Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شنیدن خبر احداث خانه ای 60 متری در دل روستا به همت سپاه بیجار و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بارقه امید در چشمان پیرمرد 75 ساله که سهمش از زندگی فقر و محرومیت است می توان دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، شاید آن روزی که دولتمردان و نمایندگان خانه ملت، جهاد سازندگی را که یادگار امام راحل بود با وزارت کشاورزی در هم آمیختند گمان و ظنشان براین نمی رفت که با این درهم آمیختگی، رسیدگی به روستانشینان گرفتار در فقر و محرومیت، با کدام نهاد دولتی خواهد بود؟اما این موضوع در سال ۷۹ و با حکم مدبرانه رهبر انقلاب به نوعی مسیر امیدوارکننده ای را پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج موظف به ایجاد سازمان بسیج سازندگی شد و از سویی پوششی مناسب اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اقشار مختلف در دستور کار قرار گرفت و از سوی دیگر مرهم نهادن بر دل پر رییش محرومان جامعه، آنها که با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب هنوز هم آنچنان که در خور شان آنهاست از خوان نعمت انقلاب که قرار بود، پابرهنگان و مستضعفان التیام درد یابند، بهره نبرده اند، وظیفه دوم این سازمان عنوان شد.

در این روزگار وانفسا که هر کسی به فکر انجام کار روزمره خودش است، هستند افرادی که هنوز در راه خدا عاشق خدمت به مردم محروم هستند و در راه خدا بی منت عاشقی می کنند.

استان کردستان که از محرومترین استان های کشور است ، بدون شک دارای روستاهای فاقد امکانات اولیه زندگی است که شهرستان بیجار از این امر مسثنی نیست.

در طول سالیان گذشته به همت سپاه بیجار و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی تعداد زیادی از محرومان ساکن در روستاهای بیجار صاحب خانه شدند.

مهربانی و فداکاری در قالب پروژه های محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه بیجار دو واژه ژرف و پر معنا است ، به گونه ای که عده ای از سبز پوشان سپاه پاسداران در دور افتاده ترین روستاهای بیجار گروس اقدام به ساخت خانه، جاده سازی، ساخت غسالخانه و مرمت و بازسازی مدرسه کرده تا شاید ذره ای از مشکلات مردم محروم و مظلوم این مناطق کاسته شود.

امروز صبح همراه فرمانده سپاه بیجار، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیر بهزیستی مقصدمان روستای قزلعلی در 10 کیلومتری شهر بیجار بود.

روستای که مردمان محروم آن چندین سال است سلامتی آنها قربانی فاضلاب روبازی شده است که گوش هیچ مسوولی با رسیدگی به این مشکل اساسی شنوا نیست.

به داخل آبادی رسیدیم ، محرومیت را می شود در روستا دید ، خانواده ای تقریبا 10 نفره به استقبالمان آمدند.

پدر خانواده سر گفتگو را با فرمانده سپاه باز کرد ، از فقر و محرومیت و مشکلات زندگیش گفت، از فرزندان بیکار و دو اتاق نمور که محل زندگی 12 نفر است ، از اثاثیه بلاتکلیف فرزندش در یک انباری که شب ها در آنجا می خوابد.

کاک محمد اظهار داشت: فقر و نداری جزی از زندگیمان شده است ، اما مسوولان باید بدانند در دور افتاده ترین روستاهای این کشور چه زندگی های سختی می گذرد.

وی ضمن قدردانی از همت فرمانده سپاه جهت ساخت خانه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیان داشت: زندگی کردن 12 نفر در یک اتاق کوچک با کمترین امکانات زندگی موجب دلسردیم از روزگار شده زیرا همیشه شرمنده فرزندانم هستم.

فرمانده سپاه بیجار در این دیدار گفت: یکی از افتخارات سپاه کمک به محرومان جامعه است و در این راستا تا کنون 50 واحد مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی احداث و در اختیار نیازمندان روستایی شهرستان بیجار قرار داده شده است.

وی بیان داشت: وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های سپاه بیجار در سال 99 احداث 120 واحد مسکونی محرومین با مشارکت کمیته امداد است.

میرآقایی با تاکید بر اینکه ساخت 30 واحد مسکونی آغاز شده و مرحله سفت کاری آن نیز به پایان رسیده ، گفت: طبق برنامه اولیه ساخت 50 واحد  مسکونی در برنامه بسیج سازندگی بیجار قرار گرفته بود اما با پیگیری های انجام شده تعداد ساخت خانه محرومین با مشارکت کمیته امداد به 120 واحد رسید.

فرمانده سپاه بیجار با بیان اینکه مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند، اعلام کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده با تحویل این 120 واحد مسکن محرومین نقش مهمی در محرومیت زدایی در مناطق روستایی بیجار ایفاء نمائیم.

وی تصریح کرد: در راستای ساخت منزل مسکونی برای این خانواده در روستای قزلعلی مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار آنها قرار داده می شود و جهت حمایت ای خانواده تحت پوشش کمیته انداد و بهزیستی قرار می گیرند.

با سخنان فرمانده سپاه بیجار بارقه امید در دل پیرمرد 75 ساله که سهم وی از این روزگار رنج و فقر بوده است جرقه زد و امیدوار بود که مهدی پسرش در زمستان پیش رو در سرپناهی امن می تواند خوب زندگی را حس کند.

لازم به ذکر است در این دیدار دو بسته معیشتی به ارزش 700 هزار تومان توسط فرمانده سپاه بیجار به این خانواده اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی فرمانده سپاه بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی  با بیان این که مهمترین علت پیشرفت جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون  فعالیت جهادگران بوده است، گفت: این خدمات در ۲ دهه نخست انقلاب توسط جهادگران جهاد سازندگی و پس از آن نیز با حضور جوانان گروه های جهادی بسیج سازندگی در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق محروم به مردم ارائه شده است.
محمد روحانی افزود: در سالی که توسط رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته نیز جهادگران با خدمت بی منت و با مشارکت خود مردم، مسیر خود را در خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند و قدرت، عزت و افتخار ما، بسیجیان مخلص و گروه‌های جهادی هستند که باید قدردان خدمات آنها باشیم.
روحانی گفت: قرارگاه جهادی نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ استان خراسان رضوی نیز با حضور ۱۵۷۲ گروه جهادی در قالب ۷۸۶۰ جهادگر، خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار داد که این خدمات در عرصه های عمرانی، خدمت مومنانه، جمع آوری کمک‌های مردمی پس از جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم غزه اجرا شد.
وی افزود: از جمله این خدمات، اجرای ۲۰۲ طرح عمرانی، تهیه ۲۵ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان، ارائه بیش از ۶۶۴ هزار پرس غذای گرم برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات‌گیرندگان و توزیع ۳ هزار دست پوشاک در روز عید سعید فطر برای نیازمندان بوده است.

دیگر خبرها

  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت