Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@08:29:07 GMT

آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۱۷۸

آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی

هاشمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان خراسان جنوبی آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی هاشمی» پیش از ظهر امروز (۱ تیر)  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اجرای حکم حبس است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اولین اولویت در اداره کل زندان ها کاهش هدفمند جمعیت زندانیان است، گفت: توسعه و بهسازی فضای زندان ها، ارتقاء بهره وری، توسعه ارتباطات ایجاد زندان های هوشمند، ارتقای امنیت پایدار در زندان ها، ارتقای سلامت زندانیان، ارتقای توانمندی و مهارت فردی و اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف و سامان دهی بازداشتگاه های امنیتی و انتظامی از جمله اهداف اصلی سازمان زندان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۲ درصد زندانیان خراسان‌ جنوبی مرد و هشت درصد آنان زن هستند، افزود: ۶۲ درصد زندانیان استان سن ۱۸ تا ۳۹ سال دارند و ۸۵ درصد زندانیان محکوم و ۱۵ درصد متهم هستند.

 

جرایم ۷۵ درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است

هاشمی با بیان اینکه ۷۵ درصد زندانیان استان دارای جرایم مواد مخدر هستند، ادامه داد: دومین جرم در زندان های استان با ۱۳ درصد مربوط به سرقت است و سال گذشته ۶ هزار و ۱۶۱ نفر وارد زندان های استان شدند که متاسفانه جرم ۱۶ درصد آنان مربوط به سرقت بوده است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال یک هزار و ۳۰۱ نفر وارد زندان های استان شدند، بیان کرد: سال گذشته ۵۰۹ نفر از زندانیان محکوم خراسان جنوبی آزاد شدند.

 

به گفته وی از اسفند ۹۸ با اجرای بخشنامه مرخصی و شیوع بیماری کرونا ۲ هزار و ۲۹۰زندانی استان به مرخصی اعزام شدند.

 

هاشمی با بیان اینکه ۳۳ درصد زندانیان استان غیربومی هستند، اظهار کرد: تا زمانی که زندانیان غیربومی حکم نگیرند قادر به انتقال آنها به استان خودشان نیستیم اما تلاش می شود شرایط انتقال آنها را فراهم کنیم.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی گفت: از نظر فضای فیزیکی زندان ها جزو استان‌های اول کشور هستیم و به ازای هر زندانی حدود ۱۷ مترمربع فضا داریم که با افتتاح پروژه های امسال سه هزار و ۸۰۰ متر مربع به فضای زندان های استان توسعه و ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع نیز بهسازی می شود.

 

برگزاری ۱۳۰ دوره حرفه‌آموزی برای زندانیان خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ دوره فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی برای زندانیان برگزار شده است، بیان کرد: ۲ هزار و ۶۷۶ نفر واجد شرایط در این دوره ها ثبت نام کردند و یک هزار و ۹۶۹ نفر قبول و گواهی فنی و حرفه ای برای آنان صادر شد.

 

هاشمی با بیان اینکه ۳۰ هزار زندانی در سال گذشته تحت ویزیت پزشک عمومی قرار گرفته اند، عنوان کرد: همچنین یک هزار و ۷۰۰ زندانی ویزیت دندانپزشکی شده اند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۲ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۲.۵ میلیارد تومان آزاد شدند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد خراسان‌ جنوبی با بدهی سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند که از این میزان بدهی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون توسط شاکیان بخشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه های زندان های خراسان جنوبی وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون ۴۶۲ خانواده زندانی و یک هزار نفر از زندانیان حافظ نیم جزء تا کل قرآن مجید شده‌اند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد حافظ قرآن مواد مخدر زندان های استان درصد زندانیان خراسان جنوبی سال گذشته یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند