Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@09:16:26 GMT

اجرای طرح زوج و فرد مدارس در مناطق پُرجمعیت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۹۱۹

اجرای طرح زوج و فرد مدارس در مناطق پُرجمعیت

به گزارش پارسینه، محسن حاجی میرزایی امروز  یکشنبه از حوزه امتحان نهایی دبیرستان ماندگار البرز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با حضور در استودیو شهید آوینی دبیرستان البرز با بیان این که کرونا جامعه را تحت تأثیر قرارداده و با یک پدیده عالم‌گیر روبه‌رو هستیم. اظهارداشت: آموزش دانش‌آموزان با تداوم شرایط کرونایی در کشور ترکیبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: نمی‌توانیم اختلال در زندگی را بپذیریم بنابراین آموزش‌وپرورش دست‌به‌کار شد تا به شیوه‌های مختلف آموزش‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

عضو دولت تدبیر و امید افزود: باید خود را با زیست‌بوم جدید وفق دهیم و از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم لذا سعی خواهیم کرد تا آموزش‌ها و تدریس‌های برتر را در اختیار همه دانش آموزان در سراسر کشور قرار دهیم.

حاجی میرزایی همچنین گفت: در شرایط کنونی سناریو‌های مختلفی را پیش‌بینی کردیم در فضای آموزشی آینده، آموزش‌های ترکیبی در دستور کار است بنابراین ممکن بخشی از آموزش‌ها در فضای مجازی و بخشی در مدرسه ارایه شود.

وی فلسفه دایر بودن مدارس در روز‌های پنج شنبه را اجرای طرح سه روز، سه روز برای ورود دانش آموزان به مدرسه توصیف و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا، روز‌های پنج شنبه نیز مدارس دایر است و این موضوع با هدف مدیریت ورود دانش آموزان به مدرسه صورت می‌گیرد لذا طرح زوج و فرد اجرا می‌شود بدین معنی که دانش آموزان مدارس پرجمعیت به دو گروه تقسیم می‌شوند عده‌ای سه روز در هفته در روز‌های زوج و عده‌ای نیز در روز‌های فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطق سفید و دارای جمعیت کم‌دانش آموزی مدارس روال عادی را طی خواهند کرد البته استفاده از فضای مجازی برای ارایه آموزش‌ها حتی در شرایط سفید، تداوم خواهد داشت و فیلم‌های تدریس باکیفیت معلمان در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین برگزاری آزمون‌های هماهنگ در کشور از طریق فضای مجازی ظرفیت خوبی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدارس غیردولتی باید متوجه باشند شرایط تغییر کرده است لذا اگر بخواهند مانند گذشته موقعیت خود را حفظ کنند باید تغییراتی را داشته باشند و شرایط جدیدی را به خانواده‌ها پیشنهاد بدهند تا همچنان برای خانواده‌ها جذاب باشند و خانواده از آن‌ها استقبال کنند امیدوارم همکاران سازمان مدارس غیردولتی شرایط را ارزیابی و متناسب با شرایط با جامعه صحبت کنند.

نمی‌توانیم با فرض وجود کرونا زندگی را تعطیل کنیم

عضو دولت تدبیر و امید همچنین درمورد برگزاری آزمون‌های حضوری دانش آموزان در مقاطع پایه ۹ و ۱۲ گفت: نمی‌توانیم با فرض وجود کرونا زندگی را تعطیل کنیم بنابراین دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسات آزمون مشارکت می‌کنند البته باوجود تلاش‌هایی که مدرسه برای حفظ سلامت دانش آموزان انجام می‌دهد دانش آموزان نیز در حفظ سلامتی خود کوشا هستند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که بتوانیم با رعایت حداکثری پروتکل‌ها روال عادی زندگی را ادامه دهیم و اخلالی در کار‌ها صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام صحیح یک کار مستلزم مشارکت همه افراد است، موظف هستیم حداکثر تلاش را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی داشته باشیم، از این رو کسانی هم که وظیفه حمل‌ونقل‌های عمومی را بر عهده دارند قطعاً تلاش خواهند کرد پروتکل‌های بهداشتی در آنجا رعایت شود خانواده‌ها نیز موارد مذکور را رعایت می‌کنند دانش آموزان نیز در ماه‌های اخیر آموزش‌های لازم را فراگرفتند و خوشبختانه امتحانات نهایی در فضای مطلوبی در حال برگزاری است.

وزیر آموزش و پرورش به نشست مدیران کل آموزش وپرورش استان‌های کشور در آغاز امتحانات نهایی اشاره کرد و یادآورشد: مدیران کل در این جلسه از برگزاری مانور امتحانات قبل از شروع امتحانات نهایی خبر دادند، بنابراین این امتحانات درنهایت امنیت در حال برگزاری است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی مدارس کرونا بازگشایی مدارس امتحانات نهایی حاجی میرزایی دانش آموزان خانواده ها پروتکل ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

به گزارش خبرآنلاین،اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

نه صبح در گزارشی نوشت: دانش آموزان تا پایان ۲۸ فروردین باید به مدرسه می‌رفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۳ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است؛ و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888408

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان