Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه هشدار داد: خطر بازگشت پیک دوم کرونا در این شهر جدی است و لازم است مردم موازین بهداشتی به خصوص فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است برخی محدودیت های قبلی را اعمال کنیم.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر مهدی مصری در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: بعنوان ستاد کرونا پیشنهاداتی را به فرماندار ساوه که ریاست قرارگاه پدافند زیستی را برعهده دارد، ارائه خواهیم داد و اگر شرایط ابتلا به این بیماری در ساوه شتاب داشته باشد، احتمال دارد تا پایان هفته برخی محدودیت ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین بر ضرورت محافظت از افراد سالمند، چاق و دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و قلب و عروق تاکید کرد و گفت: اخیرا مواردی از ابتلای کودکان نیز مشاهده شده و لازم است تدابیر هوشمندانه ای در این رابطه اعمال شود.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شود گرما باعث از بین رفتن یا کاهش شدت کرونا می شود، باوری غلط است و تجربه اوج گیری بیماری در استانهای جنوبی با وجود دمای بالای هوا موید این مطلب است.
دکتر مصری اظهار داشت: مردم از حضور در جلسات، تجمعات و مراسم های مختلف که شدت واگیری بیماری را افزایش می دهد پرهیز کنند و حداکثر زمان حضور در این گونه مراکز باید یک ساعت باشد.
وی افزود: همچنان امن ترین نقاط برای محافظت از افراد در برابر کرونا، ماندن در منازل است که به خصوص برای افراد بیمار به شدت توصیه می شود.

وی خواستار آن شد که مردم ساوه از مهمانی های دسته جمعی، رفتن به تفرجگاه ها به صورت خانوادگی و مراکز شلوغ پرهیز کنند زیرا هیچ تضمینی نیست که افراد حاضر در این اماکن سالم از آن خارج شوند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه در شرایط کنونی ناگزیر باید بین مرگ و زندگی دست به انتخاب بزنیم، هشدار داد: هر مرکز، صنف و شرکتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد و در روزهای اخیر نیز برخی از اماکن متخلف اعمال قانون شده اند که یکی از آنها پلمب تالاری بود که به دلیل رعایت نکردن پروتکل ها از فعالیت آن ممانعت شد.

وی گفت: از افرادی که علامت ابتلا به کرونا دارند در آزمایشگاه تازه تاسیس شهر نمونه گیری خواهیم کرد و بزودی محل آزمایشگاه را از درمانگاه مصطفی خمینی به خیابان وزیری منتقل می کنیم.
 وی حتی از احتمال اجباری شدن استفاده از ماسک در ساوه در صورتی که وضعیت ابتلا به نقطه پیک برسد، خبر داد. 
به گفته این مسئول، بسیاری از افراد زیر ۵۰ سال با آنکه هیچ علائمی ندارند ناقل سالم کرونا هستند و ممکن است با تردد در محیط شهر و خانواده، ویروس را به سایر افراد جامعه و خانواده خود نیز انتقال دهند.

مصری اظهار کرد: تلاش برای ارتقای دانشکده به دانشگاه و آوردن تخصص های مختلف پزشکی به این شهر در قالب توافقاتی با وزارت بهداشت و استانداری مرکزی در حال انجام است.
وی افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی، طرح توسعه بیمارستان زرندیه و همچنین ایجاد یک بیمارستان تخصصی در چشم انداز برنامه های توسعه زیرساخت های بهداشتی این دانشکده قرار دارد.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۸ تخت آی.سی.یو ویژه مبتلایان به کرونا در ساوه ایجاد شد و تا پاییز امسال نیز ۱۷ تخت دیگر به ظرفیت موجود اضافه می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساوه کرونا اراک موج دوم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت آران و بیدگل از پلمب چهار واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل خبر داد. - اخبار استانها -

محسن قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، ضمن اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: بیش از بیش از یک هزار و 100 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان انجام داد.

وی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از پانزدهم اسفند ماه، گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: در این بازدیدها که از سطح عرضه و اماکن اقامتی انجام شده، بیش از 850 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و جمع آوری شده است.

وی همچنین از صدور 174 مورد اخطاریه بهداشتی برای اماکن عمومی حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت: هفت پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و چهار واحد متخلف نیز پلمپ شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل به رسیدگی به 41 شکایت مردمی در این مدت اشاره کرد و گفت: 49 بازدید مشترک با حضور کارشناسان سایر ارگان‌های نظارتی شهرستان نیز انجام شده است و انجام حدود یک هزار و 400 مورد سنجش پارامترهای مواد غذایی، نظیر شوری و پی اچ خمیر نان، دمای نگهداری مواد غذایی، سنجش مطلوبیت روغن مصرفی و بررسی بار میکروبی سطوح، و نیز انجام بیش از 600 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در سطح این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ضمن هشدار به متصدیان فروشگاه ها و انبارهای نگهداری مواد غذایی، عرضه و نگهداری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و مرجوع کردن این مواد به شرکت های پخش مواد غذایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • برای حفظ کاهش وزن افراد در ماه رمضان موارد زیر باید رعایت شود
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان