Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «اقبال شاکری» (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی)، با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی برای بازنگری جوهر وجودی انسان است، بیان داشت: در این راستا جمهوری  اسلامی ایران برای کرامت و سرافرازی نوع بشر احترام ویژه‌ای قائل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف جمهوری اسلامی ارتقای کرامت انسانی است، ‌افزود: تلاش براین است تا افراد در راستای شرافت و کرامت انسانی گام برداشته و از ذلت و استثمار دور بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان نشان دهنده اهمیت به کرامت انسانی در زندگی فردی و اجتماعی است،‌گفت: به همین دلیل گرامیداشت دهه کرامت که فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) است نوید دهنده‌ ادامه حیات اسلام در چارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش‌های انسانی در سایه‌ی آموزه‌های دینی است.

این عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دنیای امروز نیاز به ارائه‌ی الگوهای عملیِ انسان‌های کامل و متعالی به شدت احساس می‌شود،‌خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) مظهر کرامت انسانی که مجهز به سلاح تقوی و پرهیزگاری بودند بنابراین پرداختن به زوایای پیدا و پنهان زندگی با عظمت این بزرگواران بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه کرامت در حقیقت بازیابی هویت انسانی است، ادامه داد: امام رضا (ع) و خواهر گرامی اش حضرت معصومه (س) در حالی از حریم انسانیت دفاع کردند که جوهره حیات انسانی به مانند امروز در میان انبوهی از رذالت‌ها و پستی‌ها به سختی نفس می‌کشید و با اینکه خطر صددرصدی جان آنان را تهدید می‌کرد به مقاومت و مبارزه در برابر ظلم پرداختند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دهه کرامت اقبال شاکری کرامت انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

ساخت ضریح مطهر حرم بانوی کرامت سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن توسط استاد متین فر تکمیل و نهایی شده و باتوجه‌به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجرا است و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

گفتنی است برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری بر روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

کد خبر 6079950

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است