Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شرق نوشت: توصیه آقای حجاریان در پرداختن به معلول به جای علت جای شگفتی دارد و البته از همان جنس توصیه‌هایی است که اصلاح‌طلبی را در بازسازی عقیم کرده و از پرداختن به ریشه‌های ضعف فکری و عملیاتی اصلاح‌طلبان طفره می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه اصلاح طلب شرق در یادداستی به سخنان اخیر «سعید حجاریان» تئوریسین این جریان سیاسی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجاریان پیشتر در گفتگویی با توصیه به اصلاح طلبان که « به ته مانده اصلاحات لطمه نزنید» مطرح کرد: «قدیانی و آقاجری و تاج‌زاده به‌زعم برخی تندرو هستند چون انتقادات مبنایی مطرح می‌کنند و نبوی تندرو نیست چون حتی از دولت روحانی هم انتقاد نمی‌کند... آقای نبوی به سمت حزب کارگزاران سازندگی گرایش پیدا کرده‌اند.»   در بخشی از انتقاد روزنامه اصلاح طلب به حجاریان بیان شده: « آقای حجاریان و دوستان باید باور کنند که مفهوم‌سازی‌ها و دوقطبی‌سازی مانند تندرو- کندرو یا امثال آن که برآمده از رقیب‌گرایی است، دست کم امروز برای پایگاه اجتماعی ارزشی ندارد و نمی‌توان با این قبیل صورت‌بندی‌های ناکارآمد با آن ارتباط داشت و ریشه‌های اجتماعی اصلاحات در ایران را حفظ کرد.»   در همین مطلب آمده است: در گفتار آقای حجاریان اشاره‌ صریح و گویایی درباره پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان و مطالبات و رنجش‌های آنان نیست. در مقابل مدام صحبت از رقیب بیرونی و درونی است و همین «رقیب‌گرایی» یا مالیوخولیای رقیب‌داشتن یعنی همه تلاش را برای رقیب‌گذاشتن، در ذهن تئوریسین‌ها و عملکرد صفی و ستادی اصلاح‌طلبان باعث شده که مفاهیمی مانند جامعه، مردم، طبقه متوسط و امثال اینها در تحلیل و عمل اصلاح‌طلبان به حاشیه بروند.   در ادامه یادداشت انتقادی شرق می خوانید: اینکه امروز به جای پاسخ‌گویی به پایگاه اجتماعی بیشتر مشغول نبش قبر دعوای گذشته و حال کارگزاران- اتحاد ملت باشند ناشی از همین آفت رقیب‌گرایی است.   در تحلیل روزنامه شرق آمده است که اصلاح طلبان تنها با رقیب هراسی که این روزها با وضعیت اقتصادی و اجتماعی بطلان آن برای جامعه مشخص شده است توانسته اند توفیقاتی در عرصه انتخابات سیاسی به دست بیاورند که این حربه دیگر نخ نما شده است و نمی تواند پایگاه اجتماعی برای این جریان دست و پا کند.   این روزنامه اصلاح طلب با بیان این مطلب که تئوری های امثال حجاریان جریان اصلاحات را عقیم کرده است، نوشت: آقای حجاریان گفته‌اند: «شاید بتوان آنها{اصلاح‌طلبان} را از منظر فرصت‌سوزی نقد کرد زیرا آنها خیلی کارها را باید می‌کردند و نکردند». البته «فرصت‌سوزی» معلول است اما پرداختن به علت‌های آن راه‌گشا خواهد بود. البته از نظر من بخش عمده‌ای از این علت‌ها ناشی از همان به قول حجاریان ته‌مانده اصلاح‌طلبان است که با عملکرد خودشان فرصت‌ها را سوزاند و پایگاه اجتماعی را رنجاندند و ضعیف کردند. توصیه آقای حجاریان در پرداختن به معلول به جای علت جای شگفتی دارد و البته از همان جنس توصیه‌هایی است که اصلاح‌طلبی را در بازسازی عقیم کرده و از پرداختن به ریشه‌های ضعف فکری و عملیاتی اصلاح‌طلبان طفره می‌رود.    در انتهای این مطلب با مطرح کردن بحث عبور از تئوری پردازانی چون حجاریان که نتوانستند مشکلی از جریان اصلاح طلب حل کنند آمده است: « تصور من پیش‌تر این بود که اصلاح‌طلبان برای بازسازی باید تغییراتی در سطح بازیگران حقوقی و حقیقی داشته باشند و ایده اصلاح‌طلبی را هم از رقیب‌گرایی به جامعه‌گرایی متحول کنند. گفت‌وگوی آقای حجاریان را که خواندم مطمئن‌تر شدم که زیرمجموعه تغییرات سازنده در ایده اصلاحات یا در یک فصل جدا باید به بازسازی ایده‌پردازان این جریان هم پرداخته شود. شاید جریان اصلاحات برای گذار از وضع موجود به ایده‌پردازانی متفاوت از آقای حجاریان نیاز دارد. این به معنای نفی یادگیری و شاگردی نزد امثال آقای حجاریان نیست اما برای حرکت به سوی آینده به چیزی بیش از ماندن در گذشته نیاز داریم.»   انتهای پیام/            

منبع: دانا

کلیدواژه: پایگاه اجتماعی اصلاح طلبی آقای حجاریان اصلاح طلبان رقیب گرایی اصلاح طلب عقیم کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)

عصر ایران - در گستره وسیع مراتع داخلی مغولستان، گروه معماری Ger Atelier و Inner Mongolian Grand مرکز اجتماعی چمنزار را معرفی کرده اند؛ مجموعه‌ ای از ساختارهای متمایز که چادرهای سنتی مغولی را با چهارچوبی معاصر بازسازی می‌ کند و به چالش‌ های توسعه پایدار در مناطق مرتعی می‌ پردازد.

 تیم طراحی یک سیستم ساختمانی سبک وزن پیش ساخته را معرفی کرده که برای طبیعت محلی، منابع و جامعه مد نظر کاملا مناسب است. در واقع نوعی آلاچیق یا چادر سنتی مغولی با ساختار چوبی سبک توسعه یافته است که از الگوهای طراحی سکونتگاهی جدید پیروی می کند. این سیستم خود را با انواع فضاهای مسکونی مدرن و تکنیک های ساخت و ساز مربوط به اقامتگاه های مرتعی تطبیق داده است.

چادر سنتی مغول ها

مرکز اجتماعی چمنزار در پاسخ به نیازهای ساکنین طراحی شده و در این راستا ساختارهای تعمیر و نگهداری به روز، سیستم های انرژی کارآمد و فناوری های هوشمند را به منظور افزایش پایداری و زیست پذیری ترکیب می کند. در انتخاب مواد و مدل‌ سازی ساختاری، کارایی، یکنواختی و مقرون‌ به‌ صرفه بودن در اولویت قرار داشته و در عین حال به مسائلی مانند عایق بندی حرارتی پرداخته شده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خانه 24 متری با تمام امکانات، نورگیری حداکثری، کیفیت بالا و مقاومت تضمین شده (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات ارزشی نیست
  • دوقطبی‌سازی بین رهبری و دفتر ایشان؛ حمله روزنامه نزدیک به سپاه به شریعتمداری!
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید