحوه برخورد با الیاف جداگانه پس از آن، می تواند منجر به ایجاد موکتی شود که بافت های متنوعی دارد. در حالی که این موکت‌ها نرم و جذاب هستند، ماهیت پرزدار الیاف آن، دیدن فرورفتگی‌ها و ردپاها را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین به مرور زمان سایش را راحت‌تر نشان می‌دهد، به این معنی که باید به طور منظم جایگزین شود.

بهترین انواع موکت برای اتاق خواب مخمل خواب دار

موکت های مخمل دار بافتی یکنواخت و متراکم دارند. موکت های پرز دار برای اتاق خواب های اولیه ایده آل هستند، جایی که احتمال ریزش و لکه کمتر است. الیاف متراکم در این موکت‌ها ممکن است برای اتاق بچه‌ها مناسب نباشند، زیرا کثیفی را به دام می‌اندازند و مایعات را به سرعت جذب می‌کنند.

پرز بلند

این موکت نسبت به موکت های متوسط یا کم پرز لطیف تری خواهد داشت. آنها برای اتاق خواب عالی هستند زیرا الیاف بلند به عایق صدا و عایق اتاق می افزایند. در اتاق خواب کودک، ضربه ناشی از سقوط را کاهش می دهند و سطح نرمی را برای بازی فراهم می کنند. شایان ذکر است که یک موکت پر پرز به جاروبرقی مکرر نیاز دارد زیرا کثیفی می تواند به راحتی در بین الیاف محبوس شود و مواد حساسیت زا را افزایش دهد.

طرح دار

اگر دیوارهای اتاق خواب ساده دارید، ممکن است بخواهید یک موکت طرح دار برای افزایش جذابیت زیبایی اتاق در نظر بگیرید. موکت های طرح دار یا بافت دار انتخابی عالی برای افزودن جذابیت بصری به اتاق خواب هستند. اینها می توانند از طرح های گلدار تا مواج و هندسی متفاوت باشند. برای ظاهری بافت‌دار که به خوبی در اتاق‌خواب‌ها کار می‌کند، موکت‌هایی با تعداد حلقه‌ها و ارتفاع پرزهای متفاوت گزینه‌ای عالی هستند. این نوع موکت‌ها به هر اتاق خواب زیبایی و راحتی اضافه می‌کنند.

لایه بندی ضخیم

روکش موکت ضخیم برای اتاق خواب و اتاق نشیمن عالی است زیرا بالشتک بیشتری در برابر کف و عایق بهتری ایجاد می کند. علاوه بر این، لایی می تواند طول عمر موکت را افزایش دهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که لایه های ضخیم ممکن است به موکت های نازک تر آسیب برساند. این باعث می‌شود که بافت‌های پرز کوتاه‌تر مانند آن‌هایی که در سبک‌های بربر یافت می‌شوند، با لایه‌های ضخیم سازگار نباشند.

مواردی که هنگام انتخاب باید در نظر بگیرید

هنگام انتخاب موکت مناسب برای اتاق خواب خود باید به چند نکته توجه کنید.

سبک و رنگ

اگر از تغییر مکرر ظاهر دکوراسیون اتاق خواب خود لذت می برید، یک موکت خنثی انتخاب کنید. رنگ های خنثی هم با سبک های سنتی و مدرن و هم با طرح های مینیمالیستی به خوبی هماهنگ می شوند و فضایی آرام را در اتاق خواب ایجاد می کنند. رنگ‌های تیره اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. یک الگوی خطی نیز توهم یک فضای بزرگ را ایجاد می کند.

راحتی

موکت‌ها مطمئناً در مقایسه با سایر انواع کف‌پوش، راحتی بیشتری در زیر پا ایجاد می‌کنند. آنها هم از نظر فیزیکی و هم از نظر بصری به اتاق گرما می بخشند. هنگام انتخاب موکت، به خاطر داشته باشید که برخی از انواع آن احساس راحتی بیشتری نسبت به بقیه دارند. حتماً به این فکر کنید که صبح وقتی برای اولین بار از رختخواب بیرون می آیید، چه حسی بهتر خواهد داشت.

ضخامت و بافت

موکت‌ها دارای ضخامت‌ها و بافت‌های مختلفی هستند و باید هنگام خرید به این موارد توجه کنید. بافت مناسب نه تنها به جذابیت زیبایی اتاق شما می افزاید، بلکه هنگام راه رفتن روی آن راحتی را نیز فراهم می کند. اگر می خواهید حالت کرکی داشته باشید، باید به سراغ موکت هایی با الیاف بلند و شل بروید مانند پالاز موکت ، برخلاف موکت هایی که الیاف آن کوتاه و متراکم است.

فیبر و مواد

بافت و دوام الیاف موکت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. هنگام انتخاب بهترین متریال موکت، توجه به موقعیت اتاق خواب ضروری است. اگرچه پشم محبوب ترین الیاف موکت طبیعی برای اتاق خواب است، اما الیاف مصنوعی مانند نایلون، پلی استر و الفین مزایایی نیز دارد.

کد خبر 745198

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • موکت مناسب برای اتاق خواب شما چیست؟
  • بروات تولید کننده برتر لوزارم خانگی
  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • مسجدی زیبا و فوق العاده در ازبکستان + فیلم
  • 5 کولر گازی و برقی برای مغازه
  • مرکز فروش کولر گازی کریر در ایران
  • توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز
  • نمایندگی رسمی فروش کولر‌های آمریکایی کریر