Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ احمد دنیامالی، درباره افزایش بی رویه قیمت مسکن و عوامل تاثیرگذار روی آن گفت: هنگامی که ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند قدرت خرید مردم به تبع پائین می‌آید که بیشترین فشار بر حوزه اجاره‌بها و ودیعه مسکن به وجود می‌آید.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افزایش قیمت مسکن بسیار نگران‌کننده است، عنوان کرد: بهترین یا معمول‌ترین روش دادن تسهیلات ارزان قیمت به کسانی است که در تامین ودیعه مسکن مشکل دارند، خصوصاً زوج‌های جوان که مشکلات فروانی برای تهیه یک خانه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: راه‌کار‌هایی مانند بازار سرمایه و بورس مسکن مطرح است که باید دید چه میزان می‌توان آن‌ها را اجرایی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا دولت‌ها خودشان را در بحث مسکن خصوصا برای دهک‌های پائین مسئول می‌دانند و سعی می‌کنند منابع خوبی را با شرایط بسیار ارزان و به صورت بلندمدت در اختیار مردم قرار دهند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ما شاهد لجام گیسختگی قیمت مسکن خواهیم بود.

وی یادآور شد: هنوز یک الی دو ماه به فصل نقل و انتقالات مسکن مانده است و ما بیشترین نرخ افزایش را در شهریور و پائیز داریم.

دنیامالی با تاکید بر این‌که باید نظارت جدی بر بحث اجاره‌بها و نرخ ودیعه‌ها صورت گیرد، گفت: بهترین حالت این است که ما یک منابع مالی خوبی را در این قضیه تهیه و تدارک ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: البته معمولاً در بازاری که هیجانی است، هنگامی که برنامه داشته باشیم و بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خانواده‌ها بگذارند، بعضاً مشاهده شده همین امر عامل افزایش قیمت‌ها می‌شود.
بیشتر بخوانید: دلایل سه گانه افزایش اخیر قیمت مسکن/ چرا مسکن گران شد؟نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که این روز‌ها بحث بورس مسکن مطرح است آیا این کار می‌تواند عامل کنترل قیمت باشد، بیان کرد: در بحث بورس مسکن بحث خرید متراژی مسکن مطرح می‌شود، اما تا این لحظه هیچ شبیه‌سازی در این قضیه نداشتیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً بحث بورس باید با دقت انجام شود، باید پیش طراحی را شبیه‌سازی کنیم تا خسارتی برای مردم نداشته باشد و باعث افزایش قیمت نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه هرچقدر به سمت حوزه مسکن بیاید، خصوصا بازاری که تعریف و چارچوب خاص خودش را داشته باشد، می‌تواند کمک کننده به این حوزه باشد و صنعت ساختمان را تحت تاثیر خودش قرار دهد. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسکن قیمت مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

سخنگوی دولت اعلام کرد که بنا بر اعلام وزارت اقتصاد نیز ۳۶۰ همت تعهدات اوراقی که در دولت‌های قبل منتشر شده بودند، تاکنون در دولت سیزدهم تسویه شده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت در زمینه اجاره مسکن و حمایت از دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: یکی از اهداف دولت، تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه است و افتتاح‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است. دولت سعی کرد لایحه خود درباره موضوع طرح ساماندهی اجاره‌بها را تجمیع کند. طرح نهایی‌شده و در مجلس مورد اصلاح قرار می‌گیرد که امیدواریم به تایید نهایی و ابلاغ برسد که کمک خوبی به ساماندهی بازار اجاره خواهد کرد.

وی افزود: این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟