Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:39:36 GMT

افتتاح آزمایشگاه سم‌شناسی پزشکی قانونی همدان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۴۳۰

ایسنا/همدان امروز همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه آزمایشگاه سم شناسی و آسیب شناسی پزشکی قانونی همدان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس قوه قضائیه به بهره برداری رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این مراسم، راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی را موجب بالا رفتن سرعت و کیفیت کار پزشکی قانونی دانست و اظهار کرد: پزشکی قانونی کارشناس پزشکی و بازوی توانمند دستگاه قضایی است بنابراین بالا رفتن کیفیت و سرعت در روند پرونده های قضایی و احقاق حق و کاهش اطاله دادرسی نیز مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتین کمالی با بیان اینکه آزمایشگاه سم شناسی شامل قسمت آنالیز دستگاهی، آسیب شناسی، اتاق های پاس، استخراج و نمونه گیری است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۲۷۳ مترمربع و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد که اعتبار آن از طریق ملی تأمین شده است.

وی اعلام کرد: در این مرکز از دستگاه های پیشرفته همچون «اچ.پی.ال.سی»، «جی.سی» و «جی.سی.مس» برای آزمایشگاه های مختلف استفاده خواهد شد به طوریکه از دو دستگاه نخست برای اندازه گیری و آنالیزه الکل و داروهای مورد استفاده فرد بهره می بریم و دستگاه «جی.سی.مس» نیز داروها و سموم را تجزیه و تحلیل می کند.

کمالی اضافه کرد: از دستگاه «تی.ال.سی» نیز برای تست غربالگری استفاده می شود، در واقع پیش از آنالیز داروها و سموم در دستگاه اصلی در دستگاه «تی.ال.سی» بررسی می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان مطرح کرد: دستگاه جدید دیگری به نام «هموژنایزر» خریداری شده است که برای استخراج جدید از نمونه ها و بافت‌ها، از این دستگاه استفاده می شود.

وی یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار درصدد خرید یخچال‌های جدید و مخصوص با دمای ۷۰ درجه زیر صفر هستیم که در صورت تجهیز پزشکی قانونی به این یخچال از این دستگاه برای نمونه برداری و تعیین دی.ان.ای استفاده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پزشكي قانوني آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ایجاد آزمایشگاه پزشکی در مناطق صعب‌العبور
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور