Web Analytics Made Easy - Statcounter

توتال یکی از 10 شرکت بزرگ فرایندهای یکپارچه نفت و گاز دنیاست. مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی «آنت ورپ» در فرانسه، بزرگ ترین مجتمع پالایشی و پتروشیمی توتال در اروپاست. این مجتمع در بندر «آنت ورپ» و در هاب «آنت ورپ- نوتردام-آمستردام» (ARA) قرار دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت توتال، این سایت به عنوان سومین پالایشگاه بزرگ اروپا مطرح است و روزانه 338 هزار بشکه نفت را پالایش می کند  و در کنار آن یک واحد پتروشیمی ساخته شده است که با ظرفیت 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیون تن در سال اتان، تولید کننده پلیمر است.

مجتمع «آنت ورپ» توتال، با 1700 کارمند، محصولات متنوعی تولید می کند که آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: سوخت نفت سنگین، گازوئیل، LPG، بنزین و سوخت جت.

این مجتمع مواد شیمیایی چون اولیفین، مشتقات C4 (از بوتان) و آرومانیک ها را تولید می کند.

بازار اروپا در حال دگرگونی است و تقاضا برای نفت در حال کاهش است، سهم خودروهای بنزینی در حال سقوط است و قوانین سختگیرانه ای برای سوخت حاوی سولفور وضع می شود. برای کنار آمدن با این چالش ها در  سال 2013 توتال برآن شد تا بیش از یک میلیارد یورو برای به روز رسانی مجتمع آنت ورپ صرف کند.

بنابراین آنت ورپ شروع به تولید محصولات شیمیایی سبک کرد تا بر طبق قوانین سختگیرانه محیط زیست عمل کند و بنابراین همکاری بین پالایشگاه و پتروشیمی را بالا ببرد.

پروژه به روز رسانی این مجتمع که در سال 2017 تکمیل شد شامل مراحل زیر بود:

پروژه OPTARA (بهینه سازی منطقه آنت ورگ-نوتردام- آمستردام): سولفورزدایی پسماندهای خروجی به اتمسفر ARDS.

پروژه ROG (گاز زدایی پالایشگاه): ساخت واحد بازیافت گاز از طریق پالایش و انتقال آن به خوراک پتروشیمی.

پروژه اتان: تعمیرات کراکر بخار و در نهایت صادرات 200 هزار تن اتان در سال از طریق کشتی.

برچسب هاانرژی امروز توتال (Total) نروژ

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز توتال Total نروژ آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام هفته آینده به طور رسمی کلید می‌خورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی هنگام، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام و تعیین تکلیف ۳۶ سیستم و زیرسیستم، عملیات پیش‌راه‌اندازی واحد اوره با اولویت خطوط زیرزمینی (UG) از روز شنبه (اول اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود.

سفارش‌گذاری آخرین سری تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل نهایی عملیات نصب و ساختمان واحد اوره پتروشیمی هنگام، انجام شده است و با رسیدن راکتور اوره، عملیات راه‌اندازی این واحد وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

تکمیل عملیات راه‌اندازی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام سبب افزایش یک میلیون و ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت اسمی تولید اوره کشور خواهد شد که در کنار نقش بسزای آن در امنیت غذایی می‌تواند ارزآوری بسیار بالایی را برای ایران به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • جادوی شرق در سمرقند
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟