Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس جمهور در چند روز گذشته در نامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرده تا وام ازدواج تنها به افراد در محدوده سنی 18 تا 40 تعلق بگیرد.

ایمان فندرسکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اعمال محدودیت سنی برای اعطای وام ازدواج بیان کرد: حسن روحانی در دستوری از معاون اول خود و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده تا افراد در محدوده سنی خاصی بتوانند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدویت سنی برای دریافت وام ازدواج مغایر قانون مدنی است

وی با بیان اینکه محدود کردن وام ازدواج به بازه‌ سنی 18 تا 40 سال با ماده 1041 قانون مدنی مغایرت دارد، گفت: افراد در هر سنی‌ می‌توانند ازدواج کرده و از تسهیلانی دولتی استفاده کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران ادامه داد: رئیس جمهور با این تعیین محدوده سنی برای دریافت وام ازدواج در واقع سنگی بزرگ بر سر راه حق قانونی افرادی گذاشته است که تمایل به اجرای سنت حسنه پیامبر و آموزه‌های اسلام را دارند.

وی اضافه کرد: تقریبا میزان یک سوم ازدواج‌های سالانه که اتفاقاً پایدارترین ازدواج‌های کشور از نظر میزان طلاق هستند، مربوط به ازدواج های کمتر از 19 سال است که نشان از به‌هنگام بودن این ازدواج‌ها دارد.

به گفته فندرسکی؛ ایجاد محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج برخلاف قانون اساسی، سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری است.

ازدواج افراد بالای 60 سال رو به افزایش است

این دانشجوی دانشگاه مازندارن ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در آماری بیان کرده که میانگین ازدواج افراد زیر 15 سال و بالای 60 سال در کشور رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: محدود کردن وام ازدواج برای افراد کمتر از 18 و بالای 40 سال نشان‌دهنده سیاست یک بام و دوهوایی دولت و غیرکارشناسی بودن اقدامات دولت دارد.

فندرسکی با اشاره به آمار بالای دختران در شرف ازدواج در کشور عنوان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از یک میلیون و 500 هزار دختر متولد دهه 60 وجود دارند که این محدودیت سنی برای وام ازدواج، آینده این افراد را دچار بحران کرده و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در پی‌خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران اضافه کرد: مردم به ویژه نخبگان و دانشجویان شخص رئیس جمهور را به عنوان طلایه‌دار اجرای قانون اساسی و مدنی می‌دانند و انتظار دارند تا وی از ارزش‌ها دینی و هنجارهای اجتماعی حمایت و آنها را اجرایی کند.

دغدغه‌های دولت با مشکلات جامعه همخوانی ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج افراد در جامعه شده است، گفت: مشکلات اقتصادی و بیکاری باعث شده تا افراد در دهه چهارم زندگی خود توانایی تشکیل خانواده را داشته و برای این امر به تسهیلات ازدواج مانند وام نیازمند حساب کرده باشند.

فندرسکی با تاکید بر ازدواج جوانان بیان کرد: در حال حاضر فرزندآوری و ازدواج جوانان جزء دغدغه‌های اصلی جامعه و کارشناسان فرهنگی است اما گویا دولت دغدغه‌هایش با رفع مشکلات و معضلات فرهنگی هم خوانی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور تقاضا داریم دستور خود درباره محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج را لغو کرده و موضوع و گزارش دقیق وزارت ورزش و جوانان را برای کارشناسی و بررسی دقیق‌تر به مجلس شورای اسلامی واگذار کند.

انتهای پیام/

300 / 320 وام ازدواج قانون اساسی سیاست‌های کلی خانواده وزارت ورزش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وام ازدواج قانون اساسی سیاست های کلی خانواده وزارت ورزش سنی برای دریافت وام ازدواج محدودیت سنی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱میلیون ۹۵۰هزار جریمه شبانه در سال ۱۴۰۲

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون ۱ میلیون ۹۵۰ هزار فقره تخلفات شبانه در سال ۱۴۰۲ در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ فیروز کشیر در خصوص اعمال قانون‌های شبانه در شهر تهران در سال ۱۴۰۲ و طرح نوروزی توضیح داد و گفت: منظور از تخلفات شبانه تخلفاتی هستند که از ساعت ۲۱ الی ۶ صبح توسط برخی از رانندگان حادثه ساز انجام می‌شوند. متأسفانه تعدادی از رانندگان وجود دارند که قانون گریز هستند و در چهار چوب قانون بودن را دوست ندارند و نمی‌خواهند درست رانندگی نمایند که پلیس هم بدون هیچ اغماضی با این رانندگان برخورد قانونی خود را انجام می‌دهد چرا که خط قرمز پلیس برخورد با افرادی است که با رفتارهای غلط ترافیکی خود نظم و امنیت تردد دیگر شهروندان را بر هم می‌زنند و آرامش آنان را مختل می‌کنند.

وی افزود: طرح نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شد. پلیس راهور تهران بزرگ در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸۹ هزار فقره فقط در بحث تخلفات شبانه کامیون‌ها اعمال قانون داشت که در همین خصوص در طرح نوروزی ۱۴۰۳ این اعمال قانون ۵۵۰۰ مورد بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰۳۰۰۰ هزار مورد اعمال قانون در خصوص تخلفات حادثه ساز شبانه صورت گرفته است که این آمار در طرح نوروزی و در همین خصوص ۳۵۰۰۰ هزار مورد بوده است.

سرهنگ کشیر افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد از تخلفات مصرف نوشیدنی‌های غیر مجاز بوده است که این آمار در طرح نوروزی هم به همین میزان یعنی کمتر از ۱ درصد از کل آمار بوده است.

وی گفت: کل اعمال قانون‌هایی که در بحث تخلفات شبانه در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت به حدود ۱۹۵۰۰۰۰ (یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار فقره) می‌رسد که در طرح نوروزی ۱۵۲۰۰ هزار مورد اعمال قانون برای آن دسته از رانندگانی که نظم ترافیکی جامعه را بر هم زده بودند صورت گرفته است.

سرهنگ کشیر بیان داشت: این برخوردها و اعمال قانون‌ها به درخواست شهروندان صورت می‌گیرد و در خواست و خواسته و مطالبه شهروندان از پلیس است که با تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ تماس می‌گیرند و خواسته‌های خود را بیان می‌کنند. سایت rahvar120.ir و شماره تلفن ۱۲۰ در اختیار شهروندان می‌باشد که می‌توانند گزارشات خود را با همکاران بنده در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • اعمال قانون ۱ میلیون ۹۵۰ هزار فقره تخلفات شبانه در تهران
  • ۱میلیون ۹۵۰هزار جریمه شبانه در سال ۱۴۰۲
  • چرا قانون فرزندآوری با آن همه بودجه شکست خورد؟
  • یک میلیون ۹۵۰ هزار فقره جریمه شبانه در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • ۱ میلیون ۹۵۰ هزار فقره جریمه شبانه در سال ۱۴۰۲
  • ۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها