Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر بالاخص شهید مظلوم دکتر بهشتی و ۷۲ یار با وفایشان از تعیین تکلیف محکومان مالی در زندان‌های استان خبر داد و گفت:با اقدامات جهادی و انقلابی امروز ۳۴ درصد جرایم در استان کاهش یافته و ۱۴ درصد زندانیان جرایم مالی غیر عمد از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در زندان‌های استان حتی یک زندانی به خاطر مهریه نداریم بیان کرد: با برنامه ریزیها و اقدامات انجام شده در کاهش جمعیت کیفری استان توفیقات بسیار خوبی بدست آمده است بطوریکه استان از این حیث جزء ۵ استان اول کشور هست .
رییس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در گذشته از وجود چند موضوع رنج می‌برد که یکی از این موضوعات خشونت بود که با اقدامات انجام شده با کاهش ۳۴ درصدی قتل‌ها در استان مواجه هستیم که اقدام بسیار ارزشمندی است.
رییس کل دادگستری استان اظهار کرد:در استان در راستای تحکیم بنیان خانواده و توجه به حوزه خانواده اقدامات بسیار اثر گذاری انجام شده که از جمله این کار‌ها راه اندازی سامانه تصمیم در بهزیستی در کلیه شهرستان‌ها است که با فعالیت این سامانه با کاهش ۱۴ درصدی طلاق در استان مواجه هستیم .   صادقی نیارکی با بیان اینکه از برنامه‌های دستگاه قضایی استان حضور در مساجد و مصلا‌های نماز جمعه استان در سال ۹۸ و دیداری چهره به چهره با مردم از اقشار مختلف جامعه و شنیدن صحبت‌ها در یک فضای صمیمی و رسیدگی به مشکلات مردم را اقدامی مهم و اثر گذار در استان برشمرد .
او با تقدیر از ائمه جمعه استان در همراهی و مشارکت در جشن گلریزان امسال افزود: با کمک‌های مردمی امسال نزدیک ۳ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و تعهدی جمع آوری شد که استان از حیث مبلغ رتبه دوم کشوری را دارد.
حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران با وفای ایشان تصریح کرد: هیچ کشوری در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه نمی‌توانست بایستد که جمهوری اسلامی این افتخار را داشت.
نماینده امام‌جمعه زنجان گفت: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز کشور در اوج قدرت و عزت قرار دارد و مهمترین مساله برای استکبار جهانی، مقابله با جمهوری اسلامی است.
او اظهار داشت: پس از رحلت امام خمینی (ره) دنیا منتظر از بین رفتن انقلاب اسلامی بود، اما ۳۱ سال بعد از رحلت ایشان هنوز انقلاب با همان صلابت دوران امام (ره) به مسیر خود ادامه می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی خاطرنشان کرد: اقدامات خیلی بزرگ و ارزنده‌ای در طول بیش از ۴۰ سال در کشور انجام شده که با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
او افزود: قدرت و عزت انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال با سایر انقلاب‌ها از قبیل انقلاب فرانسه و روسیه نیز قابل مقایسه نیست.
امام‌جمعه زنجان گفت: یاد و خاطره تمام شهیدان به‌ویژه معمار دستگاه قضایی، شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان و شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.
او با بیان اینکه قانون اساسی، نحوه مدیریت مملکت را در قالب سه قوه مشخص کرده است، اظهار داشت: تفکیک وظایف و استقلال قوای سه‌گانه صورت گرفته، ولی سخت‌ترین بخش امور، قضاوت است.
حجت الاسلام و المسلمین  خاتمی خاطرنشان کرد: قضاوت حتی اگر در محضر عدل الهی و امیرالمومنین (ع) هم باشد، نیمی از مراجعان ناراضی هستند، زیرا خود را محق می‌دانستند.
او تصریح کرد: قضاوت، کار سخت و دشواری است، اما برکات زیادی نیز در روز قیامت دارد.
امام جمعه زنجان، اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه اجتماعی خواند و گفت: فعالیت مجاهدانه رییس قوه قضاییه به اعتماد عمومی کمک کرده و آن را ترمیم می‌کند.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری زنجان زندانیان قوه قضاییه امام جمعه زنجان حجت الاسلام قوه قضاییه انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است