Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:38:59 GMT

نیروی انتظامی بازوی دستگاه قضائی است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۲۵۰۰

نیروی انتظامی بازوی دستگاه قضائی است

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضائیه، فرماندهی انتظامی استان قزوین صبح یکشنبه به همراه معاونین و سایر فرماندهان پلیس‌های تخصصی در دادسرای مرکز استان با رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قزوین دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این مراسم ضمن تبریک و بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: هفته قوه قضائیه یادآور این موضوع است که امروز عدل، داد، قسط و امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون زحمات قوه قضائیه در کنار سایر دستگاه هاست و این دستگاه به معنای واقعی پناهگاه بی پناهان جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد قضائی استان قزوین بیان کرد: نام دستگاه قضائی با واژه عدالت و حق همراه است و تحقق همه جانبه این عدالت به لوازمی چون قانون، نیروی قضائی، سازمان‌های وابسته و… کارآمد و به روز نیاز دارد.

وی گفت: زینت این نظام عدالت است و همه نهادهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید به وظایفشان به درستی عمل کنند تا زمینه برای احقاق حق فراهم شود تا به این ترتیب مردم بتوانند به نظام قضائی و اسلامی دلگرم شوند.

حجت الاسلام قدرتی در رابطه با اهمیت نیروی انتظامی از نگاه دستگاه قضائی گفت: نیروی انتظامی همانند چشم و بازوی دستگاه قضائی است و این دو دستگاه حافظان یکدیگرند و این نگاه باید به تمامی همکاران دستگاه قضائی و انتظامی منتقل شود تا با همکاری و حرکت این دو دستگاه در کنار هم شاهد کمترین وقوع جرم در جامعه باشیم.

رئیس دادگستری کل استان اظهار داشت: اگر ما نیروی انتظامی موفقی داشته باشیم قطعاً دستگاه قضائی موفقی خواهیم داشت به این ترتیب اگر نیروی انتظامی هم در بحث پیشگیری از وقوع جرم و هم در بحث مقابله با جرایم بتواند موفق عمل کند، قطعاً شاهد کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی، کاهش آمار جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم رهرو پاسدار مکتب شهید سپهبد سردار سلیمانی که مکتب بصیرت، ولایت مداری، مبارزه با ظلم و دفاع از ارزش‌ها ولو با نثار جان و خون است، باشیم.

مقام ارشد قضائی استان قزوین گفت: در سال گذشته برای اولین بار شاهد کاهش یک درصدی ورودی پرونده‌های قضائی به محاکم استان بودیم در حالی که طی سال‌های گذشته همیشه روند افزایشی در پرونده‌های ورودی داشتیم.

کد خبر 4954393

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین نیروی انتظامی قزوین ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی استانداری سمنان بیرجند ایلام مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه یاسوج نیروی انتظامی دستگاه قضائی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه شد.

حجت‌الاسلام محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضائی استان، اظهار کرد: حدود ۵۲ درصد این شعب در شهرهای استان و مابقی هم در روستاها مستقر شده و فعالیت می‌کنند.

وی از رسیدگی و مختومه شدن ۹۹.۶ درصد پرونده‌های حل اختلاف استان قزوین در یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز حل اختلاف دادگستری استان قزوین از مصالحه ۵۱ درصدی پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

حیدری با اشاره به ابلاغ الکترونیکی ۹۴ درصد از اوراق قضائی شوراهای حل اختلاف، ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضائی، صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان به شعب شورای حل اختلاف شده است.

کد خبر 747264

دیگر خبرها

  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین